Gå til innhold

Core Duo 2 innen rekkevidde

Anbefalte innlegg

Serien ble jo lansert som noe av det ypperligste for gamere og andre krevende brukere.

men var ikke så mye som var ekstremt med dem utenom effektforbruket og varmeutviklingen.

de ble i de fleste scenarier slått av langt billigere alternativer fra AMD. Spesielt i spill.

6064049[/snapback]

Ja, Pentiumserien VAR. Men den nye prosessoren er jo basert på Core Duo som hadde fokus på kraft pr. watt. Så jeg tviler på at den nye Extreme prosessoren er så dårlig som den gamle.

Endret av JonT
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig med JonT. Den nye Core 2-serien ser ut til å yte svært bra, både rent ytelsemessig og med tanke på ytelse/watt. Teoretiske analyser av prosessorene samt de ytterst få praktiske testene vi har sett på nett viser stort sett det samme. Både ytelsen og ytelse/watt vil bli imponerende.

Lenke til kommentar
Serien ble jo lansert som noe av det ypperligste for gamere og andre krevende brukere.

men var ikke så mye som var ekstremt med dem utenom effektforbruket og varmeutviklingen.

de ble i de fleste scenarier slått av langt billigere alternativer fra AMD. Spesielt i spill.

6064049[/snapback]

Ja, Pentiumserien VAR. Men den nye prosessoren er jo basert på Core Duo som hadde fokus på kraft pr. watt. Så jeg tviler på at den nye Extreme prosessoren er så dårlig som den gamle.

6064095[/snapback]

Nei, vil bli som natt og dag i forhold, men husk at den ikke har kommet, tenkte på de andre prosessorene i "extreme" serien.

Lenke til kommentar
Toppmodellene av Conroe er nok en del kraftigere enn dagens FX-60, men det er ikke dermed sagt at Conroe vil være det beste om noen måneder. Det er mulig at cpuene som kommer til AM2 blir jevngode eller kanskje bedre. Men dette gjenstår og se.

6062199[/snapback]

Tror faktisk ikke AMD har noe å svare med før K8L ser dagens lys, og det er vel ikke før Q3 2007.

6062836[/snapback]

Det beste med core duo blir jo eventuelt ytelse per watt, og kostnad i forhold til tilsvarende løsninger, de fleste (meg inkludert) kjøper jo ikke den dyreste og raskete CPUen, men er mer opptatt av hvor bra CPU man kan få for en gitt (og ikke så enormt høy som på FX og EE) pris. Men foreløpig ser det ganske bra ut for intel sin nye CPU der også.

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Når er det ventet at "skikkelige" tester kommer ut på forskjellige "nødvendige" steder (Anand, Tom's osv.)?

6065285[/snapback]

litt før proessorene kommer ut på markedet.

6065951[/snapback]

Altså.. for de som kanskje ennå ikke har fått det med seg..: :)

Det testes da aktuelle CPU'er av enkelte heldige utvalgte som frekventerer forumet på Xtremesystems.org.

"Onde tunger" vil sikkert si at disse er "onde lakeier for Intel" som ikke har noe kredibilitet annet enn å stoppe salget av eksisterende AMD CPU'er. :D

Det kommer nok tester fra mer "uhildede" etterhvert ja.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg ser ikke noe poeng i å juble for intel-fanboys. Det er ikke slik at folk kjøper ny maskin hvert år, jeg f.eks. bytter litt deler ca. annethvert år, mer ram, mer harddisk etc. Nå skal jeg investere i en ny stasjonær og kommer til å kjøpe en billig Pentium D805 maskin fremfor noe AM2 sokkel fra AMD. Gjør dette fordi ytelsen mellom intel og AMD for oss som ikke bare spiller grafikktunge spill og vil ha flere fps enn øyet klarer å se, -ikke er så vesentlig. En X2 eller Core Duo er ett fett når du sitter i autocad, dreamweaver eller indesign. Det jeg tror vi skal være glade for er at vi har to leverandører som er jevnbyrdige. Forskjellen er ikke ubetydelig for ekelte, men de fleste databrukere ligger jo ikke å kjører på 100% cpu bruk hele tida. Jeg kjøper nå, og forventer å måtte skifte skjermkort til DX10 når Vista er inne for fullt neste år. Med P965 chipset har jeg jo og muligheten til å stappe i en Core 2 Duo, eller "C2D" som jeg velger å kalle den.

Nå er vi midt i 2006. I 2007 kommer det sikkert noe som "gruser" intel C2D Extreme. Kanskje en "reverse hyperthreading quad core" eller noe slikt.

Hurra for både AMD og Intel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...