Gå til innhold

Nye krav til lappen.

V-by

Anbefalte innlegg

Nå har EU kommet med nye krav til lappen! og siden vi er med i EØS er vi nødt til å gjøre som de sier :nei:

Nå skal de ha oss til å fornye førerkortet hvert tiende år.

Det er jo greit nok, slik at de veit at folk fremdeles kan å kjøre :p men litt stress å.

Og vi skal få lov til å kjøre med tyngre tilhegerlast, og de setter opp grensa på tung motorsykkel fra 21 år til 24 :hrm:

Alt detta som EU skal prakke på os... :thumbdown:

_Link_

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja...joda...det er jo synd at slike regler blir bestemt for oss uten at vi har påvirkningskraft...(en av grunnene til at jeg er 55% for EU).

Men, jeg synes jo at dette lover bra jeg egentlig da. Selvfølgelig synd for f.eks. krizkriz, men veldig greit at de strammer inn litt når man ser på hvor mange som er dårlig å kjøre bil, og hvor mange trafikkulykker det er! :)

Lenke til kommentar
...og de setter opp grensa på tung motorsykkel fra 21 år til 24

6061483[/snapback]

Dette reagerer jeg på. Blir 21 om et halvt år og hadde store planer om å ta tung motorsykkellappen. Fy!

6061690[/snapback]

En slik lovendring vil ikke ha tilbakevirkende kraft, og det er nok lengre enn 6 måneder før dette blir innført (kanskje flere år) så du trenger ikke skrinlegge planene dine :)

Lenke til kommentar
Reglene for hva som kreves av sensorene av førerkortprøver, skjerpes og gjøres mer detaljerte.

Synes sensorene er ganske strenge fra før av jeg. Det blir nok færre med lappen når disse reglene slår inn. :ermm:

6065491[/snapback]

Med tanke på hvor mange dårlige sjåfører som finnes, så takk og pris, det er ingen rett å kunne kjøre bil

Lenke til kommentar
Med tanke på hvor mange dårlige sjåfører som finnes, så takk og pris, det er ingen rett å kunne kjøre bil

6065531[/snapback]

Riktig det. Men dårlige sjafører vil det alltid være. En som er hard på gassen, venter nok med å dra på før etter han har tatt lappen... Men jeg synes det er urettferdig på en måte, når vi tenker på den prisen det koster å ta lappen i Norge. Og når det skal bli vanskeligere betyr det mere penger ut av lomma.

Synes det heller bør bli en mer effektiv opplæring av kjøreskolen i stedet for strengere sensor, hvis de vil ha flinkere sjafører.

Lenke til kommentar

Hvis det er EU eller EØS som bestemmer disse reglene for å gjøre det mer likt mellom andre land. Da bør de jo også reagere på vår skyhøye pris på å ta lappen og senke denne? Høres fornuftig ut synes jeg :p

Endret av krizkriz
Lenke til kommentar

Men det er stortsett unge som tar lappen. Og de har jo ikke allverden med penger. Da blir det foreldre som må punge ut alikevel. Kanskje like greit? De som har så mye penger :p

Vel, jeg har lappen så jeg slipper heldigvis litt billigere unna de som ikke har tatt lappen ennå. De nye obligatoriske timene osv. Husker onkelen min hadde oppkjøring 5 minutter i gatene frem og tilbake. Kosta ikke stort mer enn 4-500. Men det er en annen historie...

Endret av krizkriz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...