Gå til innhold

Min Mening Om Creative ZEN Vision:M


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei, det er det jeg ikke har prøvd, har ikke fått tid.  :blush: Uansett tviler jeg på at det er en sensor i videokabelen som sender et signal andre veien om den er koblet til, men man kan jo aldri vite.

6597852[/snapback]

Je, sant det... Det bør vel være mulig å kjøpe en kabel som går fra 3,5mm til phono? Så kan du bare koble til der du kobler til hodetelefonene når du vil koble til stereoanlegg?

Lenke til kommentar
Skal du koble til stereoanlegg, kobler du jo ikke inn med den adapteren, da kobler du bare inn ippå spilleren som han/hun sier.... Jesus!

6597925[/snapback]

Ikke noe vits i å svare så uhøfflig. Det følger ikke med noen kabel som du bare kan "koble inn ippå spilleren".

 

Min firmware på spilleren er borte (?). Ingenting igjen på den, og når jeg skal innstallere den nyeste firmwaren igjen står det bare "koble til spilleren" når den er koblet inn.

 

Noen som kan hjelpe, haster!

6597902[/snapback]

Prøvd å resette spilleren?

Lenke til kommentar
Je, sant det... Det bør vel være mulig å kjøpe en kabel som går fra 3,5mm til phono? Så kan du bare koble til der du kobler til hodetelefonene når du vil koble til stereoanlegg?

6597874[/snapback]

Jeg har opptil flere slike kabler liggende, men det hadde vært praktisk om AV-kabelen kunne brukes uten videodelen også, da slipper jeg å ha med en ekstra kabel. :)

Lakus: Jeg skjønner ikke helt hva du mener. Du får uansett ikke koblet deg til et stereoanlegg uten en eller annen form for tilleggsutstyr.

Lenke til kommentar
Skal du koble til stereoanlegg, kobler du jo ikke inn med den adapteren, da kobler du bare inn ippå spilleren som han/hun sier.... Jesus!

6597925[/snapback]

Ikke noe vits i å svare så uhøfflig. Det følger ikke med noen kabel som du bare kan "koble inn ippå spilleren".

 

Min firmware på spilleren er borte (?). Ingenting igjen på den, og når jeg skal innstallere den nyeste firmwaren igjen står det bare "koble til spilleren" når den er koblet inn.

 

Noen som kan hjelpe, haster!

6597902[/snapback]

Prøvd å resette spilleren?

6598009[/snapback]

 

 

................nei... jo selvfølgelig

Lenke til kommentar
Skal du koble til stereoanlegg, kobler du jo ikke inn med den adapteren, da kobler du bare inn ippå spilleren som han/hun sier.... Jesus!

6597925[/snapback]

Ikke noe vits i å svare så uhøfflig. Det følger ikke med noen kabel som du bare kan "koble inn ippå spilleren". [q/uote]

Det følger heller ikke med ekstra batterier ...... mente det ikke uhøflig...

Endret av Lakus
Lenke til kommentar
Skal du koble til stereoanlegg, kobler du jo ikke inn med den adapteren, da kobler du bare inn ippå spilleren som han/hun sier.... Jesus!

6597925[/snapback]

Ikke noe vits i å svare så uhøfflig. Det følger ikke med noen kabel som du bare kan "koble inn ippå spilleren". [q/uote]

Det følger heller ikke med ekstra batterier ...... mente det ikke uhøflig...

6599518[/snapback]

Hva har ekstra batterier med saken å gjøre? :huh:

Lenke til kommentar
Skal du koble til stereoanlegg, kobler du jo ikke inn med den adapteren, da kobler du bare inn ippå spilleren som han/hun sier.... Jesus!

6597925[/snapback]

Ikke noe vits i å svare så uhøfflig. Det følger ikke med noen kabel som du bare kan "koble inn ippå spilleren". [q/uote]

Det følger heller ikke med ekstra batterier ...... mente det ikke uhøflig...

6599518[/snapback]

Hva har ekstra batterier med saken å gjøre? :huh:

6599576[/snapback]

Mente bare det at selv om spilleren har mulighet til og gjøre en ting, så trenger ikke alt for og gjøre den tingen og følge med :)

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Har prøvd å koble spilleren til stereoanlegget i stua nå...

 

Prøvde først med en standard 3,5mm --> phono kabel, fra hodetelefonuttak på spilleren til inngangen bakpå steroeanlegget. Fikk ikke noen lyd på høytalerne da. Kan hende det er noen instilling jeg må stille inn på stereoen, men vet ikke helt.

 

Prøvde deretter med videokabelen og usb-adapteret, og da fikk jeg lyd uten problemer, men da forsvant også bildet på spilleren, akkurat slik som det gjør når jeg kobler til TV.

 

Prøvde også å koble den standard 3,5mm --> phono kabelen til usb-adapteret, og da forsvant bildet også, i tillegg til at jeg fikk dårligere lydkvalitet på høytalerne.

 

Så det ser ut som om at det faktisk ikke er mulig å koble spilleren til stereoanlegg uten at bildet på spilleren også forsvinner, med mindre det er noen instillinger jeg må stille inn på stereoen for å få lyd fra hodetelefonutgangen på spilleren med standard 3,5mm --> phono kabel...

 

Sender kanskje en mail til Creative og hører etter om det er muligheter for å koble til stereo og samtidig beholde display på spiller...

Lenke til kommentar

Hm, jeg må forsøke med et skudd i blinde. Under System>Visningsinnstillinger/Display, skal det finnes et valg for å skru av videoutgangen. Det et tvilsomt at det går å kun få lyden fra spilleren da, men jeg ville forsøkt.

 

Dessuten skjønner jeg ikke helt hvorfor du ikke får lyd på stereoen via hodetelefonuttaket. Det går nemlig helt fint her, forsterkeren er av eldre modell. (Det kan være at du har koblet til noe feil, det er neppe noe særlig innstillinger som løser slikt. Skjønt, det er ikke mye som kan kobles feil.)

 

At lyden blir dårligere når du bruker en vanlig tre-pols minijack i videouttaket, er fordi videosignalet går via jord eller en av lydkanalene, og lager forstyrrelser.

Lenke til kommentar

Hva snakker dere om? Det går fint for meg å koble med en standard 3,5 mm -> phonokabel fra hodetelefonuttak på spilleren til inngangen bakpå steroeanlegget? Det skal egentlig ikke ha noe å si, selve spilleren vet jo ikke hvor signalene skal? Da er det enten kabelen eller forsterkeren din det er noe som må fikses eller konfigureres på.

Lenke til kommentar

kjehaako - Jeg har prøvd å nedgradere spilleren med to tidligere firmware's men det hjalp ikke det heller. Det er heller ikke et meny-konfigureringsproblem. Har lest litt på Creative's forum og sett at flere har hatt samme problemet med av FM radioen bare forsvinner. Skal levere inn spilleren min hos datakjeden på mandag og får da forhåpentligvis en ny.

 

MVH - skuffet Zen Vision:M-bruker

Lenke til kommentar
Hm, jeg må forsøke med et skudd i blinde. Under System>Visningsinnstillinger/Display, skal det finnes et valg for å skru av videoutgangen. Det et tvilsomt at det går å kun få lyden fra spilleren da, men jeg ville forsøkt.

Det virker. Hvis du setter den til av virker AV-utgangen som vanlig line-ut. Er usikker på om du skal bruke en kabel med eller uten videokontakt (3- eller 4-pols), men tipper at du skal bruke en uten og kan jo være at det virker like bra med begge deler.

 

Prøvde først med en standard 3,5mm --> phono kabel, fra hodetelefonuttak på spilleren til inngangen bakpå steroeanlegget. Fikk ikke noen lyd på høytalerne da. Kan hende det er noen instilling jeg må stille inn på stereoen, men vet ikke helt.

Det skal virke så du må ha gjort noe feil.

Endret av trygveaa
Lenke til kommentar
Prøvde først med en standard 3,5mm --> phono kabel, fra hodetelefonuttak på spilleren til inngangen bakpå steroeanlegget. Fikk ikke noen lyd på høytalerne da. Kan hende det er noen instilling jeg må stille inn på stereoen, men vet ikke helt.

Det skal virke så du må ha gjort noe feil.

6662717[/snapback]

Hva skulle jeg gjort feil?

 

Jeg vet at kabelen funker helt fint, og jeg plugget 3,5mm'en inn i hodetelefon-utgangen og de to phono-kablene inn i stereoen. Fikk automatisk lyd når jeg brukte videokabelen, men ikke noe som helst når jeg brukte 3,5mm --> phono.

Endret av Pug
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...