Iveman Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 PÅ mitt MSI 865PE neo2 V hovedkort skal det være mulig å justere Multiplieren (Det står i manualen) Men denne funksjonen står på "LOCKED" hos meg.. Har en Prescott P4 2,8 533. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 (endret) Etter hva jeg har klart å snoke opp er det ikke hovedkortet ditt som er problemet men din CPU I følge MSI 865PE Neo2 infoside får du ikke økt dette viss du har låst multiplier på din CPU. Og i følge mine svært så usikre kilder har multiplyer vært låst på Pentium 4 siden 1998 eller noe.. Bytte til AMD?? FX60 *host* Hørte jeg ny PC.. *kremt* EDIT: leif er sjef Endret 9. mai 2006 av R@ge Lenke til kommentar
eXa Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 umulig å forandre multi på p4 med mindre du har en es versjon! Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Og hvis du lurer Iveman - Nei - Du har ingen ES-versjon (Engineering Sample). Samtlige CPUer som selges til menigmann nå idag (med unntak av FX-prosessorene til AMD) er multiplier-låst oppover. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå