Gå til innhold

Hvor gammel må man være for å kjøpe ibux?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For å kjøpe medisiner i dagligvareforretningen må man være 18 år. Hvis de selger til personer under 18 år er ikke dette lovlig. Det er også begrensninger på antall pakninger man har lovt til å selge til en og samme person.

Lenke til kommentar

Det er aldersgrense på 18 år, men virker ikke helt som alle tar det like alvorlig... Det er i hovedsak kosmetikkforretninger og apotek som opplyser om det, og tar saken viktig har jeg lagt merke till...

Opprettholder de ikke dette, og selger til en mindreårig, vil de miste retten til å selge medikamenter, samt få en klekkerlig bot...

Lenke til kommentar

Ok..hyggelig å vite, den forstua foten tar knekken på meg, men jeg overlever.

For mye ibux/smertestillende er ikke godt for nyrene uansett.

Gjelder samme med Paracet? Paracet er jo ikke like sterkt?

Takk for raske og noen senere svar :)

Endret av Patrick.M
Lenke til kommentar
Ok..hyggelig å vite, den forstua foten tar knekken på meg, men jeg overlever.

For mye ibux/smertestillende er ikke godt for nyrene uansett.

Gjelder samme med Paracet? Paracet er jo ikke like sterkt?

Takk for raske og noen senere svar :)

6064044[/snapback]

Det er to forskjellig typer smertestillende. For mye smertestillende er ikke bra for kroppen uansett. Bruksansvisning står på pakken

Lenke til kommentar

jeg ble sett litt rart på da jeg skulle ha to pakker paracet på rema1000. skulle vell ikke være noe stress å male disse opp til en fin "sand" og svelge med litt vokda... menne jeg kjøpte bare for meg selv og en kompis mtp. hangovers og hodepiner.

Epz.

Lenke til kommentar

Sakset fra "apotekside" :

"I dag må de ulike utsalgskanalene forholde seg til ulike rammevilkår. Eksempler på rammevilkår for salg utenom apotek, er krav om aldersgrense på 18 år og at preparatene blir oppbevart fysisk utilgjengelig for kunden, jfr. FOR 2003-08-14 nr. 1053: Forskrift om omsetning mv. av visse reseptfrie legemidler utenom apotek. Apotekene er derimot unntatt aldersgrense og kan ha selvvalg for salg av reseptfrie legemidler"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...