sindre2 Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Heisann! Sliter med at filstørrelsen på bildene fra kameraet mitt blir litt vell store. Hvis jeg for eksempel tar et bilde og resizer det til 800x600 pixler, blir bildet omtrent 500kb i forhold til cirka 100kb som jeg antar er normal størrelse. Hvordan kan jeg få filstørrelsen på bildene mindre mon tro? Lenke til kommentar
ostov Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Lagre det som jpg og sette ned kvaliteten Lenke til kommentar
- mOtz^ - Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 når du trykker save i PS (f.x. (ctrl+s)), og deretter velger plass til å lagre, kan du deretter bestemme kvaliteten på bildet. Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Minst mulig må man sette ned kvaliteten.. Men bare ved å lagre bilde i beste kvalitet i photoshop vil bilde ta mindre plass.. Lenke til kommentar
sindre2 Skrevet 7. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2006 Takk for svar alle sammen! Bildene fikk en passelig størrelse nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå