Gå til innhold

PSP eller DS lite? Trenger tips...

Anbefalte innlegg

PSPen er best, helt klart.

Frem til nå har DS vært en vinner på de fleste bra håndholte spill, men nå synes jeg det er PSPen som kommer til å få de beste spillene. DS touchscreen er liksom ok, men den kan ikke slå de spill mulighetene man har på en PSP.

-PSP er web browsing fra cafer ol som har trådløst internett.

-Avspilling av tv serier ol fra memory carded mens man har pause på jobb ol.

-Spilling av spill som er consol sammenlingbart med PS2.

-Snart, mulighet til å kjøpe billige platinum spill og emulator spill fra PS1.

( Sony har laget en offisiel PS1 emulator for PSP som kommer "snart")

-PSPen er også best på visse typer spill, som feks bil spill, som ikke DS er og visa versa. Digger man bil spill, burde man da gå for en PSP. Digger man god grafik burde man også gå for PSP.

DSen, etter mitt sun, en litt bedre GBA med to skjermer hvorav en av de er touchscreen. Det har og kommer en god del spill som benytter dette bra, men for min egen del ble jeg, igjen, lei av å spille "SuperNintendo" spill etter å ha hatt dem på PC emulatoren.

Jeg personlig så etter noe nytt og DSen touchscreen er nok litt for lite i mitt syn. Liker man derimot klassiske spill, ala SNES spill, med noen nye touch screen funksjoner kan DS være riktig for deg.

-Billigere.

-Kjører klassiske spill med touch screen tvister. Liker du fortsatt GBAen din, men ser etter noe mer er DSen et bra valg.

-Kan også kjøre GBA spill.

( Et like stort pluss synes jeg som at PSPen skal kunne kjøre PS1 spill. )

-Best på klassisk rpg og selvfølgelig på Nintendo games som Zelda, Metroid og co.

Det er mange bra DS spill, men selve touch screen delen i spill synes jeg begynner å stagnere litt. Mens DS begynner å falle litt i mine øyne, mest etter E3-2006, ser det ut som PSPen, her også etter E3-2006, har den lyseste fremtiden.

6119432[/snapback]

Man kan spille GBA-spill på PSP vha. homebrews. Og d&d-baserte rollespill (som f.eks Gothic, eller TES) krever en god mengde mellomlagring, så vi får ikke se slike spill på verken DS, eller PSP.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok dette er bare rent tullprat. Hvis du voldtar batteriet, putter det under vann og så kjører over det med bil så kan vi begynne å snakke, men etter en full opplading av PSP-batteriet så holder den til minimum èn dags fikling, dvs. 8-10 timer med mitt bruk. Så det der er bare sprøyt.]

BS. PSP-batteriet varer ikke i 2 timer, men jeg er heldig viss jeg får 5 timer med det... 8 timer har jeg aldri vært i nærheten av å oppnå med standardbatteriet...

Med Play Yan Micro vil DS ha langt flere muligheter enn PSP, så jeg ville siktet på DS!

Eee.. langt flere muligheter enn PSP? på hvilken måte da ? Mener du at PSP ikke kan spille mp3, video eller e-books?? hahaha, jeg er rimelig sikker på at PSP støtter mange flere formater av natur enn det en DS med "Play Yan Micro" gjør. Du bare følte du måtte finne på ett argument eller?

Det lurer jeg på hvor du har hørt fra. PSP sin browser er utviklet på Mozilla-teknologi, og støtter idag flash, javascript, html osv. Det er en full-fledged web-browser, som også støtter flere vinduer på en gang.

Det hjelper lite med en full-fledged nettleser, når den går tom for minne etter 5 minutter. Dette er utrolig plagsomt, og gjør at du ikke kan laste alle bildene i sider lenger.

PSP kan ha opptill 4GB minnekort, som er kjekt når man skal surfe. Hvor skal DS hente seg minne fra? Og siden vi visst er så opptatt av å mase om hva som FINNES idag og ikke hva som KOMMER i fremtiden må jo nesten konkludere med at DS ikke har noen som helst browser, og skryt den hvertfall ikke opp i skyene før du har prøvd den.

PSP bruker ikke minnekort som RAM. Opera er derimot markedsledende når det gjelder å levere nettlesere til lommerpc'er og mobiltelefoner, og har dermed god erfaring med å begrense minnebruken.

Du er bare morsom! :whistle: mener du at DS er den eneste som er i utvikling?? Mener du virkelig det.. ? PSP får eye-toy, kamera, GPS mottaker, IP-telefoni-funksjonalitet, LocationFree trådløs TV, tastatur, psp-to-tv prosjektor, bluetooth, for å nevne NOE. Sony er raskt ute med firmware oppdateringer, og siste kom i april. Så hvis du kaller DS, med sin "Play Yan" multimedia-super-addon, sin fremtidige browser og sin touch-screen for noe som er i større utvikling og har langt flere muligheter enn PSP så lurer jeg på om du kanskje burde følge litt bedre med i timen. Det er tydelig at du bare er en ds-fanboy uten særlig sterke kilder utenom godviljen din.

Det er ingen tvil om at PSP er i utvikling, men ingen utsty verdt nevnes har kommet til Europa enda. Hvor er det berømte PSP-tastaturet som skulle komme ut? Min psp har ventet på det siden jeg kjøpte den i september. LocationFree? Koster mangfoldige tusen, og er ikke kommet ut i Europa enda. Jeg håper at noen reverse-engineerer protokollen, slik at vi som har tv-kort fra før, bare kan installere ett program på en pc tilkoblet ett trådløst nettverk. De er glad i å komme ut med firmware-oppdateringer, men da mister du homebrew. PSP-to-tv projektor? Dette finnes fra før til GBA, og det er bare en ting å si om det, idiotisk. Hvordan skal du holde kontrollen med ett stort speilprisme oppå?

Lenke til kommentar
Som sagt: PSP haler innpå på verdensbasis. DS har solgt 16, et-eller-annet av DS, Sony har sendt ut rundt 17 millioner PSP-er. For et år siden hadde DS solgt dobbelt så mye som PSP ...

Nei, du tar nok skammelig feil. DS Lite selger over dobbelt så mye som PSP i Japan, og selv den vanlige DSen selger bedre! Jeg har linket til disse tallene tidligere.

Lenke til kommentar
Som sagt: PSP haler innpå på verdensbasis. DS har solgt 16, et-eller-annet av DS, Sony har sendt ut rundt 17 millioner PSP-er. For et år siden hadde DS solgt dobbelt så mye som PSP ...

Nei, du tar nok skammelig feil. DS Lite selger over dobbelt så mye som PSP i Japan, og selv den vanlige DSen selger bedre! Jeg har linket til disse tallene tidligere.

6119464[/snapback]

Det er i Japan. Mario er like representativ for Japan som vikingene var for Norge. Sony har sendt ut 17,3 millioner PSP-er, Nintendo har solgt 16,2 millioner DS-er. PSP-salget tok først av i begynnelsen av november 2005, da 5 millioner ble solgt før 31.12.2005.

Edit: Ingen har svart meg på hvorfor N64, og GC ble salgsfiaskoer ... :roll:

Endret av superseven
Lenke til kommentar
Man kan spille GBA-spill på PSP vha. homebrews. Og d&d-baserte rollespill (som f.eks Gothic, eller TES) krever en god mengde mellomlagring, så vi får ikke se slike spill på verken DS, eller PSP.

6119440[/snapback]

Nei, man kan ikke spille GBA-spill dersom man kjøper en ny PSP idag. Eneste måten å kjøre GBA-emulatoren på (hakkete), er å tråle ebay etter en 1.5 PSP, siden eloader (som i tillegg krever GTA:LS for psp nyere enn 2.0), ikke støtter emulatoren, siden den benytter sev av kernel-mode callbacks...

Homebrew er ikke lenger ett argument for å kjøpe PSP, pga. begrensingene Sony legger i firmware-oppdateringene. Sannsynligheten for at det dukker opp en ny kernel-mode hack er forsvinnende liten, personlig tror jeg at selv en user-mode hack er vanskelig å finne, og kan ta måneder, viss den i det hele tatt blir funnet...

Lenke til kommentar

6119440[/snapback]

Nei, man kan ikke spille GBA-spill dersom man kjøper en ny PSP idag. Eneste måten å kjøre GBA-emulatoren på (hakkete), er å tråle ebay etter en 1.5 PSP, siden eloader (som i tillegg krever GTA:LS for psp nyere enn 2.0), ikke støtter emulatoren, siden den benytter sev av kernel-mode callbacks...

Homebrew er ikke lenger ett argument for å kjøpe PSP, pga. begrensingene Sony legger i firmware-oppdateringene. Sannsynligheten for at det dukker opp en ny kernel-mode hack er forsvinnende liten, personlig tror jeg at selv en user-mode hack er vanskelig å finne, og kan ta måneder, viss den i det hele tatt blir funnet...

6119482[/snapback]

Man kan kjøre homebrews på 2.7, hvis man vil det. Man finner program man kan gjøre det med på PSPupdates.com.

Endret av superseven
Lenke til kommentar
Vil anbefale deg en vanlig DS. Jeg vet ikke hvordan det er med DS lite- men den vanlige DS kan man legge innpå noe som heter Scumm VM.

For de av Dere som ikke vet hva det er, så er det en emulator, som gjør at man kan spille de gode gamle Lucasarts spillene på DS.

Jeg selv har Scumm VM på xboxen min.

Men, et bilde forteller mer enn 1000 ord.

dottcutout.jpg

Moro!

6114046[/snapback]

PSP er mer velegnet til homebrew enn DS. ScummVM finnes også på PSP. Pga. PSP-ens kraft kan man også spille "nye" adventure-spill, som f.eks. Broken Sword, eller Monkey Island 3.

6116811[/snapback]

Se posten min over for homebrew på PSP. Dessuten, jeg har selv spilt COMI på PSP; det hakker, og mangelen på mus er forferdelig. PSP har mye bra homebrew, men ScummVM er DS-territorie...

Lenke til kommentar

6119464[/snapback]

Det er i Japan. Mario er like representativ for Japan som vikingene var for Norge. Sony har sendt ut 17,3 millioner PSP-er, Nintendo har solgt 16,2 millioner DS-er. PSP-salget tok først av i begynnelsen av november 2005, da 5 millioner ble solgt før 31.12.2005.

Du slenger ut en hel masse tall som du ikke har underbygget. Faktum er at DS selger mer enn tre ganger så mye som PSP i Japan den dag i dag, og Japan er et enormt marked.

Edit: Ingen har svart meg på hvorfor N64, og GC ble salgsfiaskoer ...  :roll:

Det har ingen relevans for det faktum at DS banker PSP i antall solgte enheter.

Lenke til kommentar
Vil anbefale deg en vanlig DS. Jeg vet ikke hvordan det er med DS lite- men den vanlige DS kan man legge innpå noe som heter Scumm VM.

For de av Dere som ikke vet hva det er, så er det en emulator, som gjør at man kan spille de gode gamle Lucasarts spillene på DS.

Jeg selv har Scumm VM på xboxen min.

Men, et bilde forteller mer enn 1000 ord.

http://scummvm.drunkencoders.com/dottcutout.jpg

Moro!

6114046[/snapback]

PSP er mer velegnet til homebrew enn DS. ScummVM finnes også på PSP. Pga. PSP-ens kraft kan man også spille "nye" adventure-spill, som f.eks. Broken Sword, eller Monkey Island 3.

6116811[/snapback]

Se posten min over for homebrew på PSP. Dessuten, jeg har selv spilt COMI på PSP; det hakker, og mangelen på mus er forferdelig. PSP har mye bra homebrew, men ScummVM er DS-territorie...

6119492[/snapback]

ScummVM er best på DS på gamle spill, men pga. manglende kraft kan man f.eks ikke spille MI3.

Lenke til kommentar

6119440[/snapback]

6119482[/snapback]

Man kan kjøre homebrews på 2.7, hvis man vil det. Man finner program man kan gjøre det med på PSPupdates.com.

6119483[/snapback]

Link? For å quote Fanjita, hacke-"guden" i psp hb-scenen, "Homebrew does not work on v2.7. The GTA exploit is thoroughly patched, and the TIFF exploit is still patched [Confirmed by QJ.NET already]. "

Edit:

ScummVM er best på DS på gamle spill, men pga. manglende kraft kan man f.eks ikke spille MI3.

Man kan ikke spille det på PSP heller, pga. hakkingen... det er gøy i 2 minutter, men så blir man lei...

Endret av bK_Coder
Lenke til kommentar

6119440[/snapback]

6119482[/snapback]

6119483[/snapback]

Link? For å quote Fanjita, hacke-"guden" i psp hb-scenen, "Homebrew does not work on v2.7. The GTA exploit is thoroughly patched, and the TIFF exploit is still patched [Confirmed by QJ.NET already]. "

6119504[/snapback]

www.pspupdates.com

Lenke til kommentar

Jeg har ikke tenkt å ofre 1.5'en min... jeg vil bare ha en link til den såkalte 2.7 exploiten... står det ikke på qj.net, eksisterer det ikke...

Edit: Automatically install homebrew in the right directories for PSPs with firmware version: 1.0,1.5,2.0,2.01,2.5 or 2.6.

Altså ikke 2.7

Og med det konkluderer jeg:

Det er for øyeblikket ikke mulig å kjøre homebrew for PSP > 2.60. Dette betyr at dersom du kjøper en ny psp om en stund, er den låst. Den kan heller ikke nedgraderes.

Endret av bK_Coder
Lenke til kommentar
Jeg har ikke tenkt å ofre 1.5'en min... jeg vil bare ha en link til den såkalte 2.7 exploiten... står det ikke på qj.net, eksisterer det ikke...

Edit: Automatically install homebrew in the right directories for PSPs with firmware version: 1.0,1.5,2.0,2.01,2.5 or 2.6.

Altså ikke 2.7

6119532[/snapback]

*Kremt* 14 14 14 14

Edit: 2.7-kompatibiliteten er fremdeles på alpha-stadiet, men det vil alltid finnes en måte å installere Homebrews på PSP.

post-51238-1147860875_thumb.jpg

Endret av superseven
Lenke til kommentar
Greit nok at programmet greier å kopiere filene over til PSP'en, men det finnes ingen exploit som kan kjøre filen... både GTA og TIFF exploiten er patchet i 2.7

6119561[/snapback]

http://pspupdates.qj.net/Treasure-Island-D...pg/49/aid/35026

6119579[/snapback]

Hvilket er ett flash-spill, og det er per definisjon homebrew, men igen scummvm eller gba-emulator...

6119585[/snapback]

Det er en begynnelse, de første programmene som kunne kjøre på 2.00 uten ekstra-programmer var heller ikke særlig avanserte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...