Eddie81 Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Så det er bare greit å sammenligne på de områdene DS er bedre enn Psp da ? Men med engang noen viser hva Psp er bedre enn DS på, så er det sammenligning på feil grunnlag... Hvorfor sammenlignes da denne innoaviteten i DSspill med mangelen av dette i Psp spill ? Da må jo det være like urimelig siden den ene har trykkfølsomskjerm mens den andre ikke har det. DS og Psp tilbyr 2 forskjellige måter å spille på, hvor den ene satser på innovasjon og den andre satser på grafikk og multimediagadget. Psp er mer en ting du vil finne hos personer som liker Playstation samt en del eldre personer som er interressert i gadgets og se kul ut, mens DS er mer hos den generelle gamer samt barn. Før noen hyler ut fordi jeg sier barn her, så er det reine fakta at størsteparten av DSer er eid av personer under 15 år. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Så det er bare greit å sammenligne på de områdene DS er bedre enn Psp da ? Men med engang noen viser hva Psp er bedre enn DS på, så er det sammenligning på feil grunnlag... Hvorfor sammenlignes da denne innoaviteten i DSspill med mangelen av dette i Psp spill ? Da må jo det være like urimelig siden den ene har trykkfølsomskjerm mens den andre ikke har det. DS og Psp tilbyr 2 forskjellige måter å spille på, hvor den ene satser på innovasjon og den andre satser på grafikk og multimediagadget. Psp er mer en ting du vil finne hos personer som liker Playstation samt en del eldre personer som er interressert i gadgets og se kul ut, mens DS er mer hos den generelle gamer samt barn. Før noen hyler ut fordi jeg sier barn her, så er det reine fakta at størsteparten av DSer er eid av personer under 15 år. 6080541[/snapback] DS har flere barnslige spill, men også et par spill som ikke er barnslige, f.eks GoldenEye. Lenke til kommentar
thomanil Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 (endret) PSP har spill beregnet for en litt eldre aldersgruppe (GTA:LCS, Pursuit Force, Socom, Coded Arms etc.) DS har spill beregnet for en litt yngre aldersgruppe (Mario 64 DS, Super Mario Kart, Nintendogs, Harry Potter, Animal Crossing) La meg justere den litt: DS leverer varene til yngre og OG eldre spillere, PSP leverer til tenåringer som er veldig opptatt av "voksent" innhold i spill. Endret 11. mai 2006 av thomanil Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 PSP har spill beregnet for en litt eldre aldersgruppe (GTA:LCS, Pursuit Force, Socom, Coded Arms etc.) DS har spill beregnet for en litt yngre aldersgruppe (Mario 64 DS, Super Mario Kart, Nintendogs, Harry Potter, Animal Crossing) La meg justere den litt: DS leverer varene til yngre og OG eldre spillere, PSP leverer til tenåringer som er veldig opptatt av "voksent" innhold i spill. 6080852[/snapback] Flere folk i 20 årene, og eldre spiller PSP også. Lenke til kommentar
thomanil Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 PSP har spill beregnet for en litt eldre aldersgruppe (GTA:LCS, Pursuit Force, Socom, Coded Arms etc.) DS har spill beregnet for en litt yngre aldersgruppe (Mario 64 DS, Super Mario Kart, Nintendogs, Harry Potter, Animal Crossing) La meg justere den litt: DS leverer varene til yngre og OG eldre spillere, PSP leverer til tenåringer som er veldig opptatt av "voksent" innhold i spill. 6080852[/snapback] Flere folk i 20 årene, og eldre spiller PSP også. 6080868[/snapback] Invendingen min var at DS ikke bare appellerer til "yngre spillere". TRENGER ikke ha ultravold i spill for at det skal være gøy for eldre også. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 PSP har spill beregnet for en litt eldre aldersgruppe (GTA:LCS, Pursuit Force, Socom, Coded Arms etc.) DS har spill beregnet for en litt yngre aldersgruppe (Mario 64 DS, Super Mario Kart, Nintendogs, Harry Potter, Animal Crossing) La meg justere den litt: DS leverer varene til yngre og OG eldre spillere, PSP leverer til tenåringer som er veldig opptatt av "voksent" innhold i spill. 6080852[/snapback] Flere folk i 20 årene, og eldre spiller PSP også. 6080868[/snapback] Invendingen min var at DS ikke bare appellerer til "yngre spillere". TRENGER ikke ha ultravold i spill for at det skal være gøy for eldre også. 6080878[/snapback] Ingen har hevdet at DS er laget kun for barn. Tror poenget til Eddie81 var at DS hadde flere spill myntet på yngre personer. Lenke til kommentar
Eddie81 Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Ta Nintendogs for eksempel. Jeg har Nintendogs selv, men det er veldig rettet mot barn. En søt valp som skal lekes med og dulles med. Selv var jeg fasinert i begynnelsen, men det var mer på grunn av hvordan funkjsonene til DS brukes, og ikke fordi jeg synes det var et spesielt morsomt og fengende spill. I slutten ble det til at jeg holdt på litt fordi Nintendo klarte noe utrolig, å få meg til å synes synd på hunden min hvis jeg glemte å mate den. Se rundt omkring, hvor mange personer som er over 15 ser du med en DS på bussen, skolen, flyturen osv ? Jeg har som regel sett to personer på toget og flyet osv. og det er meg og dama, resten har vært småunger på 5-10 år. Med Psp er det annerledes, du ser den kanskje ikke like ofte, men når du ser den så er det som regel en eldre person (16-30 år sånn ca.) som bruker den til alt fra mp3spiller, videospiller til spillkonsoll. Så til poenget mitt. Jeg mener ikke at DS er en barnespillting, men jeg mener at veldig mange av DSen som blir solgt brukes nettopp til dette. De brukes av barn, og grunnen er rett og slett at foreldre foretrekker Nintendo sine "snille" produkter til ungene sine. Lenke til kommentar
