Gå til innhold

PCI-kort fra nVidia til htpc...

Anbefalte innlegg

Hei. Har en mini-pc med kun to stk pci-porter som er påtenkt en rolle som htpc. Har bestemt meg for et Haupauge PVR-150MCE i den ene, og et Linuxkompatibelt gfx i den andre. Dette utelukker vel desverre ATI 9250.

Er det noen som vet om Nvidia 6200 finnes i pci, evt om jeg går glipp av noe teknologi om jeg velger Nvidia FX5200 ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

GeForce4, MX4000 og FX5200 er alle gode kort som brukes av mange. Selv bruker jeg MX4000(agp).

Om du har et ATI-kort kan du jo prøve det først, det finnes folk som har klart å få det til å virke, men skal du kjøpe nytt anbefaler jeg nvidia.

Du bør også vurdere et PVR-500-kort med to tunere hvis du ikke trenger fjernkontrollen som følger med PVR-150, man blir ganske avhengig etter hvert.

Jeg bruker nå 3 tunere (500+150) og selv det blir for lite en sjelden gang.. :-)

Er det MythTV du skal bruke??

-Kisp

Lenke til kommentar

Har en gammel IBM Netvista med en sær defekt PSU som jeg tenkte å sette opp for å teste litt forskjellig. Ender sansynligvis opp med Myth eller MediaPortal. Tenkte jeg skulle gjøre det billigst mulig og bare handle inn en SpinPoint 250Gb, PVR150 og muligens en FX5200. Finner ikke formfaktor for PSU'en, så vet ikke hvor stuevennlig det blir med ekstern ATX PSU.

Disse PureVision/immersion-greiene er sikkert ikke så viktig på en standard TV...

post-3875-1147101272_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...