Gå til innhold

Min Mening Om Creative ZEN Vision:M

Anbefalte innlegg

Jeg vet at kabelen funker helt fint, og jeg plugget 3,5mm'en inn i hodetelefon-utgangen og de to phono-kablene inn i stereoen. Fikk automatisk lyd når jeg brukte videokabelen, men ikke noe som helst når jeg brukte 3,5mm --> phono.

6662783[/snapback]

Jeg antar at du husket å trykke for knappen merket "phono" på anlegget ditt? Hvis du ikke har aktivert riktig lydkilde som tilsvarer inngangen på baksiden av anlegget, vil du jo ikke få noe lyd ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vet at kabelen funker helt fint, og jeg plugget 3,5mm'en inn i hodetelefon-utgangen og de to phono-kablene inn i stereoen. Fikk automatisk lyd når jeg brukte videokabelen, men ikke noe som helst når jeg brukte 3,5mm --> phono.

6662783[/snapback]

Jeg antar at du husket å trykke for knappen merket "phono" på anlegget ditt? Hvis du ikke har aktivert riktig lydkilde som tilsvarer inngangen på baksiden av anlegget, vil du jo ikke få noe lyd ut.

6663484[/snapback]

Fant ikke noen knapp som er merket phono... Jeg fikk lyd uten noen som helst problemer når jeg brukte video-kabelen, måtte ikke trykke på noe som helst, så kan ikke skjønne at det skal være noen forskjell på det og når jeg prøver å koble til fra hodetelefon-utgangen.

Lenke til kommentar

6662783[/snapback]

6663484[/snapback]

Fant ikke noen knapp som er merket phono... Jeg fikk lyd uten noen som helst problemer når jeg brukte video-kabelen, måtte ikke trykke på noe som helst, så kan ikke skjønne at det skal være noen forskjell på det og når jeg prøver å koble til fra hodetelefon-utgangen.

6663511[/snapback]

Hm, trodde et hvert stereoanlegg hadde knapper i front for å velge mellom CD, radio og eksterne lydkilder (vanlivis merket "Phono/AUX")?

Lenke til kommentar

Jeg prøvde det ut selv og trodde også først at det ikke var noe lyd, men fant ut at det var volumet som var for lavt. Prøv å skru opp volumet.

Jeg prøvde også AV utgangen og den virket likt med kabel med og uten videokontakt. Prøvde med videoutgangen av og det er nok den beste måten hvis man skal koble spilleren til et stereoanlegg. Siden jeg har videoutgangen av er det ikke noen ulempe med å bruke den.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Her står det hvordan man fjerner lydsperra:

How to remove European Volume Cap

1| Download the latest American firmware update (currently v1.30.02 download here)

2| Detach the Zen Vision:M player from your computer, and ensure that the unit is off.

3| Slide the Power switch towards the Power icon and hold the switch in the Power On position.

4| Push the end of a pin-like object (for example, a straightened paper clip) into the reset hole, press gently and remove.

5| Release the Power switch when the Creative logo appears. The Recovery Mode appears and has these options:

* Clean Up (Performs a disk scan on the player's hard disk, it will not affect music files)

* Format All (Formats the players hard disk - Note: all contents will be lost)

* Reload Firmware (Reloads the Operating System on the Zen. Select this option ONLY if there is a firmware available to reload.)

* Reboot (Reboots the device).

6| Select reload firmware

7| Once done connect the player to your pc and run the American firmware upgrade

8| Leave it to do this and reboot, then rebuild, and voila all done

Funnet her: http://www.epizenter.net/e107_plugins/foru...070.0#post_1077

6098562[/snapback]

Hei :)

Hadde vært veldig fint om noen som var god i engelsk kunne oversette dette til norsk. Kan dere det?

Lenke til kommentar

Hvordan fjerne den europeiske volumsperren

1| Download the latest American firmware update (currently v1.30.02 download here)

Last ned den siste amerikanske firmwareoppdateringen

2| Detach the Zen Vision:M player from your computer, and ensure that the unit is off.

Koble spilleren fra maskinen, og forsikre deg om at den er slått av

3| Slide the Power switch towards the Power icon and hold the switch in the Power On position.

Dytt påknappen mot "power-ikonet" og hold knappen i denne stillingen.

4| Push the end of a pin-like object (for example, a straightened paper clip) into the reset hole, press gently and remove.

