Gå til innhold

PSP eller DS lite? Trenger tips...

Anbefalte innlegg

sier bare en ting... GP2x... sjekk ut GP2XReview viss du er på utkik etter litt mer spennende enn PSP og DS.... denne er laget for HOMEbrew og kommer til å skyte fart ut over året. viss du er i en alder av 20-30 år så vil du kanskje tenke tilbake til C64 og amigaen din... aaaaah nostalgi i lommeformat... dere vil kanskje si at det der gjør PSPen lett... men den er ikke opensource... den er hacket for å kunne gjøre det... og Sony sitter i dette øyblikk og å prøver å forhindre det ved en ny oppdatering. denne Gp2Xen vil være opensource hele tiden

edit: glemte å nevne den fete TV-utgangen!! :p fyre opp Doom på tven og imponer venner :p

6119392[/snapback]

Jeg er enig med deg der, det står mellom en DS og en GP2x for meg...

Folk som cracker PSP er alltid et hestehode forran Sony når det gjelder Homebrews.

Skulle ønske jeg kunne si meg enig med deg der, men jeg tror dessverre at det er motsatt for øyeblikket. Sony har greid å forhinde kernel-mode exploit for psp > 1.50, og jeg tror som sagt at en user-mode exploit blir vanskelig å finne i selve firmwaren. Det er en stund siden forrige firmware-oppdatering, og denne gangen har de nok testet det grundig. Har diskutert dette med fanjita, og han er av samme oppfatningen. Mulig håpet ligger i en exploit i ett spill, slik som GTA-exploiten, og her er wipeout en verdig kandidat. Dessverre ser det mørkt ut for øyeblikket...

Endret av bK_Coder
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Man kan spille GBA-spill på PSP vha. homebrews. Og d&d-baserte rollespill (som f.eks Gothic, eller TES) krever en god mengde mellomlagring, så vi får ikke se slike spill på verken DS, eller PSP.

6119440[/snapback]

Nei, man kan ikke spille GBA-spill dersom man kjøper en ny PSP idag. Eneste måten å kjøre GBA-emulatoren på (hakkete), er å tråle ebay etter en 1.5 PSP, siden eloader (som i tillegg krever GTA:LS for psp nyere enn 2.0), ikke støtter emulatoren, siden den benytter sev av kernel-mode callbacks...

Homebrew er ikke lenger ett argument for å kjøpe PSP, pga. begrensingene Sony legger i firmware-oppdateringene. Sannsynligheten for at det dukker opp en ny kernel-mode hack er forsvinnende liten, personlig tror jeg at selv en user-mode hack er vanskelig å finne, og kan ta måneder, viss den i det hele tatt blir funnet...

6119482[/snapback]

Man kan kjøre homebrews på 2.7, hvis man vil det. Man finner program man kan gjøre det med på PSPupdates.com.

6119483[/snapback]

HAHAHA, nei. Bare spill som er lagd i flash.

Jeg kjører GBA emu på 2.01 :)

Lenke til kommentar

GP2Xen er på vei til meg i morgen... da et nytt opplag er ute... ferdig flashet med firmware 2.00 og med full pakke.. TVkabel, bæreveske, armlenke, strømforsyning og screenprotector til 1700,-! slå den!

seff kommer den tulle Tollen i tillegg :p

Endret av DArkwIng
Lenke til kommentar
Den prøver, men feiler. 2" widescreen? Jeg mener, come on... Ikke annet enn en gimmick.

6115072[/snapback]

litt feil der.. PSP har 4,3" widescreen skjerm :whistle:

Og hvis du mener stor widescreen ikke er viktig for en portabel film-opplevelse, eller internett-surfing, så deg om det.

6119257[/snapback]

OOO... Hele 4.3"? Mer en dobbelt så stort asså? Ja da er det klart. Nå fikk jeg lyst til å se Ringenes Herre på psp. Med de dobble subwooferene som sikkert er der og, blir det nok syyykt å se slagscenene.

/sarkasme av

Jeg gidder ikke se film på en skjerm mindre enn mitt eget lem. Så som sagt, psp prøver, men feiler. Artig for ungan, som det heter.

Lenke til kommentar
Den prøver, men feiler. 2" widescreen? Jeg mener, come on... Ikke annet enn en gimmick.

6115072[/snapback]

Og hvis du mener stor widescreen ikke er viktig for en portabel film-opplevelse, eller internett-surfing, så deg om det.

6119257[/snapback]

OOO... Hele 4.3"? Mer en dobbelt så stort asså? Ja da er det klart. Nå fikk jeg lyst til å se Ringenes Herre på psp. Med de dobble subwooferene som sikkert er der og, blir det nok syyykt å se slagscenene.

/sarkasme av

Jeg gidder ikke se film på en skjerm mindre enn mitt eget lem. Så som sagt, psp prøver, men feiler. Artig for ungan, som det heter.

6124781[/snapback]

4,3" er større enn både den vanlige skjermen, og salgsgimmick-skjermen på DS til samme.

Lenke til kommentar

6115072[/snapback]

6119257[/snapback]

/sarkasme av

6124781[/snapback]

:dribble: Si gjerne ifra her når du har funnet ut av hvordan man tar med seg en 32" plasma-tv i lomma.. jeg har lurt på det skjønner du. Tror forøvrig ingen ville kjøpt en "håndholdt" spille/media-maskin på størrelse med en brødrister uansett. Du prøver, men feiler. Barneprat, som det heter.

Endret av Opticane
Lenke til kommentar

/sarkasme av

6124781[/snapback]

Det er helt greit og se film på det når du sitter på feks flyet.

Lenke til kommentar

Hadde valgt DS, helst Lite som kommer til sommeren, forhåpentligvis. Jeg tror at DS har lengre levetid enn PSP. Når wow-fatkoren over skjerm, lyd..osv.. har lagt seg på PSP er det ikke så mye igjen. Det er en bærbar PS2, ikke noe nytt med andre ord.

DS tilbyr unike opplevelser du ikke finner andre steder. Ikke på GC f.eks. DS er ikke en bærbar utgave av noen tidligere Nintendo-maskin. Den er en enestående og er dertfor mer interessant i det lange løp etter mitt syn.

Film og mp3 bruker jeg mobilen til. Liten skjerm til film ja, men funker greit.

Lenke til kommentar
Hadde valgt DS, helst Lite som kommer til sommeren, forhåpentligvis. Jeg tror at DS har lengre levetid enn PSP. Når wow-fatkoren over skjerm, lyd..osv.. har lagt seg på PSP er det ikke så mye igjen. Det er en bærbar PS2, ikke noe nytt med andre ord.

DS tilbyr unike opplevelser du ikke finner andre steder. Ikke på GC f.eks. DS er ikke en bærbar utgave av noen tidligere Nintendo-maskin. Den er en enestående og er dertfor mer interessant i det lange løp etter mitt syn.

Film og mp3 bruker jeg mobilen til. Liten skjerm til film ja, men funker greit.

6125538[/snapback]

Hvilke nye (nødvendige) ting har DS uten om trykkfølsom skjerm? I flere tilfeller er det lettere å bruke knappene. Som kompensasjon for mangelen på trykkfølsom skjerm har PSP styrespak.

Edit: Styrespak er virkelig et must i bilspill.

Endret av superseven
Lenke til kommentar
Hvilke nye (nødvendige) ting har DS uten om trykkfølsom skjerm? I flere tilfeller er det lettere å bruke knappene. Som kompensasjon for mangelen på trykkfølsom skjerm har PSP styrespak.

6125772[/snapback]

Kan du ikke prøve DS en stund istedet for å komme med alle dine unødvendige utsagn. Du har aldri kilder for dine påstander heller. DS er mere nytt enn hva PSP har, enkelt og greit. Det er også derfor DS selger bedre enn PSP (ja det gjør den faktisk). DS har flere unike spill enn PSP har, noe som gjør den veldig populær. Og når New Mario Bros kommer så vil DS sine salgstall skyte i taket. Det er allerede forhåndsbestilt over 1.3 millioner av dette spillet bare i Japan om jeg husker riktig.

DS er en platform for den som ønsker noe nytt og ikke det samme som man kan oppleve på hjemmekonsollene. Og det er grunnen til dens suksess.

Lenke til kommentar

6125772[/snapback]

Kan du ikke prøve DS en stund istedet for å komme med alle dine unødvendige utsagn. Du har aldri kilder for dine påstander heller. DS er mere nytt enn hva PSP har, enkelt og greit. Det er også derfor DS selger bedre enn PSP (ja det gjør den faktisk). DS har flere unike spill enn PSP har, noe som gjør den veldig populær. Og når New Mario Bros kommer så vil DS sine salgstall skyte i taket. Det er allerede forhåndsbestilt over 1.3 millioner av dette spillet bare i Japan om jeg husker riktig.

DS er en platform for den som ønsker noe nytt og ikke det samme som man kan oppleve på hjemmekonsollene. Og det er grunnen til dens suksess.

6125817[/snapback]

DS har ikke innført noe nytt bortsett fra trykkfølsom skjerm. Til PSP kommer det kamera, Eye Toy, GPS, og mer. Enkelte spill kommer til å støtte alt dette, på et golfspill som kommer må man f.eks. bevege seg i the real life for å kunne bevege seg på spillet.

Ville heller ikke kalt all mjølkingen av Mario-konseptet 'nyskapende'. PSP salget kommer til å skyte i været når GT4: Mobile, og VCS kommer.

Lenke til kommentar

6125817[/snapback]

Hva med Mario Kart DS da? Ridge Racer? Tetris?

6125864[/snapback]

Såklart vil alle platformer ha noe som du finner andre steder. Men DS har flere unike spill tilsammen.

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Du mp nesten velge konsoll ut fra hvilke spill du liker. Liker du spill ala GTA, bilspill og sportsspill så er valget klart, du velger en Psp. Det ser også ut som om det begynner å bli populært å gi ut spill til Psp, og Psp begynner å virke mer lovende igjen nå (selv om det en stund så ut som om Sony hadde glemt den).

DS passer for den som liker Nintendospill. Det finnes så å si ingen titler utenom Nintendo sine egne titler som er verdt å eie på DS. Du har unntak som pac-pix (som jeg nevner om og om igjen her på forumet).

Selv har jeg begge, og DS brukes mest nå, men når Daxter kjøpes inn så blir det nok omvendt igjen.

Den trykkfølsommeskjermen til DS er en kul gimmick til småspill, men i spill hvor mye skal gjøres er den så å si ikke i bruk enda (iallfall ikke på en måte så kan forsvare innovasjonen innen spill som mange snakker om her). Mesteparten av spill bruker den trykkfølsommeskjermen til ekstra ting som småspill og løse noen gåter. Metroid prime hunters er vel unntaket, men der har de kludret det til med å gjøre det slik at du må dobbeltrykke på skjermen for å hoppe, noe som ødelegger litt den geniale styremåten.

Lenke til kommentar
Du mp nesten velge konsoll ut fra hvilke spill du liker. Liker du spill ala GTA, bilspill og sportsspill så er valget klart, du velger en Psp. Det ser også ut som om det begynner å bli populært å gi ut spill til Psp, og Psp begynner å virke mer lovende igjen nå (selv om det en stund så ut som om Sony hadde glemt den).

DS passer for den som liker Nintendospill. Det finnes så å si ingen titler utenom Nintendo sine egne titler som er verdt å eie på DS. Du har unntak som pac-pix (som jeg nevner om og om igjen her på forumet).

Selv har jeg begge, og DS brukes mest nå, men når Daxter kjøpes inn så blir det nok omvendt igjen.

Den trykkfølsommeskjermen til DS er en kul gimmick til småspill (som i litt simplere format også finnes på lommepcer og en del mobiltelefoner), men i spill hvor mye skal gjøres er den så å si ikke i bruk enda (iallfall ikke på en måte så kan forsvare innovasjonen innen spill som mange snakker om her). Mesteparten av spill bruker den trykkfølsommeskjermen til ekstra ting som småspill og løse noen gåter. Metroid prime hunters er vel unntaket, men der har de kludret det til med å gjøre det slik at du må dobbeltrykke på skjermen for å hoppe, noe som ødelegger litt den geniale styremåten.

6125889[/snapback]

Lenke til kommentar
Mesteparten av spill bruker den trykkfølsommeskjermen til ekstra ting som småspill og løse noen gåter. Metroid prime hunters er vel unntaket, men der har de kludret det til med å gjøre det slik at du må dobbeltrykke på skjermen for å hoppe, noe som ødelegger litt den geniale styremåten.

6125889[/snapback]

Det er tydelig at du ikke har hørt om:

- Nintendogs

- Trauma Center

- Phoenix Wright

- Another Code Two Memories

- Lost in Blue

- Meteos

- Kirby Power Paintbrush

- Yoshi Touch & Go

Angående styremetoden i Metroid så er den faktisk veldig genial. Spesielt om du styrer slik FPS-spill skal spilles på DS. Du bruker bare tommelstrappen på høyre tommel og styrer lett som en mus. Du bare tapper to ganger på trykkskjermen for å hoppe og velge våpen. Lettere kan du ikke få det. Ser ikke på noen som helst måte at dette er kludrete.

Lenke til kommentar
DS har ikke innført noe nytt bortsett fra trykkfølsom skjerm. Til PSP kommer det kamera, Eye Toy, GPS, og mer. Enkelte spill kommer til å støtte alt dette, på et golfspill som kommer må man f.eks. bevege seg i the real life for å kunne bevege seg på spillet.

Ville heller ikke kalt all mjølkingen av Mario-konseptet 'nyskapende'. PSP salget kommer til å skyte i været når GT4: Mobile, og VCS kommer.

6125879[/snapback]

DS har også en mikrofon. Så kamera, eye toy, GPS er nytt? Jammen sa jeg smør.

Det du og mange andre ikke forstår er at Mario -konseptet ALLTID er noe nytt i hver eneste spill. Det er ikke melking på mange måter som mange andre spillsjangrer/figurer gjør. Kanskje du skal spille de og faktisk seg at det er stor forskjell i mange av de. Jeg har aldri heller sagt at Mario-konseptet er nyskapende, hvor har du det ifra?

Såklart kommer salget til PSP til å bli bedre når de kommer. Men hva er nytt i forhold til det du finner på PS2?

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...