Gå til innhold

Flashe x1800xt 512 mb til PE


Anbefalte innlegg

Hei! Prøver å flashe Powercolor x1800xt 512 mb til PE med "ATIWinflash" Når jeg kjører ATIWinflash, kommer det opp et stykt bilde, og Catalyst kommer med feilmelding, og resetter. Inne i ATIWinflash kommer det ikke opp noe nytt navn på den nye biosen... Står bare N/A... Skal jeg trykke på "Force"? Og i ATIWinflash er det et lite bilde oppe til venstre, der er det også stykt bilde... (bare farger og skurr)

 

Er dette et tegn på at jeg skal bare drite i hele flashingen, eller er dette normalt, og at eg må trykke på "force"?

 

Noen som har prøvd?

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke svare for det andre, men du MÅ trykke force for å få flashet til PE-bios. Imidlertid kan du like gjerne bruke ATI Tool beta 14 og 3d-detection, den tillater også høyere frekvens på minnet. Se mer i andre tråder om X1800XT OC: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=563012

 

og mer i https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=508331&hl=

Endret av cybirg
Lenke til kommentar
Når eg slår av VPU recovery, får eg bare opp et stykt skjermbilde når eg starter winflash. Omtrent det samme bilde som vises i 1 sekund når windows starter. Så eg må trekke ut kontakten og starte på nytt.

6063469[/snapback]

 

Det vil jeg si er et bra tegn på å la være å flashe. :whistle:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Du burde senke hastigheten til 500/500 når du skal flashe! Også må du huske å huke av force flash. Jeg synes ati tool fungerer meget dårlig, så jeg foretrekker å ha PE-biosen(selv om jeg flashet tilbake for ikke lenge siden). Når jeg har PE-biosen så får jeg klokket opp til 760mhz på kjernen uten å endre noe som helst :yes:

Lenke til kommentar

hva betyr "P/N Mismatch" i flash sammenheng? Fant ut at det ikke er mulig for meg å bruke winflash :S På de gamle versjonene, så får jeg bare et rart bilde. Mens på den nye, kan jeg ikke flashe noe. KOmmer bare det som jeg skrev lengre opp.

Lenke til kommentar
hva betyr "P/N Mismatch" i flash sammenheng? Fant ut at det ikke er mulig for meg å bruke winflash :S På de gamle versjonene, så får jeg bare et rart bilde. Mens på den nye, kan jeg ikke flashe noe. KOmmer bare det som jeg skrev lengre opp.

6145853[/snapback]

 

Hmm, winflash funker flott for meg :)

Lenke til kommentar
kvifor senke hastigheten til 500/500 eigentleg?

6148009[/snapback]

 

For å unngå "rare" farger og at skjermen fryser...

6148520[/snapback]

 

 

-.- .. Men tror du det blir mer stabilitet til meg da? Tenker på volten osv? At jeg kan få høyere klokk? :hmm:

Lenke til kommentar
kvifor senke hastigheten til 500/500 eigentleg?

6148009[/snapback]

 

For å unngå "rare" farger og at skjermen fryser...

6148520[/snapback]

 

 

-.- .. Men tror du det blir mer stabilitet til meg da? Tenker på volten osv? At jeg kan få høyere klokk? :hmm:

6148560[/snapback]

 

Vel... Siden du kun når 711mhz på 1.575V, så tror jeg ikke kortet ditt vil være stabilt med PE biosen. Men det er verdt et forsøk...

 

EDIT: I følge rivatuner økes volten til 1.48V, så da når jeg ca. 760mhz. Du kan jo prøve med ditt kort

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...