RBW Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Asus er nå endelig klar med sitt PhysX P1. Kortet benytter en egen fysikkprosessor, og skal ta spill til nye høyder i følge Asus og Ageia. Les mer Lenke til kommentar
Be__bad Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Høres merkelig ut, nvidea for life! Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2751 Anands benching av produktet fikk det ikke akkurat til å stå fram i et spesielt godt lys, (gik endel saktere med phsX blant annet) men det er visse ting som tyder på at Tom Clancy's Ghost Recon Advanced Warfighter ikke var så godt programert på akkurat denne fronten. Så det blir spennde å se når senere titler dukker opp. AtW Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Noen som har sett noen tester av dette korte? Lenke til kommentar
Bingokongen Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Var dårlig med tilkoblingsmuligheter på det kortet. Mulig jeg er helt på jordet, men er dette da et "ekstra-kort" du må ha i tillegg til et annet skjermkort? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Høres merkelig ut, nvidea for life! 6061328[/snapback] Mener du at SLI-kort er en bedre løsning for å regne ut fysikk-problemene? AtW Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 (endret) Var dårlig med tilkoblingsmuligheter på det kortet. Mulig jeg er helt på jordet, men er dette da et "ekstra-kort" du må ha i tillegg til et annet skjermkort? 6061340[/snapback] Ja, det kommer vel tydlig fram i artikkelen? "Forkortelsen for denne prosessoren er PPU, som står for PhysX Processing Unit. Mens prosessoren (CPU) tar seg av AI i spill og grafikkprosessoren (VPU) tar seg av det rent visuelle forventer Ageia nå at PPU skal ta spilling opp på et nytt nivå." AtW Endret 8. mai 2006 av ATWindsor Lenke til kommentar
Bingokongen Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Var dårlig med tilkoblingsmuligheter på det kortet. Mulig jeg er helt på jordet, men er dette da et "ekstra-kort" du må ha i tillegg til et annet skjermkort? 6061340[/snapback] Ja, det kommer vel tydlig fram i artikkelen? "Forkortelsen for denne prosessoren er PPU, som står for PhysX Processing Unit. Mens prosessoren (CPU) tar seg av AI i spill og grafikkprosessoren (VPU) tar seg av det rent visuelle forventer Ageia nå at PPU skal ta spilling opp på et nytt nivå." AtW 6061347[/snapback] Ah riktig! Hmm, gleder meg til å se testresultater av effektforskjellene dette kortet kan gi. Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Er det mulig i framtida å kompinere et skjermkort og en slik fysikkprosessor på ett kort? Lenke til kommentar
RBW Skrevet 8. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2006 Er det mulig i framtida å kompinere et skjermkort og en slik fysikkprosessor på ett kort? 6061366[/snapback] Alt er mulig... men om det skjer gjenstår å se. Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Det kommer sikkert etterhvert, Daemonifuge, tror det er en del produsenter som venter på gjerdet i påvente av resultater. Dette vil sikkert ha mye for seg når det kommer spill som er mer optimalisert for samspillet mellom ppu, gpu og cpu. Se for dere BF2 optimalisert for PPU, gpu, og DC cpu.. Det kan bli bra! Lenke til kommentar
Bingokongen Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 (endret) Er det mulig i framtida å kompinere et skjermkort og en slik fysikkprosessor på ett kort? 6061366[/snapback] Mulig det vil jeg tro, Asus har jo allerede eksperimentert og utgitt et 7800GT kort med to prosessorer(GPU'er). Endret 8. mai 2006 av Bingokongen Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 mulig? ja, selvsagt. det er jo også mange som tror at skjermkort, med statig mer programmerbare GPUer vil kunne gjøre dette.. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Er det mulig i framtida å kompinere et skjermkort og en slik fysikkprosessor på ett kort? 6061366[/snapback] Ja, det er helt sikkert teknisk mulig ja, ppå samme måten som du egentlig kan stappe mer eller mindre så mye du vil(?) på samme kort, om du absolutt ønsker det. AtW Lenke til kommentar
[^..^]Christian Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 var ikke så veldig imponerende det jeg har sett fra GRAW heller da håper dette er bare et spørsmål om optimering :| Lenke til kommentar
Julebrus Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Hvorfor må alle duppedingser komme med vifter, jeg er så møkk lei vifter atte, på 60-tallet klarte de å sende folk til månen, nå 40 år etterpå klarer vi ikke lage en vifteløs fysikkprosessor engang, det er for ille asså. Lenke til kommentar
Bingokongen Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Hvorfor må alle duppedingser komme med vifter, jeg er så møkk lei vifter atte, på 60-tallet klarte de å sende folk til månen, nå 40 år etterpå klarer vi ikke lage en vifteløs fysikkprosessor engang, det er for ille asså. 6061404[/snapback] Tror det bråket bra mye i de shuttle'sene de brukte på 60 tallet også Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Hvorfor må alle duppedingser komme med vifter, jeg er så møkk lei vifter atte, på 60-tallet klarte de å sende folk til månen, nå 40 år etterpå klarer vi ikke lage en vifteløs fysikkprosessor engang, det er for ille asså. 6061404[/snapback] Man klarer jo å lage den vifteløs om man vil, men det koster, og hvorfor brukes månelandingen som et eksempel alltid? Bare fordi man får til å lande på månen betyr ikke det at man kan få til alt man vil, for å ikke snakke om at økonomiske hensyn også spiller inn. AtW Lenke til kommentar
Sorce Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Vel det er fult mulig å integrere Ageia chippen på et vanlig skjermkort. PROBLEMET og ja det er et problem, er at nvidia lanserer sin Havoc løsning om ca et års tid. Så dersom en produsent skulle integrere Ageia på en nvidia kort tror jeg Nvidia hadde sett rødt. Mener jeg leste at ASUS og BFG er ekslusive partnere for Ageia og at det bare er dem som kommer til å produsere dette kortet. Men siste der er bare rykter jeg plukka opp for noen uker siden Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Det er nok endel liseniseringsrettigheter og tekniske hindre i veien for å umiddelbar kline PPU'n inn på et skjermkort. Det er sikkert mulig, men det er snakk om mye penger i denne industrien og man skal ikke bare blande produkter og produsenter for mye før det blir advokatmat av hele opplegget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå