V-by Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Nå har EU kommet med nye krav til lappen! og siden vi er med i EØS er vi nødt til å gjøre som de sier Nå skal de ha oss til å fornye førerkortet hvert tiende år. Det er jo greit nok, slik at de veit at folk fremdeles kan å kjøre men litt stress å. Og vi skal få lov til å kjøre med tyngre tilhegerlast, og de setter opp grensa på tung motorsykkel fra 21 år til 24 Alt detta som EU skal prakke på os... _Link_ Lenke til kommentar
Flexo Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Hadde ikke forventa noe annet av EU! Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 ...og de setter opp grensa på tung motorsykkel fra 21 år til 24 6061483[/snapback] Dette reagerer jeg på. Blir 21 om et halvt år og hadde store planer om å ta tung motorsykkellappen. Fy! Lenke til kommentar
V-by Skrevet 8. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2006 Det som skjer er at en haug med duster sitter neri europa et sted, og bestemmer hva og hvordan, og hvilke regler vi skal forholde oss til, uten at vi kan se noe på det... Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Tja...joda...det er jo synd at slike regler blir bestemt for oss uten at vi har påvirkningskraft...(en av grunnene til at jeg er 55% for EU). Men, jeg synes jo at dette lover bra jeg egentlig da. Selvfølgelig synd for f.eks. krizkriz, men veldig greit at de strammer inn litt når man ser på hvor mange som er dårlig å kjøre bil, og hvor mange trafikkulykker det er! Lenke til kommentar
Zozzy Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 (endret) Til ....... med EU Edit: Leste litt fort, fikk ikke med meg at det stod "mere tilhengerlast".. Men liker personlig ikke EU... Endret 8. mai 2006 av Zozzy Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Jeg ser fornuften i flere av forslagene Lenke til kommentar
Zozzy Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Jeg også etter å lest mange av de andre kravene... Beklager mitt første utbrudd.. Men da siktet jeg til Motorsykkel lappen... Lenke til kommentar
Jon@s Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 ...og de setter opp grensa på tung motorsykkel fra 21 år til 24 6061483[/snapback] Dette reagerer jeg på. Blir 21 om et halvt år og hadde store planer om å ta tung motorsykkellappen. Fy! 6061690[/snapback] En slik lovendring vil ikke ha tilbakevirkende kraft, og det er nok lengre enn 6 måneder før dette blir innført (kanskje flere år) så du trenger ikke skrinlegge planene dine Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Reglene for hva som kreves av sensorene av førerkortprøver, skjerpes og gjøres mer detaljerte. Synes sensorene er ganske strenge fra før av jeg. Det blir nok færre med lappen når disse reglene slår inn. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Reglene for hva som kreves av sensorene av førerkortprøver, skjerpes og gjøres mer detaljerte. Synes sensorene er ganske strenge fra før av jeg. Det blir nok færre med lappen når disse reglene slår inn. 6065491[/snapback] Med tanke på hvor mange dårlige sjåfører som finnes, så takk og pris, det er ingen rett å kunne kjøre bil Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Med tanke på hvor mange dårlige sjåfører som finnes, så takk og pris, det er ingen rett å kunne kjøre bil 6065531[/snapback] Riktig det. Men dårlige sjafører vil det alltid være. En som er hard på gassen, venter nok med å dra på før etter han har tatt lappen... Men jeg synes det er urettferdig på en måte, når vi tenker på den prisen det koster å ta lappen i Norge. Og når det skal bli vanskeligere betyr det mere penger ut av lomma. Synes det heller bør bli en mer effektiv opplæring av kjøreskolen i stedet for strengere sensor, hvis de vil ha flinkere sjafører. Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Det er den ene bekymringen som plager meg også... strengere sensorer og jevnlig fornying av førerkort gjør det dyrt å ha lappen...synes de burde fått ned prisene på en eller annen måte ilag med dette.... Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 (endret) Hvis det er EU eller EØS som bestemmer disse reglene for å gjøre det mer likt mellom andre land. Da bør de jo også reagere på vår skyhøye pris på å ta lappen og senke denne? Høres fornuftig ut synes jeg Endret 8. mai 2006 av krizkriz Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Kanskje de burde reagere på de skyhøye lønningene våre samtidig?!? Jeg synes det å ta lappen er dyrt, men om man regner utifra inntekt (som man opplagt nok bør) så er jeg ikke overbevist om at norge er så mye dyrere enn andre land! Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 (endret) Men det er stortsett unge som tar lappen. Og de har jo ikke allverden med penger. Da blir det foreldre som må punge ut alikevel. Kanskje like greit? De som har så mye penger Vel, jeg har lappen så jeg slipper heldigvis litt billigere unna de som ikke har tatt lappen ennå. De nye obligatoriske timene osv. Husker onkelen min hadde oppkjøring 5 minutter i gatene frem og tilbake. Kosta ikke stort mer enn 4-500. Men det er en annen historie... Endret 8. mai 2006 av krizkriz Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Fornying av førerkortet hvert tiende år for klasse B, betyr bare at man skal ta nytt bilde, og betale et jæv... gebyr. Man må IKKE kjøre opp igjen... Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Fornying av førerkortet hvert tiende år for klasse B, betyr bare at man skal ta nytt bilde, og betale et jæv... gebyr. Man må IKKE kjøre opp igjen... 6067127[/snapback] I mange tilfeller ganske greit at bildet blir byttet ut Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Det var litt skuff...de burde skjerpe inn på kravene for å ha lappen! ny oppkjøring hvert 10'ende år var kanskje litt ofte...men hvert 20'ende er ikke å forakte...og oftere når man krysser 60-70-år... Lenke til kommentar
Be__bad Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Håper ikke vi blir MEDLEM i EU. Da må vi jo betale masse til de også... Det eneste EU vil ha er pengene og olja vår... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå