Ivan Drago Skrevet 8. desember 2001 Del Skrevet 8. desember 2001 Har forstått det slik at GF3 TI200 gir mest ytelse for pengene. Men problemet er hvilket TI200 kort jeg bør velge. Prisen bør ikke overstige 2500kr. Har blant annet sett Point of View til 2018kr, hva tror dere om det ? Eller vil dere heller anbefale meg noen andre kort ? Hva med Gainward, Asus, Aopen ? andre ? [ Denne Melding var redigert av: Ivan Drago på 2001-12-08 13:39 ] Lenke til kommentar
Caveman Skrevet 8. desember 2001 Del Skrevet 8. desember 2001 jeg har hercules gf3 ti200, jeg er veldig godt fornøyd med det. kan absolutt anbefales. Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 8. desember 2001 Del Skrevet 8. desember 2001 Unngå billigmerkene hvis du kan. Har selv hatt en POW Geforce2 Pro og den var ikke bra. POW bruker hovedsaklig billigere komponenter for å holde prisen nede. Gå Hercules, Asus eller Gainward. Har hatt kort fra alle disse gjennom årene og alltid vært fornøyd. Telcontar Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 8. desember 2001 Del Skrevet 8. desember 2001 Gainward leverer 3,8ns minne(Skulle gi 526MHz uten å overklokke) på sine "golden sample" kort, mest overklokkingsvillig, men dyrest også da.... Lenke til kommentar
divemaster Skrevet 10. desember 2001 Del Skrevet 10. desember 2001 gå til http://www.topline.no Der får du et kort som heter Palit Daytona Gforce3 ti 200....Du får det for 1813 kr... Jeg har det selv, det er klokket opp til 225 x 450, uten problemer..... Da får du mye kort for pengene, å om 6 mnd så er det jo mange sikkert sinnsykt mye raskere kort på markedet likevel, å da har du spart noen kroner, slik att du kan kjøpe det også.... Divemaster Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 10. desember 2001 Del Skrevet 10. desember 2001 Divemaster, hvordan er 2d kvaliteten på dette kortet i høy oppløsing (1600x1200 f.eks)?? Greit å vite om kortet duger til å jobbe med Photoshop og diverse andre bildebehandlingsprogrammer. Telcontar Lenke til kommentar
divemaster Skrevet 10. desember 2001 Del Skrevet 10. desember 2001 Vet ikke hvordan kvaliteten er på så høy oppløsning, men jeg kjører selv i 1200x1024 85 Hz, å det er helt greit for min del. Jeg gikk over til dette kortet fra et Matrox G400 max. Merket vel noe dårligere 2d kvalitet, men ikke mere en jeg kan akseptere....... Kortet er iværtfall helt klart verdt 1800 kroner. Det kommer jo alltid noe nytt og bedere uansett...... Divemaster Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 11. desember 2001 Del Skrevet 11. desember 2001 Du har ikke lagt merke til noe uvanlig støy (små bølger eller forstyrrelser av noe salg) som kan indikere at det ikke er så veldig mye å gå på. Jeg hadde ett Point of View GF2 engang og der var det klare "artifacts" som viste at kortet hadde dårlig 2d egenskaper. Byttet til Asus med engang og alt ble mye bedre. Telcontar Lenke til kommentar
robinei Skrevet 11. desember 2001 Del Skrevet 11. desember 2001 Du gidder du å finne ut hvor høyt det kortet kan komme maksimalt? :smile: (Daytona kortet altså) Lenke til kommentar
divemaster Skrevet 11. desember 2001 Del Skrevet 11. desember 2001 Jeg har ingen støy på skjermen i det hele tatt, bildet er dønn stabilt. På min maskin klarer kortet 1600 x 1200 oppløsning, men jeg bruker en gammel Nvidia driver, i påvente av nytt hovedkort. Jeg sitter med denne maskinen veldig mange timer hver dag, å jeg kan ikke si att bildet er dårlig på noen måte, selvom dette er ett " billig " kort. Divemaster Lenke til kommentar
zzzneo Skrevet 13. desember 2001 Del Skrevet 13. desember 2001 er det Palit Daytona Gforce3 ti 200 kortet virkelig så bra da? det er jo veldig billig i forhold til konkurrentene... Jeg har også planer om å kjøpe GeForce3 Ti-200 kort... Og lurer også på hvilken produsent jeg skal kjøpe.. Ser hardware.no anbefaler MSI kortet, og dette virker jo bra. Åssen ns har dette kortet?? Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 16. desember 2001 Del Skrevet 16. desember 2001 En overklokking på 220/450Mhz er jo ikke mye.. Kjøper du et Asus 8200T2 får du kvalitet i eske :smile: Kjører kortet overklokket som du ser i signaturen uten problemer mange timer om dagen, dag etter dag. Kvalitet koster litt mer Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 16. desember 2001 Del Skrevet 16. desember 2001 Mailman13: Minnet på alle Ti200 kort ligger 400Mhz originalt, men at overklokkingen går høyere på disse kortene kan stemme. Dessuten hjelper +/- 20Mhz max overklokking på disse kortene svært lite på minnet fordi der er det så stor båndbredde likevel. Overklokking av GPU gjør mYe større utslag Det høres unektelig tøft ut at Gainward selger "billige" kort som heter Ti450 og Ti460 sannheten er jo at dette er Ti200 kort hvor forskjellen ligge i hastigheten på minnet. I nano sekunder (tilgangstid) først og fremst ikke i mhz Lenke til kommentar
Phoebus Skrevet 16. desember 2001 Del Skrevet 16. desember 2001 hmmm..var det http://www.firingsquad.com eller http://www.overclockers.com vel, saken er at en kjent side viste et GF3 ti200 med 3.3 ns ram, kortet hadde en koreansk produsent...tror jeg......men, prisen fra webshoppen til dissa sa det kosta ca. 180 USD (sikkert billigere nå) Lenke til kommentar
Anubis Skrevet 16. desember 2001 Del Skrevet 16. desember 2001 Ser at noen av dere klager på Point Of View..ser ikke helt grunnen til det. Hadde et GF2 pro kort fra POV før. Hadde ingen problemer med det overhodet! Kjøpte et Point of View GF 3 TI 200 her om dagen. Har nettopp fullført 3Dmark 2000 med kortet klokket på 265 GPU og 560 Minne. Fikk 9142 poeng. Vil ikke akkurat kalle det dårlig med en TB @ 1170mhz. 3Dmark 2001 tar jeg i morgen. Lenke til kommentar
kalvesta Skrevet 19. desember 2001 Del Skrevet 19. desember 2001 Her er en test av Geforce 3 TI200 http://www.speedy3d.com/reviews/xtasyticards/02.shtml Dette kortet er et xtasy kort og vet ikke om det finnes å få kjøpt i Norge. Men Det kan være interessant og lese igjennom testen, da de fleste GF3 TI200 er veldig like. Du finner også test av GF3 TI500 og GF2 TI til sammenligning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå