Gå til innhold

Ny spillpc fra elkjøp?

Anbefalte innlegg

Hallo, ser at det er mange som spør om nesten det samme, bare at de har fra nettbutikker.

Jeg får desverre ikke lov til å bestille fra nett så jeg må ta turen over til elkjøp for å få en pc.

Og jeg lurte på om denne er nok bra til spilling:

Prosessor: Intel Pentium 4 640(3,2 GHz)

Ram: 2048MB

Harddisk: 400GB

Skjermkort: ATI X700 SE DVI 512MB

Litt mer detaljert kan dere se her: http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...m_specification

Er den no bra til spilling av store spill

Endret av anders-j
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å si det rett ut: NEI, den pcen er IKKE god nok til å spille de spillene...

og betale 10-11 000 for en så 'dårlig' pc (i ditt tilfelle som skal spille) er helt sinnsykt!

Jeg forstår at foreldrene dine er litt bekymret for å bestille fra nett, men det er det lureste, smarteste og ikke minst billigste....

Jeg kan sette opp et forslag når jeg kommer hjem etter skolen idag, så kan vi se...

OG så og si alle nettbutikkene bygger pcen for deg og sender den rett hjem i posten...

Blir det bedre? :D

Flere som også kan komme med forslag?

Lenke til kommentar

Kan du si hva som er dårlig med den?

Edit: er ikke noe vits å sette opp et forslag på en nettbutikk!

jeg sa jo at jeg måtte kjøpe fra elkjøp(eller andre butikker i Bodø)

Endret av anders-j
Lenke til kommentar

det er ett x700 SE (Second Edition) skjermkort, dette er ikke et veldig sterkt skjermkort og yter dårligere enn x700 og x700 pro etc. du hadde også fått en raskere cpu og antagelig vis ett bedre hk og bedre ram om du hadde bestillt over nettet og betalt den samme prisen.

Lenke til kommentar
Noen kommentarer på den?

6060646[/snapback]

Skjermkortet grisebanker det som satt i den Elkjøp PC'en :)

6060735[/snapback]

ok =), tror jeg blir fornøyd med den =)

"Det er helt kurrant, om du holder ut med tidenes minst estetiske kabinett. Den har også plass til mer minne i ettertid..."

Bryr meg egentlig ikke om kabinett, men det kan vel byttes hvis det blir alt for galt :p

Lenke til kommentar

Kjøper du en PC til 10500 kroner på Elkjøp vil du ikke få noe særlig til system. Elkjøp overpriser pc`ene sine veldig mye. Kjøper du derimot fra en nettbutikk, evt bygger selv vil du få et mye, MYE bedre system enn noe du noengang vil få kjøpt på Elkjøp.

Så hør på folket her, det er mange som har god peiling på data, og de vet virkelig hva de prater om

;)

Lenke til kommentar

Hehe, det kunne blitt valgt billigste gameline ferdigbygd pc til ca 5200kr på SHG og den hadde banket møkka ut av elkjøp pcen uten problemer med tanke på spill.

Skal man handle vaffeljern og vaskemaskin så går man på elkjøp.

Skal man handle pc så går man til en seriøs nettbutikk som KAN dette med data. (Netshop, Komplett, SHG, MPX, Pcutstyr osv..)

Lenke til kommentar
Hehe, det kunne blitt valgt billigste gameline ferdigbygd pc til ca 5200kr på SHG og den hadde banket møkka ut av elkjøp pcen uten problemer med tanke på spill.

Skal man handle vaffeljern og vaskemaskin så går man på elkjøp.

Skal man handle pc så går man til en seriøs nettbutikk som KAN dette med data. (Netshop, Komplett, SHG, MPX, Pcutstyr osv..)

6060921[/snapback]

ok =)

da tror jeg at jeg går for den pcen jeg ga link til litt lengre opp(fra netshop).

Lenke til kommentar

Det er jo typisk Elkjøp å reklamere med "SKJERMKORT MED HELE 512 MEGABYTE MINNE!", uten å fortelle at mengden minne ikke har en dritt å si når det er tregt som en snegle og resten av kortet suger hestesvettesokk :p

Om du absolutt ikke får kjøpt på nett, finnes det uansett mange andre tilbud enn det der.

Et bra skjermkort er alfa og omega for spilling. Uten det kan du ha verdens beste prosessor og all verdens RAM, men du vil likevel slite.

Lenke til kommentar

Hvis du har 12k å bruke på maskin , kan du bygge en ganske vill maskin egentlig . Du kan få sli og bra oppsett, hvis du kjenner en som klarer å bygge for deg med mindre du klarer det selv bør du heller gå for dette . Kan sette opp en handleliste når jeg kommer hjem . Men nå begynner timen så jeg må stikke .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...