Gå til innhold

Tatt av fotoboks

Anbefalte innlegg

Hei,

var så uheldig å bli tatt i fotoboks i den undersjøiske tunellen utafor Stavanger et sted i formiddag. Uheldig fordi jeg ikke hadde noe ønske om å kjøre over fartsgrensa, og fordi dashbordlyset er veldig dårlig og jeg hadde problemer med å se speedometeret.

Vel, nok unnskyldninger.

Jeg lå i kanskje 90 (litt usikker) der nede i dypet, på en strekning der jeg tror fartsgrensa er 80. Det er muligens relevant å si at jeg kjørte en russebil, og spørsmålet mitt er ganske simpelt - hva blir følgene av dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

var så uheldig å bli tatt i fotoboks i den undersjøiske tunellen utafor Stavanger et sted i formiddag. Uheldig fordi jeg ikke hadde noe ønske om å kjøre over fartsgrensa, og fordi dashbordlyset er veldig dårlig og jeg hadde problemer med å se speedometeret.

Vel, nok unnskyldninger.

Jeg lå i kanskje 90 (litt usikker) der nede i dypet, på en strekning der jeg tror fartsgrensa er 80. Det er muligens relevant å si at jeg kjørte en russebil, og spørsmålet mitt er ganske simpelt - hva blir følgene av dette?

6059431[/snapback]

Det blir en bot på noen tusenlapper. Hvis dere var flere i bilen som var ute å kjørte, så spør om de vil dele boten med deg.

Lenke til kommentar

They are going to take you away, ha ha...

Over til halvor;

Spørs om det ikke blir bot ja... Den russebilen er registrert på får vel boten i posten, og så må vel vedkommende komme til deg og gi den til deg... Lykke til

Lenke til kommentar

Hvis grensa er 80 og du hypotetisk sett hadde 100 så vil det nok svi en god del mer i pungen.

Forskrift om forenklet forelegg i vegtrafikksaker.

- når fartsgrense på stedet er 70 km/t eller høyere, og fartsoverskridelsen er, 

j) til og med 5 km/t  kr  600,- 

k) til og med 10 km/t  kr  1600,- 

l) til og med 15 km/t  kr  2600,- 

m) til og med 20 km/t  kr  3600,- 

n) til og med 25 km/t  kr  4900,- 

o) til og med 30 km/t  kr  6500,- 

p) til og med 35 km/t  kr  7800,-

EDIT: Så nå at det var 9 stk som skulle spleise. Da svir det ikke stort nei.

Endret av underground
Lenke til kommentar

Ikke si noen ting før du får se bilde, klarer du ikke se at det er deg så bare si at en det var en annen nær slektning av deg som kjørte.

mest sannsynlig suger bildet så det er ikke lett å se hvem det er, og har du på russeklær er jo alle dere like så trur det er ganske sannsynlig du ikke må betale noe :)

Lenke til kommentar

Han kjørte jo maks 20 km/t over grensa, og det er jo bare 3600,-. Altså "ingenting" fordelt på 9 stk. Ikke mer enn ei bittelita fyll. ;)

Det som evt. svir mer er jo prikken på førerkortet. Den lar seg vanskelig fordele. :p Men så lenge du ikke råkjører mye og har bruk for alle prikkene du kan få så er det jo ikke noe problem...

Lenke til kommentar
Tviler litt på at det er gammeldags fotoboks der nede, vi har jo til og med nye fotobokser her hjemme i Hallingdal :p

6060742[/snapback]

Er ikke mange igjen av de fotoboksene som brukte film nå nei. Om det er noen i det hele tatt... Så nå er vel de fleste aktive 24/7 og sender et herlig bilde rett til kontrollsentralen i samme sekund som du blir tatt. :hrm:

Slutt på å sprenge fotoboksene nå ja. :p

Lenke til kommentar

Fotoboksen vi har nederst i bunn, nordgående retning i Boknafjord tunnellen er digital og jeg mener å ha blitt fortalt at denne er "skrudd opp" til 95km/t. Tidligere når denne var analog stod den på 90 og den brukte opp en film på under et døgn. Er ikke sikker på om de satte den ned igjen når de fikk digital, men jeg har selv glemt meg ut der en del ganger og aldri blitt tatt enda :)

De tre andre fotoboksene i samme tunnell har jeg enda ikke hørt om noen som har blitt tatt i (fake?)

Lenke til kommentar
Fotoboksen vi har nederst i bunn, nordgående retning i Boknafjord tunnellen er digital og jeg mener å ha blitt fortalt at denne er "skrudd opp" til 95km/t. Tidligere når denne var analog stod den på 90 og den brukte opp en film på under et døgn. Er ikke sikker på om de satte den ned igjen når de fikk digital, men jeg har selv glemt meg ut der en del ganger og aldri blitt tatt enda :)

De tre andre fotoboksene i samme tunnell har jeg enda ikke hørt om noen som har blitt tatt i (fake?)

6061096[/snapback]

Den ene på veg inn fungerer hverfatll ikke, for den passerte vi med fin fart på veg til stavanger... å der var det null blink.. ;)

en annen sak med det med bøtesatser og grenser. en ting er når den blinker, en annen sak er når den først blinker, så er du jo x antall km/t over grensa.

Men alle bokser har en hvis grense.. Vil tro att det varierer fra 5-10km7t over..

Lenke til kommentar

Har hørt de digitale kameraene ikke er så aller verst. Noen flere som leste artikkelen i autofil for en tid tilbake?

Mr.Berg: Presis! Siden det er fryktelig lett og overstige hastigheten en liten kilometer og ti i så bratt nedoverbakke, har/hadde de satt opp "utløsnings hastigheten" for kun å ta de som oversteg mer enn en det som ville være normalt! Det kan derfor tyde på at du har oversteget hastigheten en del.

Jeg har ikke noe bevis for det jeg skriver, men kjører ofte igjennom tunnellen selv og har hørt mye fra andre som har fått bøter/glemt seg ut.

Dog kun om den nederste boksen i nordgående retning :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...