Mirawen Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 (endret) Jeg vurderer nå å kjøpe en brukt maskin, men hva skjer om jeg kjøper den, og den dør etter noen uker? Har jeg rett til å få pengene mine tilbake da? Jeg har jo kjøpt hos privatperson. edit: skriveleif Endret 8. mai 2006 av Mirawen Lenke til kommentar
SmoPe Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Dere kan skrive en kontrakt som sikrer deg og selger rettigheter som dere har blitt enige om. Men i utgangspunktet så er salg mellom private å regne som at vare selges som den står med feil og alt. Men hvis selger unnlater å informere om mangler ved varen som han vet om eller burde vist om så har du rett på avslag eller heve kjøp. Men så var det å bevise at han viste om det da! Lenke til kommentar
Mirawen Skrevet 8. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2006 Takk! Jeg tror ikke jeg kommer unna å spandere penger uansett hva jeg gjør jeg. Kjøpte en gang i tiden en meget dyr (for meg) harddiskopptaker brukt, og den døde noen måneder senere. Så vidt jeg vet var det en produksjonsfeil som gjalt de fleste av samme type. Jeg vil helst slippe at det skjer igjen. Kastet nok penger ut av vinduet. Får bare tenke (og spare) videre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå