Gå til innhold

Prisnivå på fotoutstyr, Roma, Italia

Anbefalte innlegg

Fruen reiser til Roma og i stedet for den tradisjonelle cognac flaska ønsker jeg meg en blitz eller et objektiv til min Canon 30 D.

Noen som vet hvordan prisnivået er i Italia og enda bedre; har noen adresser til noen seriøse fotobutikker ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fruen reiser til Roma og i stedet for den tradisjonelle cognac flaska ønsker jeg meg en blitz eller et objektiv til min Canon 30 D.

Noen som vet hvordan prisnivået er i Italia og enda bedre; har noen adresser til noen seriøse fotobutikker ?

6060929[/snapback]

Ville kjøpt det i Norge jeg. PMNormal som henger på dette forumet er stadig vekk i Roma (er vel der akkurat nå tror jeg), men har ikke hørt at han har kjøpt med seg noe fotoutstyr der (hvis det var mye billigere der ville han nok ha handlet når han var der). Prisene i Europeiske land er ikke så veldig forskjellige vil jeg tro, det er desuten dumt å kjøpe opptikk i utlandet hvis du får behov for å justere obbjektivet ditt er det ikke så lett å gjøre det når du har kjøpt det i Italia.

Lenke til kommentar

Cognac produseres da i Frankrike, saa jeg ville heller kjoept litt italiensk vin i Italia jeg. :wee:

Prisene er ikke saa forskjellige, og variasjonene er absolutt ikke store nok (i de fleste tilfeller) til aa forsvare tap av 5 aars reklamasjonsrett.

Lenke til kommentar

Enig i at norske forbrukerrettigheter veier tungt. Det er vel ingen europeiske land som har priser på Hong Kong- eller USA nivå, dessverre.

Så det var vel ønsketenkning fra min side dette ja :-) Som Herr Brun sier så er jo heller ikke italiensk vin å forakte, så får jeg heller handle fotoutstyr her hjemme mens kona er borte :-)

Lenke til kommentar

Jeg var i Skottland i helga, der så jeg Nikon D50 (inkl standardobjektivet) til £40, dvs ca 4500 kr. På f.eks Amozon (UK) ligger prisen omtrent det samme. Så vidt jeg vet, er dette drøye 1000-lappen billigere enn i Norge. Stemmer ikke det?

Lenke til kommentar
Jeg var i Skottland i helga, der så jeg Nikon D50 (inkl standardobjektivet) til £40, dvs ca 4500 kr. På f.eks Amozon (UK)  ligger prisen omtrent det samme. Så vidt jeg vet, er dette drøye 1000-lappen billigere enn i Norge. Stemmer ikke det?

6085245[/snapback]

Og da med moms blir det faktisk dyrere enn i Norge, og du mister fordelene med fem års reklamasjonsrett (får kun et års garanti). Regner med at "fruen" til trådstarter vil kjøpe seg noen ting selv, og når man kommer over 6000 kroner, må man altså betale moms.

Lenke til kommentar

Jeg vil nødig oppfordre til lovbrudd, men et kamera er vel naturlig at man hadde med seg hjemmefra? :whistle:

Dessuten, ved tax free-kjøp kan man trekke fra omtrent samme beløp som man må betale i moms. Og kjøper man ikke noe annet, unngår man jo moms også. Med unntak av garantien, ser jeg ingen betenkeligheter med å handle utenlands.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...