thomanil Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 TJeg mener ikke at DS er en barnespillting, men jeg mener at veldig mange av DSen som blir solgt brukes nettopp til dette. Den er grei. Jeg har ikke data til å si noe om hvem som faktisk bruker DS mest, jeg var bare uenig i at spillene primært appellerer til barn. Men det var vel heller ikke poenget ditt. Lenke til kommentar
Haraball Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 DS kan spille filmer og musikk.. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 DS kan spille filmer og musikk.. 6081101[/snapback] Med EKSTRA utstyr ja. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 DS kan spille filmer og musikk.. 6081101[/snapback] Pga. dårligere lyd- og bildekvalitet blir det ikke det samme. Minnebrikker er også ekstrautstyr i DS, og så vidt jeg vet finnes det ikke minnebrikker til DS som er store nok til en langfilm. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Så det er bare greit å sammenligne på de områdene DS er bedre enn Psp da ? Men med engang noen viser hva Psp er bedre enn DS på, så er det sammenligning på feil grunnlag... Hvorfor sammenlignes da denne innoaviteten i DSspill med mangelen av dette i Psp spill ? Da må jo det være like urimelig siden den ene har trykkfølsomskjerm mens den andre ikke har det. DS og Psp tilbyr 2 forskjellige måter å spille på, hvor den ene satser på innovasjon og den andre satser på grafikk og multimediagadget. Psp er mer en ting du vil finne hos personer som liker Playstation samt en del eldre personer som er interressert i gadgets og se kul ut, mens DS er mer hos den generelle gamer samt barn. Før noen hyler ut fordi jeg sier barn her, så er det reine fakta at størsteparten av DSer er eid av personer under 15 år. 6080541[/snapback] Det er greit å sammenligne... Bare litt unødvendig å poste bilder for å bevise den ene tingen som alle er enige om. Alle var jo enige fra før av så.... Er man enigere nå? Enigest, kanskje? Uansett... over til dette med barnespill. Litt rart at folk klassifiserer Nintendogs og Animal Crossing som barnespill. De to er noen av de få spillene som faktisk appellerer til en del damer over 20. Er damer over tyve barnslige? Kanskje det, men uansett er de to spillene eksempler på hvordan Nintendo har greid å appelere til nye bredere publikum, selvom de også spilles av barn. Og i både Canada og Japan har de gitt DS´er med Brain Age til pensjonister på gamlehjem med særdeles positiv respons. Brain-Age er nok det spillet i verden med høyest gjennomsnittsalder blant kjøperne, og det har også vist seg at de som kommer i gang med Brain- Age ofte prøver mer tradisjonelle spill etterpå. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Pga. dårligere lyd- og bildekvalitet blir det ikke det samme. Minnebrikker er også ekstrautstyr i DS, og så vidt jeg vet finnes det ikke minnebrikker til DS som er store nok til en langfilm. 6081156[/snapback] Da vet du feil, unge mann. Du får CF kort opptil 4 Gb (muligens mer?) Lenke til kommentar
wilbur626 Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Slenger inn et lite håndholdt relatert spørsmål her jeg også... Er Nintendo Game Boy micro noe tess ? Lenke til kommentar
JulianR Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Denne diskusjonen kommer aldri til å ta slutt. Trådstarter, du burde ta deg selv i nakken og finne ut om du vil ha en spillmaskin (DS) eller en multimediamaskin (PSP). Det er hovedforskjellen på de to. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 For i dag er det ikke noe særlig å skryte av, og noe særlig bedre har det ikke blitt med tiden. Spill blir ikke bedre med tiden, det eneste som blir bedre er grafikken. Nå snakker jeg ikke om at spill som utgis i dag blir bedre, men at nye spill som har blitt utgitt ikke har hjulpet. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 PSP har større utviklingspotensial med tanke på ytelse, kommunikasjon og multimedia. PSP hadde stort potensiale, men det hele endte med "jack of all trades, master of none". Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 PSP har større utviklingspotensial med tanke på ytelse, kommunikasjon og multimedia. PSP hadde stort potensiale, men det hele endte med "jack of all trades, master of none". 6083611[/snapback] Stort utviklingspotensial har den fortsatt, det kommer både EyeToy, og GPS til PSP. GPS-en må brukes i et golfspill som kommer, og man må fysisk bevege seg for å kunne flytte på seg på golfbanen. Det kommer også andre ting til PSP. Dette har (som vanlig) utviklet seg til å bli en kjempesvær "min far er sterkere enn din far"-debatt. Jeg konkluderer med at min far er sterkest fordi han har best ytelser, best spill, knapt koster mer enn DS, og har best homebrew-muligheter. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Du gjentar deg selv til det kjedsommelige. Som en som har hatt både PSP og DS, og som nå har en PS2 i stua, vil jeg tro at jeg har et litt større grunnlag enn deg å uttale meg på. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 som det er nå så er jeg ikke så imponert over PSP, har en DS nå som jeg syns er veldig grei. hadde en PSP i fire måneder ifjor før jeg solgte den. men det kan fremdeles komme mange bra spill, jeg har ikke mistet håpet enda. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå