Gå til innhold

PSP eller DS lite? Trenger tips...

Anbefalte innlegg

Dette spørs veldig hva du vil ha. Jeg kjøpte en PSP i september, og jeg angrer faktisk litt, fordi den for øyeblikket samler støv, eller er "nedgradert" til nettradio (homebrew, har 1.5).

Største problemet mitt med PSP er den totale mangelen på fengende spill. Sikkert underholdende for noen, men jeg kommer til å skaffe meg en DS lite snart. Jeg er så utrolig lei av den totale mangelen på nnovative spill (med ett hederlig unntak - Lumines)...

-Lumines: det ene bra PSP spillet, og det eneste som jeg har blitt "avhengig" av.

-Untold Legends... hack'n'slash, uten historie, lei etter en time.

-GTA LCS: bra grafikk, artig at det er GTA, men det er begrenset hvor underholdende det er å kjøre rundt i akkurat samme byen (med noen få unntak) som GTA3. Lei etter 2-3 timer. I tillegg er ankepunktet mitt her kontrollene, som er mildt sagt fæle... en halvtime med analogen, så sier tommelen min takk for seg. Strafing mens du siker? Ikke mulig.

-Wipeout:Pure... bra grafikk, men been there, done that...

PSP er ett fabelaktig stykke maskinvare, men som likevel er ingenting annet enn en støvfanger hos meg, pga mangel av underholdende spill... det ene som kan redde PSP hos meg nå, er PSX emulatoren, når den kommer. Selv om det selvfølgelig betyr at jeg må punge ut penger for spill jeg allerde har kjøpt og betalt for, til PSX.

Den andre tingen som gjør PSP'en noe som helst interresant, er de fantastiske programmene som homebrew-utviklerene bruker sin egen fritid på å lage, men som (forståelig nok), ikke fungerer på nyere firmwarer.

Jeg tror at eneste måten å finne ut hva du har lyst på, er å teste begge maskinene selv.

Og nei, før noen kommer med anklager, jeg er nok ingen fanboy, bare en lettere frustrert Portable Sport'n'Ports eier...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Pricks:

Les nå innlegget mitt da.

Man må jo tenke litt fremover.

PSP har spillkonsepter som har fenget godt på PS2 og PSX, hvorfor bryte tradisjonen?

6078278[/snapback]

For i dag er det ikke noe særlig å skryte av, og noe særlig bedre har det ikke blitt med tiden.

Lenke til kommentar
Enig. Best grafikk, best muligheter, best homebrew-kvalitet, best spill, best pris. :)

6069041[/snapback]

Nå må du gi deg.

PSP har ikke "best pris", da den er dyrere enn DS.

Den har heller ikke best spill. Problemet med PSP er jo nettopp mangelen på knallspill, men på DS florerer de.

Greit hvis du foretrekker PSP fordi du kan kjøre homebrew, men det får da være grenser for Sony fanboy-takter.

6077406[/snapback]

DS

PSP

Ja, PSP er så mye dyrere enn DS.

Og hvis du betaler på nett så får du betale frakt på begge.

EDIT: glemte et ord.

Endret av Bundy
Lenke til kommentar
Pricks:

PSP har spillkonsepter som har fenget godt på PS2 og PSX, hvorfor bryte tradisjonen?

6078278[/snapback]

Ingenting gale med gamle spillkonsepter. DS´en har mange. Men den har også helt nye spillkonsepter, og helt nye innfallvinkler til gamle spill.

Problemet med PSP er vel helst at det er litt for lett å lage nedgraderte Ps2 spill på den, og da spiller man ikke bare et gammelt konsept men en dårligere versjon av det. Men det kommer nok mye bra til PSP´en, og det er allerede en god del bra på den.

DS´en er derimot mer spennende. Man vet aldri helt hva folk kommer til å finne opp på den. Det betyr selvfølgelig haugevis med dårlige spill basert på nye dårlige idéer, men det betyr også at mange spill føles nye og friske selvom de ikke er verdens beste, og at noen spill bryter ned barierer og viser helt nye og geniale måter å spille på.

Lenke til kommentar

Å sammenligne et spesialtilbud med begrenset antall enheter (PSP) med vanlig pris (DS) er vel ikke helt holdbart.

6079332[/snapback]

Nå må jeg for en gangs skyld komme Bundy til unnsetning, de fleste "spesialtilbud" av PSP er kommet for å bli, og konsollen blir billigere og billigere, mens DS holder seg på samme pris.

Endret av superseven
Lenke til kommentar

Å sammenligne et spesialtilbud med begrenset antall enheter (PSP) med vanlig pris (DS) er vel ikke helt holdbart.

6079332[/snapback]

Den koster 1395 på elkjøp. Det er såå mye dyrere.

Det er også andre tilbudet på 995 kroner nå. Elkjøp har hatt det også.

EDIT: som Superseven sa, den blir nok ikke dyrere i fremtiden heller.

Endret av Bundy
Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke hvordan alle kan si at PSP har dårligere spill enn DS. Det at mange PSP-spill er porter (eller omtrent porter) av PS2 er vel ikke ensbetydende med at de er dårlige? Når har PS2-spill vært spesielt dårlige? Og er det så fryktelig viktig at spill skal være innovative? Det finnes hauger med f.eks. bilspill som slettes ikke er innovative, men som likevel er fryktelig moro. Det handler om å holde seg til metodene og gameplay som virker. Det er jo klart at spillene vi har sett hittil på PSP ikke viser PSP's fulle kapasitet (sammenlikn tidligere GBA-spill med NFSU2 til GBA, eller Ridge Racer V med Gran Turismo 4 til PS2) Jeg synes forøvrig dette er en dum diskusjon som bare går ut på å refse det man ikke har selv. PSP, og Sony generelt, har alltid vært bedre på multimedia enn Nintendo har.

Jeg ser et langt større potensial i PSP i tiden framover enn jeg gjør i DS.

6077514[/snapback]

Agreed. Synd et hvert forsøk på å minne Nintendo-fanboys på at flere av spillene på DS er porter fra GBA, eller nedgraderte remakes fra andre konsoller preller av som vann på gåsa. Hadde PS2-spillene det gjelder vært dårlige, hadde de ikke blitt portet. :)

Lenke til kommentar
Pricks:

6078278[/snapback]

For i dag er det ikke noe særlig å skryte av, og noe særlig bedre har det ikke blitt med tiden.

6078423[/snapback]

Spill blir ikke bedre med tiden, det eneste som blir bedre er grafikken.

Lenke til kommentar
Agreed. Synd et hvert forsøk på å minne Nintendo-fanboys på at flere av spillene på DS er porter fra GBA, eller nedgraderte remakes fra andre konsoller preller av som vann på gåsa. Hadde PS2-spillene det gjelder vært dårlige, hadde de ikke blitt portet. :)

6079436[/snapback]

Ingen sier at det ikke er port´er på DS´en. Masse av dem, og masse gamle spill også. Og masse dårlige spill. Eneste som blir sagt er at DS´en har flere unike spill, spill som enten bare kan gjøres på DS´en eller som føles nye og friske på grunn av DS´en.

PSP har forsåvidt noen helt strålende spill, og noen helt unike spill. Men det er få spill der som bare kunne vært gjort på PSP. Og for mange spill som føles som dårligere Ps2 spill. Men... på den andre siden, PSP´en begynner jo å vise seg som en bra maskin for retro spill, og det er jo glimrende.

Lenke til kommentar
Ta og les dette folkens:

http://forevergeek.com/articles/nintendo_d...communities.php

6080177[/snapback]

En ett år gammel artikkel som ignorerer alt som ikke passer artikkelforfatterens teori om hvorfor PSP er best?

Veldig overbevisende.

Liker spesielt det han sier med at DS´en vil få "juvenile titles and remakes of Nintendo 64 titles" mens PSP får "wider and more mature range of titles", siden det i ettertid har vist seg at nintendo greier å lokke til seg både kvinnelige spillere og eldre spillere mens PSP selger til de samme unge mennene som Ps1 og 2.

Lenke til kommentar

Jeg anser egentlig ikke dette for en vesentlig diskusjon, maskinene er ikke til for å sammenliknes. Når dette er sagt; screenshots fra PSP versjonen av Ridge Racer mot DS's Ridge Racer. Folk får vurdere selv, grafikk er hvertfall viktig for min del.

rrpspds.jpg

Lenke til kommentar
Jeg anser egentlig ikke dette for en vesentlig diskusjon, maskinene er ikke til for å sammenliknes. Når dette er sagt; screenshots fra PSP versjonen av Ridge Racer mot DS's Ridge Racer. Folk får vurdere selv, grafikk er hvertfall viktig for min del.

6080232[/snapback]

Nå skal det jo sies at Ridge Racer PsP er ett godt bilspill mens Ridge Racer DS er en rent møkk.

Er forsåvidt også glad i god grafikk, men finner mer av den på Ps2, GC, og/eller 360 enn på PsP.

Lenke til kommentar
Flott, men i og med at vi diskuterer PSP mot DS her så tenkte jeg hvertfall å nevne det da..  :whistle:

6080248[/snapback]

Tror omtrent halvparten av postene i tråden nevner at PsP hr bedre grafikk, men det er fint at du illustrerer det slik at vi ikke trenger å gå å lure på om absolutt alle her har tatt feil. :hmm:

Lenke til kommentar
Flott, men i og med at vi diskuterer PSP mot DS her så tenkte jeg hvertfall å nevne det da..  :whistle:

6080248[/snapback]

Ganske latterlig å sammenligne muskler på en maskin med 300MHz prosessor og 67/33Mhz prosessorer da :roll:

Lenke til kommentar

Helt enig :) Skjønner ikke engang hvorfor vi sammenlikner maskinene.

PSP er fin

DS er stygg

PSP klarer bra grafikk

DS klarer bare dårlig grafikk (i forhold)

PSP har analog stick

DS har ikke analog stick

PSP støtter minnekort

DS støtter ikke minnekort (uten 3'de parts utstyr)

PSP har en stor skjerm

DS har to små skjermer

PSP har ikke touch screen

DS har touch screen

PSP spiller filmer

DS spiller ikke filmer

PSP har spill beregnet for en litt eldre aldersgruppe (GTA:LCS, Pursuit Force, Socom, Coded Arms etc.)

DS har spill beregnet for en litt yngre aldersgruppe (Mario 64 DS, Super Mario Kart, Nintendogs, Harry Potter, Animal Crossing)

PSP har større utviklingspotensial med tanke på ytelse, kommunikasjon og multimedia.

Fakta på bordet. Trådstarter får velge selv ut i fra hva han trenger og liker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...