fenris1979 Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 heisann sitter her med en audi 2.0e 1989 mod som den må gjøres en del ting med det må skiftes eksos anlegg, skifte registerreim er det noen som vet hva dette vil koste sånn ca hvis det skal gjøres på verksted? er det muligt for meg å kjøpe et nytt eksos anlegg med monterings sett på biltema og få et verksted til å gjøre jobben for meg ? han som solgte bilen viste ikke når reima var sist skiftet så da tar eg bare å skifter den for å være sikker. bor i haugesund MvH Fenris Lenke til kommentar
Jtand Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 2000 kr for ny reg.reim ferdig montert. Nytt eksosanlegg 3000 kr. Bestill heller Simons effektanlegg, siden du uansett skal skifte. Grommere lyd! Lenke til kommentar
fenris1979 Skrevet 7. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2006 Det er vel uaktuelt å gjøre det selv ?? Er det muligt å gjøre det selv ? Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Registerreim er så absolutt å anbefale å gjøres på verksted. Er ikke noe man skal gjøre selv hvis det er første gangen man utfører operasjonen. En liten feilberegning og du kan si see ya til motoren din. Lenke til kommentar
fenris1979 Skrevet 8. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2006 fikk nettopp et tilbud fra et bilverksted i haugesund hvis du kan kalle det et tilbud ? de skulle ha 11000,- for å skifte eksosanlegg og register reim. dette er litt dyrt syntes eg siden det koster 1200,- for eksos anlegget på biltema med monterings sett. er det bare meg eller er dette dyrt ? dette var ikke på et audi merkeverksted Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Biltema er billigare enn dei fleste verkstader, og kvaliteten kan være deretter. Registerreima kan være greit å få verkstad til å skifte, men eksosanlegg skulle vel være ein grei sak sjølv for ein som ikkje har all verdens med skruerfaring. Skal du skifte heile eksosanlegget og var det 1200,- for komplett sett på Biltema? Lenke til kommentar
fenris1979 Skrevet 8. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2006 ja det koster det ca på biltema 1200,- hvis du ser på biltema det er en audi 80 2.0e 1989 modell. kan du se der for meg ? det kan jo hende eg har misforstått men det er det eg kommer frem til . Lenke til kommentar
sphinn Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Skift det sjøl, det e ikje vanskeligt elle nåke. Bare finn deg ei grav elle ein løftebukk ein plass (Jørgensen bensin på Frakkagjerd kanskje?). Hvis du ikkje vil det i det heila tatt så e vel Dueland den billigaste mekanikaren eg vett om i Haugesund. Hvis ikkje så e iallefall Knapphus Bilverksted greie å flinke og så har dei peiling på Audi / VW! PS: Unngå for all del merkeverksteder, dei e stort sett 3-400 kr dyrare enn andre verksteder. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Skift det sjøl, det e ikje vanskeligt elle nåke. Bare finn deg ei grav elle ein løftebukk ein plass (Jørgensen bensin på Frakkagjerd kanskje?). Hvis du ikkje vil det i det heila tatt så e vel Dueland den billigaste mekanikaren eg vett om i Haugesund. Hvis ikkje så e iallefall Knapphus Bilverksted greie å flinke og så har dei peiling på Audi / VW! PS: Unngå for all del merkeverksteder, dei e stort sett 3-400 kr dyrare enn andre verksteder. 6061926[/snapback] Kan du låne bukk på Jørgensen bensin på Frakkagjerd? Kor mykje kostar det i så fall? Lenke til kommentar
fenris1979 Skrevet 8. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2006 det var dueland som skulle ha 11000,- så eg vil jo ikke kalle de billige Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Du vil spare mykje på å montere eksosen sjølv, timeprisane er skyhøge på ein verkstad. Lenke til kommentar
fenris1979 Skrevet 8. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2006 ok får se hva som skjer broren min sa det var en mekaniker på vea som skylte han en stor tjeneste så kan sje få han til å gjøre det Lenke til kommentar
fenris1979 Skrevet 8. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2006 fikk nettopp svar fra sannes og co de skulle ha 3700,- for hele jobben med deler og arbeid og de er merkeverksted så det er jo overkommeligt. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 fikk nettopp svar fra sannes og co de skulle ha 3700,- for hele jobben med deler og arbeid og de er merkeverksted så det er jo overkommeligt. 6062593[/snapback] Hæ? 11 000 på Dueland og 3700 på Sannes? Lenke til kommentar
fenris1979 Skrevet 8. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2006 ja stemmer eg skjønner ingenting her nå? han på dueland sa at det eksosanlegget var veldigt dyrt men hvordan kan han få det til skjønner ikke eg Lenke til kommentar
sphinn Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Tror Dueland prøvde seg på ein rip-off... 11.000 e jo ein sinnsyke pris. 3700 e vel mer "normalen" hvis det går an å kalla det det. Hvis det skjere seg me han karen på vea så kan eg iallefall anbefala Kalle Hagelberg inne i Espevik.. han har peiling å pleie å væra rimelige. Det einaste minuse e vel at det e et stykke å kjøra fra Haugesund.. Ang. bukk hos Jørgensen så gjekk det iallefall an å låna før, men nå e det ei stund siden eg har trengt det så det kan værr at dei har lagt ner heila greiå. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Men altså 3700,- for ny viftereim, nytt eksosanlegg og arbeid? Er det noko eg ikkje har fått med meg her eller? Lenke til kommentar
sphinn Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Iblant så e Sannes ganske ålreite, jaffal itte dei flytta på seg :!: Eg fekk bytta ein pakning i dørå på passaten + skifta varmeapparatregister (inkl. nytt register) for 3550,-. Fekk nesten sjokk når han tassen kom me prisen te meg I detta tilfelle så ville eg gått for Sannes & Co, Fenris. Goe pris i mine auår Lenke til kommentar
fenris1979 Skrevet 9. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2006 ok da er saken avklart da går eg til sannes og får det til å ta den jobben takk for all hjelpen Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 (endret) De har vel også billig-bukker hos biltema osv? (så du hadde bestemt deg nå...men sånn til seinere anledninger) http://www.biltema.no/products/productimag...p?iItemId=82790 129 ,- pr. stk. Endret 9. mai 2006 av espennyh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå