tankbug Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Helt enig Skjønner ikke engang hvorfor vi sammenlikner maskinene. PSP er fin DS er stygg PSP klarer bra grafikk DS klarer bare dårlig grafikk (i forhold) PSP har analog stick DS har ikke analog stick PSP støtter minnekort DS støtter ikke minnekort (uten 3'de parts utstyr) PSP har en stor skjerm DS har to små skjermer PSP har ikke touch screen DS har touch screen PSP spiller filmer DS spiller ikke filmer PSP har spill beregnet for en litt eldre aldersgruppe (GTA:LCS, Pursuit Force, Socom, Coded Arms etc.) DS har spill beregnet for en litt yngre aldersgruppe (Mario 64 DS, Super Mario Kart, Nintendogs, Harry Potter, Animal Crossing) PSP har større utviklingspotensial med tanke på ytelse, kommunikasjon og multimedia. Fakta på bordet. Trådstarter får velge selv ut i fra hva han trenger og liker. 6080539[/snapback] Spec-freaks, ja....var det selv engang, men de dager er over. Det meste du nevner der er slike utenom-kjernen detaljer og fremtidig potensiale i tåkeland. Når det gjelder spill-industrien er den i så rask utvikling at man kan like gjerne se på hva man har i dag. DS har haugevis av kvalitetsspill, mens PSP blir liggende på hylla til folk i påvente av noen fetere titler. Det er noen faktoer som burde utlates fra slike diskusjoner: 1. utseende: Skal du spille på spill-maskinen din, eller sitte og se på den? 2. målgruppen for spill : Jeg spilte blodige spill som liten ( i den grad det var mulig å skape disse effektene da). Jeg spiller "barnslige" spill i dag. Skal grovere språk og mer blod liksom gjøre et spill bedre for meg, siden jeg er voksen? Det har ofte den motsatte effekten, det blir fort action-film cheesy. Mange ( som ikke har peil på spill) anser f.eks. Mario/Megaman-spill til å være for barn, mens de ofte er altfor vanskelige til at barn kan fullføre dem. Poenget mitt er at den generelle oppfatningen av hva som er barnespill og hva som er for voksne ikke har noe godt grunnlag, man kan ikke sette spill i bås på den måten. Det jeg har sett mye av er at folk som kjøper de dyreste konsollene med best hardware, er ofte de folka som bare tar seg en runde i bilspillet sitt en gang i uka. De er ikke interessert i flittig bruk, men vil heller bare vite at en har den "beste" konsollen og kan vise den frem til folk som kommer på besøk. Erfarne spillere som faktisk bruker maskinen går for den med best spill, og er overhode ikke interessert i tekniske detaljer. HVIS spill-konsollene kunne linkes i multiplayer på de samme spillene, kunne det vært en diskusjon, da grafikken kunne gi den ene konsollen fordeler direke i gameplayet i forholdet til den andre, men slik er det altså ikke. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 (endret) Du gjentar deg selv til det kjedsommelige. Som en som har hatt både PSP og DS, og som nå har en PS2 i stua, vil jeg tro at jeg har et litt større grunnlag enn deg å uttale meg på. 6084090[/snapback] Tror ikke at Nintendo-fanboys kan klage på gjentagelser akkurat ... Har prøvd de fleste Mario-spillene på de fleste Nintendo-konsollene, har ikke sett noe revolusjonerende nytt siden Mario 64 (som hadde 3D-grafikk, som ikke gjorde spillet bedre). Dagens DS-spill tyner allerede maskinen til det maksimale, når det gjelder PSP er det mye kraft å gå på, og hvis du sammenligner "gamle" PSP-spill (som f.eks Wipeout, eller Ridge Racer) med nye, som f.eks Prince of Persia, vil du allerede se forskjell. Bare sammenlign de eldste PS2-spillene, som f.eks Quake III, med de nyeste, som f.eks Gran Turismo 4. En annen ting som plager meg med DS er at det knapt finnes ekte bilspill til den, noe som er en stor motsetning til PSP, der nærmere halvparten av alle spillene er bilspill. De færreste bilspill er særlig nyskapende, men det er ikke viktig når det gjelder bilspill. Endret 11. mai 2006 av superseven Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Du gjentar deg selv til det kjedsommelige. Som en som har hatt både PSP og DS, og som nå har en PS2 i stua, vil jeg tro at jeg har et litt større grunnlag enn deg å uttale meg på. 6084090[/snapback] Tror ikke at Nintendo-fanboys kan klage på gjentagelser akkurat ... Jeg sitter faktisk med en PlayStation 2 i stua (og ingen Nintendo-maskin - bortsett fra DS som jeg fant ut var bedre enn PSPen jeg hadde), så jeg tror heller du skal se deg i speilet hvis du vil se en ekte fanboy Dagens DS-spill tyner allerede maskinen til det maksimale, når det gjelder PSP er det mye kraft å gå på Det hjelper fint lite når spillene ikke er bra nok i forhold til DS. En annen ting som plager meg med DS er at det knapt finnes ekte bilspill til den, noe som er en stor motsetning til PSP, der nærmere halvparten av alle spillene er bilspill. Ja, jeg er enig i at dette viser litt hvor dårlig det står til på spillsiden for PSP. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 (endret) Du gjentar deg selv til det kjedsommelige. Som en som har hatt både PSP og DS, og som nå har en PS2 i stua, vil jeg tro at jeg har et litt større grunnlag enn deg å uttale meg på. 6084090[/snapback] Tror ikke at Nintendo-fanboys kan klage på gjentagelser akkurat ... Jeg sitter faktisk med en PlayStation 2 i stua (og ingen Nintendo-maskin - bortsett fra DS som jeg fant ut var bedre enn PSPen jeg hadde), så jeg tror heller du skal se deg i speilet hvis du vil se en ekte fanboy Dagens DS-spill tyner allerede maskinen til det maksimale, når det gjelder PSP er det mye kraft å gå på Det hjelper fint lite når spillene ikke er bra nok i forhold til DS. En annen ting som plager meg med DS er at det knapt finnes ekte bilspill til den, noe som er en stor motsetning til PSP, der nærmere halvparten av alle spillene er bilspill. Ja, jeg er enig i at dette viser litt hvor dårlig det står til på spillsiden for PSP. 6086606[/snapback] Jeg personlig synest at det er flott at det endelig finnes en håndholdt konsoll som kan takle bilspill bra. UMD-formatet er såpass stort at det gjør en omfattende karrieremodus mulig. Edit: Har heller aldri hatt noen annen Playstation enn PSP, så jeg er ikke noen fanboy. Endret 12. mai 2006 av superseven Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Jeg personlig synest at det er flott at det endelig finnes en håndholdt konsoll som kan takle bilspill bra. UMD-formatet er såpass stort at det gjør en omfattende karrieremodus mulig. Edit: Har heller aldri hatt noen annen Playstation enn PSP, så jeg er ikke noen fanboy. 6086716[/snapback] Ummmhh... bare en liten teknisk korreksjon.... UMD formatets lagringskapasitet har ingenting med å gjøre omfattende karrieremodus mulig. Det krever bare kode og banedata. Ingen av de tar noe plass. Lyd, film, og i mindre grad: teksurer, er det som tar plass. Men det forandrer jo ikke det faktum at DS´en seriøst mangler ordentlig gode bilspill. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Jeg personlig synest at det er flott at det endelig finnes en håndholdt konsoll som kan takle bilspill bra. UMD-formatet er såpass stort at det gjør en omfattende karrieremodus mulig. Edit: Har heller aldri hatt noen annen Playstation enn PSP, så jeg er ikke noen fanboy. 6086716[/snapback] Ummmhh... bare en liten teknisk korreksjon.... UMD formatets lagringskapasitet har ingenting med å gjøre omfattende karrieremodus mulig. Det krever bare kode og banedata. Ingen av de tar noe plass. Lyd, film, og i mindre grad: teksurer, er det som tar plass. Men det forandrer jo ikke det faktum at DS´en seriøst mangler ordentlig gode bilspill. 6087082[/snapback] syns ridge racer var ganske bra jeg... spilte det nok i 20 - 30 timer tipper jeg. Lenke til kommentar
NickFalk Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Ellers kåret vel Edge "Mario Kart" til årets racerspill eller noe, uavhengig av platform... Lenke til kommentar
Eddie81 Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 (endret) Mario Kart kan vel ikke kalles et bilspill da. Hører vel mer hjemme i en slags underholdningskategori. Tenker ikke på Mario kart som bilspill når jeg spiller selv iallfall. Og seriøst... Ridge racer på DS.... Det er jo ikke akkurat noe å hoppe i taket for (utenom hvis du svelger alt av bilspill rått, eller at du har så liten erfaring med dem at du ikke vet bedre).... Har det selv dessverre. Endret 12. mai 2006 av Eddie81 Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Mario Kart kan vel ikke kalles et bilspill da. Hører vel mer hjemme i en slags underholdningskategori. Tenker ikke på Mario kart som bilspill når jeg spiller selv iallfall.Og seriøst... Ridge racer på DS.... Det er jo ikke akkurat noe å hoppe i taket for (utenom hvis du svelger alt av bilspill rått, eller at du har så liten erfaring med dem at du ikke vet bedre).... Har det selv dessverre. 6088360[/snapback] Mario Kart er sikkert greit nok hvis man liker sånne spill (personlig så er det ikke min smak), det blir uansett mer riktig å kalle Mario Kart et arkade-spill. Ridge Racer DS er en dårlig remake av PSP-versjonen, noe selv den mest innbitte DS-fanboy, eller autofile må innrømme. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 mente PSP Ridge Racer da.. DS versjonen er ikke like bra nei. Lenke til kommentar
Rednort Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Kjøpte meg først en Ds. Spillte enormt mye på den, men solgete den for å så kjøpe en psp. Joda den var gøy den.... i begynnelsen. Eneste jeg bruker den som nå er mp3 spiller. Noe den egentlig er for stor til, men tar det jeg får. Uansett angrer sykt mye på at jeg ikke beholte min ds. Noe fan boy er jeg ikke, har eid alt fra SNES, ps, ps2 til n64. Har spilt de meste. Må innrøme at ps2 har vert fulstedig overlegene over nintendo på den "stasjonære" fronten i det siste, men vil si at ds er mye mer morro enn psp. og kommer nokk til og glemme min psp helt i det jeg kjøper meg en ds lite Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Hvem kjøper mange spill med en gang uansett? Jeg kan si at det er 4 geniale psp titler jeg har akkurat nå, og de holder i lange evigheter; Lumines, Daxter, Socom og GTA LS Lenke til kommentar
qhw9r8B3uA0F3dw Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 (endret) O31znNTsB1PCQKFu Endret 15. juli 2018 av qhw9r8B3uA0F3dw Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Uansett angrer sykt mye på at jeg ikke beholte min ds. Nå kan du jo bare kjøpe deg en DS i stedet! Gleder meg til Opera kommer for DS! Skjønner ikke hvorfor ikke Sony valgte markedslederen Opera for PSP. Den offisielle PSP-nettleseren er en dårlig spøk. Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 PSP sitt batteri varer i ca 2 timer Da kan du bare ha kladde-ladet batteriet ditt, for mitt batteri varer 4 timer + med skarpeste lys. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Spiller alle spillene mne i 5-6 timer før det dør ut, Uansett er det kommet et sterkere batteri Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 Jeg anbefaler DS på det sterkeste!Med Play Yan Micro kan du bruke DS'en til filmavspiller og MP3-spiller. Hva er vitsen med å kjøpe en sånn til nesten samme pris som en PSP...? (75$ + frakt + mva... ;-) Sitat: Please note that you need special video encoding and PC skills to convert movie files into the right ASF/MPEG4. Det må man jo til PSP også, men der har man større skjerm og bedre oppløsning. Lenke til kommentar
Eddie81 Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 Play Yan og GBA movie player osv. er ikke i nærheten av å tilby det samme som du kan få ut av Pspen som videospiller. Det du får på DSen kan mer sammenlignes med en Ipod Video eller en mobiltelefon. Det er fint å skrive sammenligning på batterier når du tar ekstra i for DS sin del, og trekker av for Psp. Psp varer vel en 4-6 timer etter om du bruker headset/høytalere, lysstyrke, hvor krevende spillet er osv. DS varer en ca 8-10 timer etter hvor krevende ting den skal utføre. F.eks Mario Kart sluker batteri, på samme måte som Burnout legends sluker batteri på psp. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 (endret) Jeg har både DS (Lite har ikke kommet til Europa enda) og PSP. Jeg anbefaler DS på det sterkeste! Med Play Yan Micro kan du bruke DS'en til filmavspiller og MP3-spiller. PSP sitt batteri varer i ca 2 timer, mens DS sitt batteri varer i 12 timer+ Med Play Yan Micro vil DS ha langt flere muligheter enn PSP, så jeg ville siktet på DS! Du har sikkert hørt at PSP har en (nokså veldig-dårlig) internett-browser? Det kan ikke være et argument for å skaffe PSP lenger, siden Nintendo holder på (I samarbeid med Opera) å lage en internett-browser. DS er stadig under utvikling og har laaangt flere muligheter enn PSP, så GO FOR THE DS! 6108929[/snapback] Nintendo har aldri markedsført DS noe særlig når det gjelder internett, så jeg tviler at nettverks-mulighetene er noe banebrytende. Pga. lite minne går det sansynligvis fryktelig, fryktelig seint også. PSP-browseren er så god som overhodet mulig når man ikke har mus, eller tastatur. Det er heller ikke det samme å se film på DS. Det er færre bilder i sekundet enn vanlig film, og lavere kvalitet enn VHS. Omtrent som på en gjennomsnittlig mobiltelefon, som en annen person allerede har påpekt i denne tråden. Batteriet i PSP varer i 6 timer. Det kommer også flere nye features til PSP, som f.eks. kamera, Eye Toy, og GPS. Med GPS-en er det nødvendig å bevege seg rundt i RL for å bevege seg på f.eks. en virtuell golfbane. Hvilke tekniske gadgets har DS som PSP ikke har utenom at den ene skjermen er trykkfølsom? Endret 16. mai 2006 av superseven Lenke til kommentar
NickFalk Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 Nintendo har aldri markedsført DS noe særlig når det gjelder internett, så jeg tviler at nettverks-mulighetene er noe banebrytende. Pga. lite minne går det sansynligvis fryktelig, fryktelig seint også. PSP-browseren er så god som overhodet mulig når man ikke har mus, eller tastatur. Nei, Nintendo har sin vane tro fokusert på én ting: spill. Så kan man jo krangle om hvorvidt det er en bra eller en dårlig ting... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå