rto Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Hei. Er det noen som har noen tips om enten bøker eller artikler om digital SLR fotografering? Helst på nybegynner stadiet. Skal kjøpe et Nikon D50 kamera når feriepengene ruller inn, og kunne tenkt meg å lese litt om dette for å redusere ventetiden. På forhånd takk, -Rune Lenke til kommentar
Kigulu Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 En meget hurtig overflyvning på de forskellige begreber kan du se her http://www.naturphoto.dk/Fototips.htm men det erstatter ikke en god bog Det er bare til at få en ide om hvad det handler om ... Lenke til kommentar
kimare Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Jeg har og anbefaler: Thomas Nykrog "Digital fotografering" kjøpt på Mammut for 99,- Katrin Eismann "Real World Digital Photography, Second Edition" $31.49 Amazon Har lånt denne på biblioteket: John Hedgecoe "The Book of Photography" Jeg ser flere anbefaler: Magnar Fjørtoft "Digital fotografi i praksis" På nettet finner du bla: http://www.digit.no/wip4/tech_detail.epl?id=8412 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=490679 Lenke til kommentar
Kigulu Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 National Geographic: Foto Guide mest om fotografering, og ikke så meget det digitale - men blænde, brændvidde lukkeetider og motiver er jo det samme. Lenke til kommentar
sthlm Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 En fotokompis har kjøpt en bok som heter "Understanding Exposure" av Bryan Peterson. Den skal visstnok være veldig bra og inneholder mye bra om hvordan å eksponere riktig i forskjellige settings. Fås bl.a. kjøpt på play.com for £15.99 Lenke til kommentar
kimare Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 En fotokompis har kjøpt en bok som heter "Understanding Exposure" av Bryan Peterson. Den skal visstnok være veldig bra og inneholder mye bra om hvordan å eksponere riktig i forskjellige settings. Fås bl.a. kjøpt på play.com for £15.99 6061181[/snapback] Eller $15.72 på amazon Lenke til kommentar
sthlm Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Play.com sin pris er inkudert frakt Lenke til kommentar
rto Skrevet 24. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2006 Er det noen som har lest boken Nikon D50 digital Field Guide av David D. Busch? Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 (endret) John Hedgecoe "The Book of Photography" Jeg vil også anbefale en annen bok han har skrevet (tror ihvertfall ikke det er den samme), denne. En veldig god og omfattende bok som anbefales på det sterkeste. Jeg ser flere anbefaler:Magnar Fjørtoft "Digital fotografi i praksis" Pass på å kjøpe den nyeste utgaven - den er visstnok forbedret på veldig mange punkter og kom nå i vinter en gang (såvidt jeg husker). Endret 24. mai 2006 av anderfo Lenke til kommentar
JPTvete Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 (endret) Jeg vil anbefale Bård Løken's "Med Kamera i Naturen".. Fjørtoft sin er også fin :-) God natt! Endret 25. mai 2006 av Snakenor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå