Gå til innhold

PSP eller DS lite? Trenger tips...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Såklart kommer salget til PSP til å bli bedre når de kommer. Men hva er nytt i forhold til det du finner på PS2?

6125973[/snapback]

GPS?

6126005[/snapback]

Nå tenkte jeg på GT4 og VCS :roll:

6126022[/snapback]

GT4: Ingenting er nytt, det er heller ikke meningen. Sjangeren egner seg allikevel veldig bra på håndholdt. Ut i fra bildene blir det god grafikk også.

VCS: Historien blir ny, ser ikke bort i fra flere biler, og mer humor heller.

Lenke til kommentar
Såklart kommer salget til PSP til å bli bedre når de kommer. Men hva er nytt i forhold til det du finner på PS2?

6125973[/snapback]

GPS?

6126005[/snapback]

Nå tenkte jeg på GT4 og VCS :roll:

6126022[/snapback]

GT4: Ingenting er nytt, det er heller ikke meningen. Sjangeren egner seg allikevel veldig bra på håndholdt. Ut i fra bildene blir det god grafikk også.

VCS: Historien blir ny, ser ikke bort i fra flere biler, og mer humor heller.

6126052[/snapback]

Så hvorfor skaffe seg disse spillene på PSP istedet for PS2 da? Når du får bedre versjoner der. Når du ser bort fra at du kan spille mobilt. De er jo bare nedkuttet versjoner av det samme på PS2. VCS kommer garantert på PS2 uansett, slik som LC eller hva det nå het.

Lenke til kommentar
Jeg har aldri heller sagt at Mario-konseptet er nyskapende, hvor har du det ifra?

Var det ikke akkurat det du sa i samme post?:

Det du og mange andre ikke forstår er at Mario -konseptet ALLTID er noe nytt i hver eneste spill.

:roll:

Trådstarter har ikke sagt noe som helst om at han vil ha noe nyskapende, forsto det heller som om han vil ha en spillbar maskin med et gameplay som virker. Hvorfor er denne diskusjonen så fokusert på nyskaping og innovasjon?

Endret av Opticane
Lenke til kommentar
Jeg har aldri heller sagt at Mario-konseptet er nyskapende, hvor har du det ifra?

Var det ikke akkurat det du sa i samme post?:

Eh.. nei. Jeg sa at det alltid er noe nytt i hver utgave av Mario.

Det du og mange andre ikke forstår er at Mario -konseptet ALLTID er noe nytt i hver eneste spill.

:roll:

Trådstarter har ikke sagt noe som helst om at han vil ha noe nyskapende, forsto det heller som om han vil ha en spillbar maskin med et gameplay som virker. Hvorfor er denne diskusjonen så fokusert på nyskaping og innovasjon?

6126179[/snapback]

Nå har dette sklidd ut som vanlig og nå er det nok engang DS vs PSP. Uansett så er det opp til han å bestemme hva han skal skaffe seg. Jeg prøver bare å forklare at DS bringer mer nytt enn PSP gjør.

Lenke til kommentar
Viss du er ein ekte gamer og vil ha dei best spela, så kjøper du DS (Lite). Viss du vil ha musikk, film, bileter, PS2 spel og andre funksjoner, så kjøper du PSP.

6126352[/snapback]

Svært mange av DS-spillene er dårlige også.

6126490[/snapback]

Absolutt, men det er veldig mange solide titler som man absolutt må eie.

Lenke til kommentar

Tror folk må roe ned fanboy-faktene sine her, det er bare snakk om en spillkonsoll, og ingen her på forumet får vel betalt av Nintendo eller Sony for spre dritt om motstanderens konsoll ;)

Mitt beste tips er som sagt å prøve ut begge. Trenger du virkelig multimedie-mulgihetene til PSP / liker du styresystemet til DS'en?

Jeg kan jo gjenta min erfaring, og det er at PSP'en min har vært så godt som ubrukt siden september, pga. mangel på engasjerende spill. For meg er det meningsløst å spille dårlige versjoner av spill jeg like godt kan spille hjemme, og selve PSP'en er litt for stor til at jeg orker å drasse den med meg hele tiden. Til film på reiser derimot fungerer den bra, selv om lydnivået på den er litt for lavt, slik at jeg må manuelt øke lydnivået på lydinnholdet i filmene før jeg konverterer. Mulig jeg har dårligere hørsel enn andre, selv om hørselen var bra på sesjonen ifjor iallefall...

DS'en har vel mer spesielle spill, og noe sier meg at man bør teste ut en DS før man kjøper en.

Som det også har blitt foreslått her, er GP2x også ett glimrende alternativ. Den er utelukkende til homebrew, men den tilbyr det meste av klassiske spill og emulatorer, samt bra multimede-egenskaper. Viss du er litt nostalgisk av deg, er en slik absolutt ett bra kjøp. Som også nevnt kan eldre versjoner av PSP kjøre masse homebrew, men dersom du kjøper en i dag, kan du i beste fall kjøre det ved å kjøpe GTA først. I verste fall får du en 2.7, og da er det ingen mulighet (enda).

Til slutt må jeg bare konkludere med at alle 3 er fantastiske stykker gadgets; PSP er ett smykke, fantastisk skjerm; DS'en er innovativ, DS-lite er også ett smykke, og den kommer med en rekke must-have engasjerende spill. GP2x kommer med masse gratis programmer, fantastiske muligheter for å lage programmer og spill selv, gode multimedieegenskaper, men lite eller ingenting kommersielle spill.

Hvilken du velger av disse tre (hvis du da ikke velger 2 ;)), bør du vurdere etter pris og behov.

Så vil jeg også si til dere fanboys at det finnes bedre og mer givende ting enn å servere FUD, statistikker og trolling over internett for å promotere det man selv har kjøpt.

Takk for meg :)

Lenke til kommentar
4,3" er større enn både den vanlige skjermen, og salgsgimmick-skjermen på DS til samme.

6124824[/snapback]

Som jeg allerede har nevnt, så er denne "salgsgimmicken" litt av en gimmick! Se bare på hvordan DS selger tre ganger bedre enn PSP i Japan f.eks. :w00t:

Lenke til kommentar
4,3" er større enn både den vanlige skjermen, og salgsgimmick-skjermen på DS til samme.

6124824[/snapback]

Som jeg allerede har nevnt, så er denne "salgsgimmicken" litt av en gimmick! Se bare på hvordan DS selger tre ganger bedre enn PSP i Japan f.eks. :w00t:

6127381[/snapback]

Men det er ikke pga den ekstra skjermen, det er pga overlegne spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...