Gå til innhold

D200 er i hus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er D200 inne :) ble skuffet på en positiv måte, det blir mange timer lesing av manual :hmm:

Det kommer seg, for og si et sammendrag av forskjellen mellom D50 og D200 i noen få ord: D200 rocker D50 :blush: Det simpeltent eier, holder i allefall massevis for en 17 år gammal foto frelst dude :) Nå blir det macro linse på D50 og andre små linser også blir det 300mm+ på D200, tror folk vil kikke når jeg kommer med kikkert og kameraer til 20,000++ kroner rundt nakken.

Takker da for gode råd og veiledning som fikk meg til og bli raka fant fram til den 10. juni :ermm:

Endret av cmi
Lenke til kommentar

Jeg er inne i en slags lignende situasjon. Undertegnede skal studere i Australia neste år, så jeg lurer på om jeg skal investere i noe utstyr der (deriblant eventuelt D200). Der slipper jeg moms, og hvis jeg bestiller fra bhphotovideo.com fra USA, så sparer jeg jo en del. Siden jeg skal være der et år, lurer jeg på om jeg faktisk kjøper det der når jeg kommer ned.

Ville dette vært en god løsning, eller hva sier dere? Har lest tidligere poster om reklamasjonsrett og alt det der, men så er jo bhphotovideo en seriøs aktør og vil vel ikke forsvinne med det første?

Lenke til kommentar
Misunnelig!! :)

Gratulerer med nytt kamera.

Sugen på et selv men pengene strekker ikke helt til for øyeblikket :(

Post gjerne noen bilder hvis du får tatt noen testskudd :)

6130844[/snapback]

Takker, Ja er misunnelig på meg selv for tida :D, om været holder kommer det nok noen bilder etter helga, ferie på fjellet!! :w00t:

Lenke til kommentar
Misunnelig!! :)

Gratulerer med nytt kamera.

Sugen på et selv men pengene strekker ikke helt til for øyeblikket :(

Post gjerne noen bilder hvis du får tatt noen testskudd :)

6130844[/snapback]

Takker, Ja er misunnelig på meg selv for tida :D, om været holder kommer det nok noen bilder etter helga, ferie på fjellet!! :w00t:

6132110[/snapback]

Ja gjerne post noen bilder tatt med D50 og noen av av samme motiv tatt med D200 slik at vi får se om forskjellen er verd 10.000.

Evt om du har blitt noen bedre fotgraf med D200 mellom hendene.

;);)

Lenke til kommentar
Ja gjerne post noen bilder tatt med D50 og noen av av samme motiv tatt med D200 slik at vi får se om forskjellen er verd 10.000.

Evt om du har blitt noen bedre fotgraf med D200 mellom hendene.

;);)

6132243[/snapback]

Hehe. Men det er faktisk et godt hopp fra D50/D70 til D200 når det gjelder hvor enkelt det er å bruke under vanskelige eller krevende forhold, som konserter og sport. D200 har større søker, nok fokuspunkt til at det faktisk er nytte i dem, raskere og sikrere autofokus, ISO3200, kortere "mirror black out" og raskere seriefunksjon. De to siste sammen med autofokusen gjør det enklere å treffe akkurat det riktige øyeblikket. Ikke nødvendigvis med 5 fps i 5 sekunder sammenhengende, men med 2-3 kjappe bilder akkurat når det gjelder. Så selv om det blir vanskelig å se forskjell på en AB-sammenligning med mindre det er store forstørrelser, så er det ikke utenkelig at du klarere å fange Øyeblikket med D200 og ikke med lillebrødrene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...