Gå til innhold

"Hakkete" lyd, kun ved tastetrykk

Anbefalte innlegg

Har egentlig gitt opp dette problemet, men tenkte jeg alikevel skulle lufte det, om ikke annet som enda et av de "morsomme feilene" som dukker opp av og til.

Problemet oppsto egentlig ifjor vinter engang. Plutselig etter en reboot, så "hakker" mp3'ene jeg spiller av hver gang jeg foretar et tastetrykk. Jeg kan gjøre en hel haug av operasjoner med musa og ha hundreogørten vinduer oppe, men mp3'ene hakker altså bare for hvert taste-trykk. Etter en reboot så er problemet borte.

Jeg hadde planer om en formatering alikevel, så jeg festa meg ikke så mye ved det, og bare fant meg pent i å reboote to ganger, hver gang jeg hadde tenkt meg en omstart.

Etter et par mnd, krøyp jeg endelig til korset og manna meg opp til min halvårlige "sortering, plassering og formatering". Etter ca et par uker dukka problemet plutselig opp igjen. Egentlig syntes jeg hele greia rett og slett er komisk, fordi feilen er helt blottet for noen form for logikk.

Saken er altså at for hver reboot jeg tar, så må jeg gjøre det to ganger etter hverandre for å unngå "hakking" hver gang jeg skriver. (Ja, jeg vet.. urkomisk egentlig).

Siden jeg oppdaga feilen har jeg prøvd:

- Nye drivere til lydkortet (sefflig)

- Nye drivere til HK

- Formatering og reinstallering av XP (!)

- Nytt tastatur har jeg tom. prøvd (ikke pga det her, ville ha nytt alikevel)

- Nye drivere til tastatur.

Har noen NOE som helst slags forslag? Det bryr meg ikke stort egentlig, ny maskinvare kommer til sommeren, det er bare at feil har en tendens til å irritere meg siden jeg ikke klarer å finne kilden om ikke noe annet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan det være noe BIOS greier? Tastaturstøtte lastes vel inn på et "lavere nivå" enn drivere?

6062317[/snapback]

Joda, den tanken har streifa meg og, men ettersom jeg må reboote to ganger så virker det, så er jeg en smule lost!

Ingen krise egentlig, ville bare høre om noen hadde noen glupe forslag da jeg blir smågal av sånne småting jeg ikke finner ut av.

Takker for svar om ikke noe annet. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...