Gå til innhold

Colorado T3000

audio

Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe meg et back-up system for mine lydfiler til PC'1....

HP's Colorado T3000, er planlagt til innkjøp (brukt)

Er det sikker back up løsning for mine lydfiler???

Vil ikke komprimeringen gå utover filene??

(Jobber med 32-bits filer 48Khz)

Til slutt:

Er ikke helt inne på dette, men trnger jeg et software for denn back-up stasjonen.....Hvor finner jeg den?

Takk for et supert forum!!!! :smile:

Terje Watterud

[email protected]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slike backup-systemer opererer med tapsløs pakking. Dvs. at den pakker filene på en måte som gjør at de blir _helt_ identiske når du kjører tilbake backupen.

Denne pakke-teknikken krever mer av prosessoren en pakking til f.eks mp3. Forskjellen i forhold til mp3 er at mp3 pakker _med_ tap (man får ikke tilbake det samme lydbildet etter å pakke opp mp3'en)

Programvare for å bruke en slik følger alltid med tape-stasjonen. Problemet kommer først hvis stasjonen skulle bli ødelagt. Da har du ikke noe å lese tilbake dataene med.

Er ikke denne typen backup svært treg, dyr, er gammel og har liten kapasitet?

Vil det ikke være et bedre alternativ å ha en ekstern harddisk som kobles til USB-porten? En slik harddisk til USB-adapter koster ca 1000kr. Man kan sette inn den harddisken man ønsker i en sånn. For tiden er det 80GB (til ca 1000kr) og 120GB (til ca 1500kr) som er det som gir mest for pengene. I løpet av høsten kommer også nye harddisker på opptil 320GB om du skulle trenge litt ekstra plass. (Et raskt regnestykke sier at du får plass til ca 460 timer lyd i 32 bit 48.000 samples/s på en 320GB harddisk uten å pakke dataene på noen måte)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...