Stikk en spiss gjenstand, som f.eks. en binders som er rettet ut, ned i reset-hullet, og trykk forsiktig. Fjern så den spisse gjenstanden. (:p)

5| Release the Power switch when the Creative logo appears. The Recovery Mode appears and has these options:

Slipp på-knappen når Creative-logoen dukker opp. Gjenopprettelsesmodusen kommer frem, og gir deg følgende valg:

* Clean Up (Performs a disk scan on the player's hard disk, it will not affect music files)

Rens opp (skanner harddisken på spilleren, gjør ingenting med musikkfilene)

Formater alt

* Reload Firmware (Reloads the Operating System on the Zen. Select this option ONLY if there is a firmware available to reload.)

Last inn firmware på nytt (laster inn et nytt operativsystem på Zen-en. Velg dette KUN hvis har en firmware som kan lastes inn)

Omstart

Velg "reload firmware"

7| Once done connect the player to your pc and run the American firmware upgrade

Når dette er gjort kobler du spilleren til PC-en og kjører den amerikanske firmwareoppgraderingen

La spilleren gjøre dette og starte på nytt, og hokus pokus, den er ferdig. :tease:

EDIT: Takk for påminnelsen, jeg hadde ikke gjort dette før i dag. Nå spiller den faktisk vel så høyt som PC-en min på full guffe, noe som er mer enn nok. Man får også velge norsk språk selv om man har amerikansk FW, så det er heller ingenting å bekymre seg for.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Stikk en spiss gjenstand, som f.eks. en binders som er rettet ut, ned i reset-hullet, og trykk forsiktig. Fjern så den spisse gjenstanden. (:p)

Slipp på-knappen når Creative-logoen dukker opp. Gjenopprettelsesmodusen kommer frem, og gir deg følgende valg:

Formater alt

Last inn firmware på nytt (laster inn et nytt operativsystem på Zen-en. Velg dette KUN hvis har en firmware som kan lastes inn)

Omstart

Velg "reload firmware"

Når dette er gjort kobler du spilleren til PC-en og kjører den amerikanske firmwareoppgraderingen

La spilleren gjøre dette og starte på nytt, og hokus pokus, den er ferdig.   :tease:

EDIT: Takk for påminnelsen, jeg hadde ikke gjort dette før i dag. Nå spiller den faktisk vel så høyt som PC-en min på full guffe, noe som er mer enn nok. Man får også velge norsk språk selv om man har amerikansk FW, så det er heller ingenting å bekymre seg for.

6790093[/snapback]

Tusen takk :)

Nå har jeg fikset det, å lyden ble mye høyere. :thumbup:

Lenke til kommentar

Hei :)

På min MP3 spiller når jeg spiller sanger kommer det opp et bilde. Har forstått det slik at det er bilde av albumet som skal komme. Men på min kommer det samme bilde opp hele tiden. Hva skal gjøre for fikse det?

Et spørsmål til:

Hvilken kabel må jeg ha for å koble den inn på et stereoannleg, og finnes det noe slik at man kan koble den til bil?

Håper dere gidder å svare :)

Lenke til kommentar
Hei  :)

På min MP3 spiller når jeg spiller sanger kommer det opp et bilde. Har forstått det slik at det er bilde av albumet som skal komme.  Men på min kommer det samme bilde opp hele tiden. Hva skal gjøre for fikse det?

Her er flere måter: http://www.epizenter.net/e107_plugins/foru...viewtopic.php?5

Et spørsmål til:

finnes det noe slik at man kan koble den til bil?

Hvis du har AUX i bilen kan du bruke samme minijack-minijack kabel eller kanskje lik kabel som isbilen linket til. Hvis du har kasettspiller kan du bruke en kassett som du putter i kassettspilleren og har ledning til mp3 spilleren (creative hadde dette i butikken før, men fant det ikke nå).

Hvis du ikke har noen av delene kan du bruke en fm sender.

Endret av trygveaa
Lenke til kommentar

Formater alt

Omstart

Velg "reload firmware"

La spilleren gjøre dette og starte på nytt, og hokus pokus, den er ferdig.   :tease:

6790093[/snapback]

Ble menyen på norsk da? eller engelsk? Noen andre endringer i som skjedde??

Lenke til kommentar
Det er en kabel som passer inn i hodetelefonutgangen på spilleren din, og deler seg i to phono-plugger som kobles til bak på forsterkeren eller andre steder hvor det passer. Folk i elektro- og stereosjapper vet hva du skal ha.

00043333abb.jpg

6793755[/snapback]

Går det an å bruke denne kabelen også?

creat06.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...