chil Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Har en liten ide, Altså hvis man sprayer klarlakk over komponentene, slik at det dannes en beskyttende hinne, vil man ikke da kunne la vann renne over uten at dette fører til kortslutning? For klarlakk leder vel ikke strøm? Noen tanker rundt dette? Lenke til kommentar
meastp Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Vil klarlakken lede like godt/bedre enn kjølepasta og kobber? Det er vel det du må spørre deg først. Tåler klarlakk temperaturen? Lenke til kommentar
chil Skrevet 8. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2006 altså Nei på første, men det vil lede bra nok? man har bare festet en kjøleribbe på cpu,og lar vann sildre over ribbe. Om det tåler tempen er jeg sannelig ikke sikker på.. Lenke til kommentar
SupRnova Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Mener du virkelig å la det renne vann på komponentene?? Uansett, Når du klarlakker det hele tror jeg alt går til helvete! og hvordan skulle du fått ut vannet igjen? Borret hull i bunnen og latt det renne ut på gulvet? :!: , Nei jeg tror det ikke var noen bra ide da 1 Lenke til kommentar
Håkki Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Skal du spyle pc'en med hageslangen elles er det på en måte en 'forsikring' mot kortsluttning ved lekasje? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Det er selvfølgelig teoretisk mulig å spraye med klarlakk (eller en pray-plast som er spesiellt laget for å beskytte kompponenter mot vann), slik at deler blir vanntette. Problemene er: - Det er sp og si umulig i praksis" å dekke 100% slik at det lbir helt vanntett - Slike plast og lakk-lag leder varme utrolig dårlig. Hjelper lite om du kan ha vann rett på når lakken/plasten fungerer som isolator. - Når du skal koble f.eks. skjermkort eller andre ekspansjonskort ut av hovedkortet, så må du gjøre alt på nytt - Når du sprayer over ubrukte hovedkort-slots, ram-slots ect. så ødelegger du dem sikkert effektivt siden du fyller massevis av viktige hull, og klarer neppe å få dem åpnet igjen. Så ja... det er teoretisk mulig, men et mareritt i praksis, og det er aaaalt for mange drawbacks med metoden til at det er et gyldig alternativ. -Stigma Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 altså Nei på første, men det vil lede bra nok? man har bare festet en kjøleribbe på cpu,og lar vann sildre over ribbe. Om det tåler tempen er jeg sannelig ikke sikker på.. 6063926[/snapback] Nå beskrev du jo nettop hva en vannkjølings-blokk er... eneste forskjellen er jo selvfølgelig at en kjøleblokk er lukket. -Stigma Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 http://www.google.com/search?hs=oeu&hl=en&...ing&btnG=Search Noe slikt du tenker på? Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Det burde vel gå ann med en temrisk pute imellom? Men vet ikke hvor effektivt og hensiksmessig det egentlig er... Lenke til kommentar
meastp Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 All risikoen tatt i betraktning må jo varmeoverføringen med vann direkte på >> "vanlig" kjøleribbe. Det tviler jeg på at du får til her. Stigma oppsumerte det vel bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå