Gå til innhold

Tatt av fotoboks

Anbefalte innlegg

Hmm, er vel bare å vente og se hva som skjer... Tror ikke bildet ble så aller verst egentlig, jeg skjulte meg på ingen måte, og bilen er jo en Chevy Van G30, i ganske fin høyde i forhold til boksen skulle jeg tro.

Det litt kjipe var at jeg lå i L2 rett før fotoboksen, men det bråker og spraker og smeller så inni h****** at jeg smelte den i D. Skjebnesvangert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så klart, hadde jeg vært litt mer oppmerksom hadde jeg sikkert sett fotoboksskiltet og greier og tenkt litt mer over det. Lå egentlig og cruisa bak en annen bil jeg, men merka ikke at vedkommende plutselig bremsa ned noen kilometer.

Men sivilbiler er vel flinkere til å sile ut verstingene enn fotobokser som ofte tar ulykkelige stakkarer som slipper bremsa i enden av en lang nedoverbakke? :p

Lenke til kommentar

Hei!

Hopper her jeg også.

Chills: Se bort fra PDA og plitiradio, og heller kjøp en GPS med fotoboksvarsel. Jeg vet ikke hvordan PDA er på kart og slikt, er de raske? Uansett, en Garmin Nüvi 350 er å anbefale. Oppdater den og få fotboksvarsling.

Mr.Berg: Jeg har empati for deg, kan virkelig sette meg i din situasjon nå. Med tanke på at du er en frisk og ny eier av førerkortet akkurat som meg. Det er ikke helt lett dette her :) Som de andre sier så er ikke 3600,- fordelt på 9 personer så mye. 3600/9=400,-. 400,-, tar det som et selvfølge at du ikke går konkurs av å betale dette. Eneste du får vente på er jo å få bildet av Statens Vegvesen i posten. Neste gang så er du mer oppmerksom, følg med på vegen og hold fartsgrense samt belte :wee: !

Lenke til kommentar

Dersom du blir tatt rett over grensa for at det skal blitzes (tror det er 10km/t over), så er det ikke sikkert de gjør noe med det. Det koster mer å ta inn alle som kjører for fort til avhør og papirarbeid til at det lønner seg :p

Dessuten hvis bildet er for dårlig, så kan det være de forkaster det?

Bare vent, dersom det skjer noe, så detter det et brev ned i postkassa etterhvert.

Lenke til kommentar
Er det ikke prøvetid på lappen i 2 år?

Hvilket vil si at hvis man får bot eller noe så ryker lappen? Eller hvordan var det der?

6091021[/snapback]

Når du har bestått førerprøven mottar du et førerkort med to års prøvetid. Får du inndratt førerkortet i prøveperioden pga. overtredelser i trafikken, må du opp til ny førerprøve med ny prøveperiode på to år. Reglene for når førerkortet ryker er altså de samme for de med prøvetid, men dersom lappen først ryker må en fersk sjåfør kjøre opp på nytt. En sjåfør som har gjennomført prøvetiden slipper ny oppkjøring etter et førerkortbeslag med mindre inndragelsen er på over 6mnd. Da må alle kjøre opp på nytt uansett hvor lenge de har hatt førerkort. Årsaken til det er nok først og fremst at man glemmer ett og annet når man ikke har sittet bak rattet på over et halvt år.

Lenke til kommentar
Uff, må vel begynne og passe meg jeg og for fotoboks og diverse andre kontroller :no:

Har vært litt hard på gassen i det siste på vei til jobb, 120 en plass i 90 sone og 130 en annen plass i 80 sone :no: :no:

6087739[/snapback]

Du som er så flink å rakke ned på andre som kjører for fort. :tease:

Lenke til kommentar

Tok halvannen måned sist jeg ble knipsa. Angående hastighet så kan du ringe å høre hvor fort du ble klokket inn på. Husker ikke hvor du må ringe. Men fotobokser som står i 80-soner tar ikke bilde før ved 93 km/t (ble jeg fortalt av en politimann en gang).

Edit: ...og jeg ble klokket inn på 93 ja...

Endret av Knutgrus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...