Gå til innhold

Blåskjerm ved overføring av filer mellom HDD-er


Anbefalte innlegg

Heisann :)

 

I en måneds tid nå har jeg vært plaget med blåskjerm/restarts når jeg overfører/skriver store filer på harddiskene. Altså, enten flytting av filer internt på maskinen, eller høy opp-/nedlasting fra nettet (ikke det at det er et problem her i heimen, men på TG var det).

 

- Det er 5 disker, alle SATA. 1 x WD Raptor, 4 x Seagate

- Temperatur er intet problem.

- Tok Seatools-sjekk for en stund siden, uten at den fant noe spennende. S.M.A.R.T. rapporterer heller ingen feil.

- RAM har neppe skyld. Tatt memtest + prøvd annen RAM uten forskjell.

- Jeg har en ekstern PCI-kontroller, men får feil selv om den disken ikke er innblandet. Altså kan det like gjerne være hovedkortets kontroller. (Asus A8N-E forresten)

 

Hmm... Det var noe. Sleng ut idèer, alt er til hjelp.

 

På forhånd -TAKK-

 

.pain

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har opplevd det samme som deg. Oxo jeg har et Asus kort, dog P5AD2 Premium. Hvis jeg overfører masse data mellom disk 1 og disk 2 på samme kontroller så faller den ut i blåskjerm.

 

Jeg brukte bare chkdsk og fant masse feil på disken etterpå. Så feilen kan jo ha vært grunnet inkonsistens i filsystemet, men ikke vet jeg.

Lenke til kommentar

Jeg har rotet bort CD-en som fulgte med hovedkortet... Og jeg trenger Winflash-greia til Asus... Hva gjør jeg? :blush::(

 

EDIT: En fyr sender image av sin plate \o/

EDIT2: Da var begge deler installert... Nå er det bare å vente å se om det hjelper ;)

 

Takk for svarene :)

Endret av pain
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...