FuglFøniks Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Heisann I en måneds tid nå har jeg vært plaget med blåskjerm/restarts når jeg overfører/skriver store filer på harddiskene. Altså, enten flytting av filer internt på maskinen, eller høy opp-/nedlasting fra nettet (ikke det at det er et problem her i heimen, men på TG var det). - Det er 5 disker, alle SATA. 1 x WD Raptor, 4 x Seagate - Temperatur er intet problem. - Tok Seatools-sjekk for en stund siden, uten at den fant noe spennende. S.M.A.R.T. rapporterer heller ingen feil. - RAM har neppe skyld. Tatt memtest + prøvd annen RAM uten forskjell. - Jeg har en ekstern PCI-kontroller, men får feil selv om den disken ikke er innblandet. Altså kan det like gjerne være hovedkortets kontroller. (Asus A8N-E forresten) Hmm... Det var noe. Sleng ut idèer, alt er til hjelp. På forhånd -TAKK- .pain Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Jeg har opplevd det samme som deg. Oxo jeg har et Asus kort, dog P5AD2 Premium. Hvis jeg overfører masse data mellom disk 1 og disk 2 på samme kontroller så faller den ut i blåskjerm. Jeg brukte bare chkdsk og fant masse feil på disken etterpå. Så feilen kan jo ha vært grunnet inkonsistens i filsystemet, men ikke vet jeg. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Hvilken strømforsyning er det i maskinen? Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 8. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2006 (endret) Enermax Noisetaker 600W Endret 8. mai 2006 av pain Lenke til kommentar
awesom-o Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Har du siste chipsetdriver installert? Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 8. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2006 (endret) Jeg har rotet bort CD-en som fulgte med hovedkortet... Og jeg trenger Winflash-greia til Asus... Hva gjør jeg? EDIT: En fyr sender image av sin plate \o/ EDIT2: Da var begge deler installert... Nå er det bare å vente å se om det hjelper Takk for svarene Endret 8. mai 2006 av pain Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 10. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2006 *Bump* Det hjalp ikke i det hele tatt Får den velkjente DRIVER_IRQL_LESS_OR_EQUAL-skjermen Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Bruker du Nvidia firewall? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå