BrynjarN Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Skal du ha en spillmaskin, skaff deg DS. Skal du ha en mediespiller, skaff deg Creative Zen Vision (eller Vision:M). Skal du ha en "multimediemaskin" som bare er middelmådig på alt inkludert spill, skaff deg PSP. Omtrent samtlige som har prøvd både DS og PSP foretrekker DS. Jeg ga min PSP bort etter å ha gått lei like etter at jeg kjøpte den, men spiller DS hver eneste dag. Jeg kunne hatt DS bare for å spille Mario Kart med kameratene mine! Sorry ass PSP-fans, men PSP er rett og slett ikke noe særlig sammenlignet med DS. Jeg ville så gjerne like den! Jeg betalte jo i dyre dommmer for PSP tross alt! Men jeg har lært å "cut my losses". Jeg dumpet PSP, og gikk tilbake til DS. Og alt var vel. Lenke til kommentar
Eddie81 Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Wario Ware er ikke dårlig, men det er bare en haug med småspill, og det er fakta. Jeg drar frem Wario Ware touched mang engang for å ta meg en liten runde små syke spill, og Wario var grunnen til at jeg kjøpte meg en DS. Derimot hvis jeg føler for å spille et spill med noe som kan minne om litt mening, da er Wario kommer til kort (og Wario oppfyller meningen med spillet, siden det er ment som rask morro). Ser Another Code blir dratt frem her. Det spilte jeg igjennom iløpet av 6 timer, og det har en av de tåpeligeste historiene jeg har vært borti. Spillet bruker en del forskjellige ting med DS på en veldig innovativ måte, men for en utrolig kjedelig og lite fengende historie det spillet hadde. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 PSP er deilig! Råeste ever .. ! 6064724[/snapback] Enig. Best grafikk, best muligheter, best homebrew-kvalitet, best spill, best pris. Lenke til kommentar
EJN Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 (endret) Har bare PSP, men har spilt en del DS hos andre. Må innrømme at DS'en ligger flerfoldige hestehoder foran PSP'en. PSP'en prøver å klare alt men klarer ingenting særlig bra, bortsett fra det å se film, der den gjør en kurant jobb. Det er for øvrig det eneste jeg bruker PSP'en min til, da jeg ikke synes de fleste homebrewapplikasjonene er interessante og kun et par titler er gode spill. Og disse titlene er dessuten ikke noe nytt, GTA og Daxter kan jeg spille på PS2'en min og få en evig mye bedre spillopplevelse. Planlegger innkjøp av DS Lite når den kommer i juni. En annen ting å ta i betraktning er jo at nyere versjoner av DS ikke kan kjøre homebrew uten å bruke en hoax i GTA:LCS. Vet ikke om dette hullet er blitt tettet eller ikke, jeg. Endret 9. mai 2006 av Baron Ereksjon Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Etter Nintendos pressekonferanse bør det være rimelig klart valg for de fleste. 100 nye spill før året er omme, og sinnsykt mange av dem ser lovende ut. Gleder meg. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Har bare PSP, men har spilt en del DS hos andre.Må innrømme at DS'en ligger flerfoldige hestehoder foran PSP'en. PSP'en prøver å klare alt men klarer ingenting særlig bra, bortsett fra det å se film, der den gjør en kurant jobb. Det er for øvrig det eneste jeg bruker PSP'en min til, da jeg ikke synes de fleste homebrewapplikasjonene er interessante og kun et par titler er gode spill. Og disse titlene er dessuten ikke noe nytt, GTA og Daxter kan jeg spille på PS2'en min og få en evig mye bedre spillopplevelse. Planlegger innkjøp av DS Lite når den kommer i juni. En annen ting å ta i betraktning er jo at nyere versjoner av DS ikke kan kjøre homebrew uten å bruke en hoax i GTA:LCS. Vet ikke om dette hullet er blitt tettet eller ikke, jeg. 6073379[/snapback] I nyeste oppdatering[2.7] så har de tetta det. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Etter Nintendos pressekonferanse bør det være rimelig klart valg for de fleste. 100 nye spill før året er omme, og sinnsykt mange av dem ser lovende ut. Gleder meg. 6073490[/snapback] Jepp, og her er noen av de mest profilerte spillene: http://ds-norge.com/vis.php?id=443 Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 vel, jeg hadde PSP i en stund, før jeg fant ut at jeg brukte den nesten aldri, så jeg solgte den. DSen derimot har jeg spilt mye på. Mario Kart DS = gleder meg veldig til New SMB som dumper ned i postkassa mi om en måneds tid og. Lenke til kommentar
Eddie81 Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Starfox DS blir nok et gullspill. Yoshi´s Island 2 blir forhåpentligvis noe ala Mario i 2D, og det gleder jeg meg til Diddy Kong racing har jeg ikke noe særlig forhold til, men det kan bli bra det også. Psp vil ha problemer med å komme opp med like mange gode titler, men Daxter er der nå, og Ratchet & Clank er på vei. Jeg er glad jeg har begge. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Starfox DS blir nok et gullspill. Yoshi´s Island 2 blir forhåpentligvis noe ala Mario i 2D, og det gleder jeg meg til Diddy Kong racing har jeg ikke noe særlig forhold til, men det kan bli bra det også.Psp vil ha problemer med å komme opp med like mange gode titler, men Daxter er der nå, og Ratchet & Clank er på vei. Jeg er glad jeg har begge. 6074670[/snapback] Rockstar Games kommer med et nytt GTA-spill til PSP. Lenke til kommentar
Eddie81 Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 GTA på Psp er digg, så det ser jeg frem til. Liker GTA bedre på Psp enn på PS2, grunnet jeg ble litt lei PS2 versjonene (selv om de er ganske så like). Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Jeg prøvde DS når den kom ut men syntes både design og spill sugde, så jeg kjøpte en japansk PSP. Den har jeg fremdeles FW 1.5 på og har tilgang på masse homebrews osv... Kjøpte for litt siden en PSP til når den var på tilbud til 995,-, som jeg kan oppgradere med god samvittighet når det blir påkrevet... ;-) Syns den er helt konge, men at Sony ikke utnytter de de har i den enda. Men hadde jeg hatt mere tid til overs skulle jeg gjerne hatt en DS Lite også, nå når både design og spill blir mere etter min smak... Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Zelda spillet som kommer til DS, pluss New SMB og Starfox +++ er ganske gode grunner for å velge DS.. men selvfølgelig, du må jo velge på bakgrunn av hvilke spill du er mest interresert i. Lenke til kommentar
Gargarath Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Tenk dere mulighetene: Flash kort vs UMD. Man får så utrolig mye mer spill inn på en UMD! Lenke til kommentar
Eddie81 Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Man får så utrolig mye mer videosekvenser og tale inn på en umd blir vel mer rett til nå, utenom Gta som er et ganske stort spill til å være for håndholdt. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Tenk dere mulighetene: Flash kort vs UMD. Man får så utrolig mye mer spill inn på en UMD! 6075670[/snapback] Hmmm.... Kjenner nå en som har godt over 20 DS spill inne på 1 flash kort.... Mye spill det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 (endret) Solgte Psp'n min i august en gang i fjor, hadde den et halvt år neste. Den var kjekk den, hvertfall siden 2 andre kompiser også hadde en. Men brukte den ganske lite. Noen pluss og minus med PSP'n: -Det var veeeldig lang loadingtid på spillene, de fleste spillene var ganske kjedelige syns jeg, det er veldig mye etterslep på skjermen som jeg syns var irriterende osv. +Den er skikkelig stilig, stor og fin skjer, fin til å se film og serier på hvis du har et stort minnekort, spillene har bra grafikk til å være en håndholdt og Tekken kommer om ikke så lenge! For en måned siden kjøpte jeg meg en DS Lite fra Japan. Hittil har jeg bare Mario Kart, et spill jeg syns er veldig bra. -Spillene har ikke så bra grafikk som på PSP'n, ikke GTA, Gran Turismo, Tekken osv. som PSP har og skjermene er ganske mye mindre. +Spillene virker mer moro, spesielt med touch screen! Den er en del mindre, bedre lysstyrke, mikrofon, du kan spille Gameboy Advance spill og den er billigere. Sammen med DS'n kjøpte jeg et Supercard, det er noe du bruker til å få minnekort til å virke på DS'n. Fra det kan du spille av musikk, video og spill. Skal til byen nå å hente minnekortet. Her er et par bilder som jeg tok av DS'n med Supercardet i, i går. Det stikker desverre litt ut som alle Gameboy Advance spill gjør: Åpnet på bordet og i her holder jeg den Håper det hjalp litt hvis du ikke allerede har bestemt deg. Endret 10. mai 2006 av Slettet-p4PIYwb6 Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Enig. Best grafikk, best muligheter, best homebrew-kvalitet, best spill, best pris. 6069041[/snapback] Nå må du gi deg. PSP har ikke "best pris", da den er dyrere enn DS. Den har heller ikke best spill. Problemet med PSP er jo nettopp mangelen på knallspill, men på DS florerer de. Greit hvis du foretrekker PSP fordi du kan kjøre homebrew, men det får da være grenser for Sony fanboy-takter. Lenke til kommentar
Opticane Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 (endret) Jeg skjønner ikke hvordan alle kan si at PSP har dårligere spill enn DS. Det at mange PSP-spill er porter (eller omtrent porter) av PS2 er vel ikke ensbetydende med at de er dårlige? Når har PS2-spill vært spesielt dårlige? Og er det så fryktelig viktig at spill skal være innovative? Det finnes hauger med f.eks. bilspill som slettes ikke er innovative, men som likevel er fryktelig moro. Det handler om å holde seg til metodene og gameplay som virker. Det er jo klart at spillene vi har sett hittil på PSP ikke viser PSP's fulle kapasitet (sammenlikn tidligere GBA-spill med NFSU2 til GBA, eller Ridge Racer V med Gran Turismo 4 til PS2) Jeg synes forøvrig dette er en dum diskusjon som bare går ut på å refse det man ikke har selv. PSP, og Sony generelt, har alltid vært bedre på multimedia enn Nintendo har. Jeg ser et langt større potensial i PSP i tiden framover enn jeg gjør i DS. Endret 10. mai 2006 av Opticane Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Poenget er at i dag er DS en bedre spillmaskin fordi den generelt har bedre spill. Hva som skjer i fremtiden vet ingen. Men det er vel liten grunn til å tro at DS plutselig skal bli elendig på spill. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå