Gå til innhold

Spillpc fra netshop kjøpt og bygget og nå solgt for 5200 kr. Den kostet 27642.

Anbefalte innlegg

Enda ikke overbevist. Som jeg har sagt til alle andre til nå.

6354179[/snapback]

Sitter nå på en Intel Pentium 4 2.8 GHz cpu - bruker til vanlig 3500 + (en cpu til under 900 kr!) - og jeg LOVER DEG at ytelses forskjellene er ekstreme! Intel lever i steinalderen, AMD sitter nå på tronen. Godta det, bli overbevist - for din egen skyld! KJØP AMD! :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Enda ikke overbevist. Som jeg har sagt til alle andre til nå.

6354179[/snapback]

Sitter nå på en Intel Pentium 4 2.8 GHz cpu - bruker til vanlig 3500 + (en cpu til under 900 kr!) - og jeg LOVER DEG at ytelses forskjellene er ekstreme! Intel lever i steinalderen, AMD sitter nå på tronen. Godta det, bli overbevist - for din egen skyld! KJØP AMD! :w00t:

6355510[/snapback]

Vel den jeg skal ha er dualcore da.

Lenke til kommentar

Hva slags oppsett er det egnetlig du jobber utifra nå? Mista oversikta helt her jeg, tråden ble litt rotete. Jeg veit ikke hva du har valgt av HK, men hvis du skal støtte Conore må du ha et Intal 'Bad Axe'-hovedkort revisjon 304 eller høyere. Og en (viktig) faktor som kan påvirke valg av PSU da er at det HKet har en 8-pinners P4-plugg, som vil si at PSUen MÅ støtte standarden EPS. Vær veldig nøye med dette, hvis ikke kan du svi litt av hvert ;)

Jeg vil tro at et X1900XT eller XTX er det beste valget da 'Bad Axe' støtter crossfire (tenker på fremtidige oppdateringer). Men vær klar over at DirectX 10 kommer snart, og da vil nåværende skjermkort utdateres umiddelbart for hardcore-gaming. Selv et oppsett med 4 7950GX2 vil være avleggs.

Når det gjelder PSU tror jeg at Mist 500 Watt er et ganske godt valg. Ta produsender som oppgir over 600 Watt med en klype salt, det er ofte jalla for å lure folk eller watt oppgitt i peak. Grunnen til at jeg anbefaler 500W-versonen av Mist er at den bråker MYE mindre enn 600W, hvis vi skal tro anmeldelsene. Normalt ville jeg anbefalt Hiper 580 Watt, men den støtter ikke EPS.

Skal du ha sokkel 775, så gå for Pentium D (selvfølgelig). Hold deg unna EE-prsessorene, de er utrolig overpriset (synes nå jeg). Jeg så ikke 960 hos Netshop nå i farta, så da må du ta 950. NESTEN synd (men ikke helt), for jeg tror 960 hadde passet bedre, siden den ir mest ytelse i D900-serien uten å være urimelig dyr. Pentium D900 er faktisk et godt kjøp nå pga at conore snart kommer.

Jeg har sikkert sagt masse som allerede er nenvt, men det får være. Og ignorer stavefeil, jeg er trøtt nå.

-GG

Lenke til kommentar
Hva slags oppsett er det egnetlig du jobber utifra nå? Mista oversikta helt her  jeg, tråden ble litt rotete. Jeg veit ikke hva du har valgt av HK, men hvis du skal støtte Conore må du ha et Intal 'Bad Axe'-hovedkort revisjon 304 eller høyere. Og en (viktig) faktor som kan påvirke valg av PSU da er at det HKet har en 8-pinners P4-plugg, som vil si at PSUen MÅ støtte standarden EPS. Vær veldig nøye med dette, hvis ikke kan du svi litt av hvert ;)

Jeg vil tro at et X1900XT eller XTX er det beste valget da 'Bad Axe' støtter crossfire (tenker på fremtidige oppdateringer). Men vær klar over at DirectX 10 kommer snart, og da vil nåværende skjermkort utdateres umiddelbart for hardcore-gaming. Selv et oppsett med 4 7950GX2 vil være avleggs.

Når det gjelder PSU tror jeg at Mist 500 Watt er et ganske godt valg. Ta produsender som oppgir over 600 Watt med en klype salt, det er ofte jalla for å lure folk eller watt oppgitt i peak. Grunnen til at jeg anbefaler 500W-versonen av Mist er at den bråker MYE mindre enn 600W, hvis vi skal tro anmeldelsene. Normalt ville jeg anbefalt Hiper 580 Watt, men den støtter ikke EPS.

Skal du ha sokkel 775, så gå for Pentium D (selvfølgelig). Hold deg unna EE-prsessorene, de er utrolig overpriset (synes nå jeg). Jeg så ikke 960 hos Netshop nå i farta, så da må du ta 950. NESTEN synd (men ikke helt), for jeg tror 960 hadde passet bedre, siden den ir mest ytelse i D900-serien uten å være urimelig dyr. Pentium D900 er faktisk et godt kjøp nå pga at conore snart kommer.

Jeg har sikkert sagt masse som allerede er nenvt, men det får være. Og ignorer stavefeil, jeg er trøtt nå.

-GG

6356176[/snapback]

Vet at masse kommer nytt, men skal oppgradere før eller siden uansett. Men da har jeg bra pc og trenger bare å bytte mindre ting og tang. Skal se på det du har sagt. Trøtt selv. :sleep:

Lenke til kommentar
Se nøye på Dette kabinettet, et helt sykt bra kabinett:

- Stor plass til bygging av pc

- MANGE vifter som sørger for god kjøling

- Plass til en drøss av hdd og Cd-rommer til senere oppgradering

- En helt sykt unik finish som ikke mange kan måle seg med, har selv vært og kjent på det og alle hengsler, dører og alt sitter skikkelig. Her er det ikke noe plastik og skrangel

Det eneste negative jeg kan komme på må være prisen, men det verdt det når du skal bruke 30k på en pc.

6348808[/snapback]

Been there done that. Har ikke så mye plass derfor får jeg ikke plass til ett sånt beist. Ja jeg vet at mitt støtter bare ATX, mens dette støtter ATX og BTX.

Dessuten har jeg jobbet i pc produksjon så framtidige oppgraderinger blir mitt minste problem.

Hvor mange cd rom og harddisker trenger man egentlig?

1 dvd rom, 1 dvd brenner. Thermaltake kabinettet mitt støtter i tillegg 5 harddisker.

Så ser virkelig ikke hvorfor jeg skal investere i en stor koloss framfor noe mindre.

6350126[/snapback]

Vis du ikke har mange disker og cd-rommer så er det like greit med en litt mindre kabinett. Jeg har 2 cd/dvd-rom + 1 vifte styring i mitt kabinett + 3 disker hos meg, mens en 4 er på vei.

6351136[/snapback]

Akkurat. Jeg kjøper utifra behov. :) Det mange av de andre ikke har skjønt. Venter fortsatt på svar om interne lydkort som er bedre enn X-fi Pro.

6351538[/snapback]

bedre er noe annet, poenget er at de er like raske-latency. meninga var å advare mot å bruke for mye penger på et lydkort som kan kjøpes bulk for under høvdingen.

Lenke til kommentar
Her er mitt forslag. Hadde jeg hatt ditt budsjett hadde jeg selv gått for noe omtrent slik....

6352352[/snapback]

400gb?2000kr?

chipset 570?590?

ram hvis oc EPP.

hvis du får kjøpt conroe så kjøp prosessor til 1000-1500kr i mellomtid.

kun 1 måned.

xtx er 25mhz raskere og 1000kr dyrere 650mhz

kjøp xt, master card og xt er 625mhz

så xtx og mastercard i sammen blir 650/625=625mhz

hva som er så spesielt med dx10, må en ha det for å spille nye spill til den tid? alle skjermkort blir bortkastede?

kjøp mist 600 watt som har 12railx4 istedenfor 12railx2, dvs 60 amper vs 40 amper til high-end skjermkort. støy blir det kun hvis det blir brukt på fullt, da høytalerne dundrer på 100db allerede.

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar
Se nøye på Dette kabinettet, et helt sykt bra kabinett:

- Stor plass til bygging av pc

- MANGE vifter som sørger for god kjøling

- Plass til en drøss av hdd og Cd-rommer til senere oppgradering

- En helt sykt unik finish som ikke mange kan måle seg med, har selv vært og kjent på det og alle hengsler, dører og alt sitter skikkelig. Her er det ikke noe plastik og skrangel

Det eneste negative jeg kan komme på må være prisen, men det verdt det når du skal bruke 30k på en pc.

6348808[/snapback]

Been there done that. Har ikke så mye plass derfor får jeg ikke plass til ett sånt beist. Ja jeg vet at mitt støtter bare ATX, mens dette støtter ATX og BTX.

Dessuten har jeg jobbet i pc produksjon så framtidige oppgraderinger blir mitt minste problem.

Hvor mange cd rom og harddisker trenger man egentlig?

1 dvd rom, 1 dvd brenner. Thermaltake kabinettet mitt støtter i tillegg 5 harddisker.

Så ser virkelig ikke hvorfor jeg skal investere i en stor koloss framfor noe mindre.

6350126[/snapback]

Vis du ikke har mange disker og cd-rommer så er det like greit med en litt mindre kabinett. Jeg har 2 cd/dvd-rom + 1 vifte styring i mitt kabinett + 3 disker hos meg, mens en 4 er på vei.

6351136[/snapback]

Akkurat. Jeg kjøper utifra behov. :) Det mange av de andre ikke har skjønt. Venter fortsatt på svar om interne lydkort som er bedre enn X-fi Pro.

6351538[/snapback]

bedre er noe annet, poenget er at de er like raske-latency. meninga var å advare mot å bruke for mye penger på et lydkort som kan kjøpes bulk for under høvdingen.

6357349[/snapback]

Tar meg råd til det lydkortet. Pc`en har satt standaren og lydkortet følger etter.

Gidder ikke å bruke internlydkort på en så dyr pc.

Lenke til kommentar
Her er mitt forslag. Hadde jeg hatt ditt budsjett hadde jeg selv gått for noe omtrent slik....

6352352[/snapback]

400gb?2000kr?

chipset 570?590?

ram hvis oc EPP.

hvis du får kjøpt conroe så kjøp prosessor til 1000-1500kr i mellomtid.

kun 1 måned.

xtx er 25mhz raskere og 1000kr dyrere 650mhz

kjøp xt, master card og xt er 625mhz

så xtx og mastercard i sammen blir 650/625=625mhz

hva som er så spesielt med dx10, må en ha det for å spille nye spill til den tid? alle skjermkort blir bortkastede?

kjøp mist 600 watt som har 12railx4 istedenfor 12railx2, dvs 60 amper vs 40 amper til high-end skjermkort. støy blir det kun hvis det blir brukt på fullt, da høytalerne dundrer på 100db allerede.

6357386[/snapback]

Tar crossfire på sikt.... det sprenger budskjett nå.

Men blir bytte av strømforsyning, har bare ikke bestemt meg for hvilken modell enda.

Lenke til kommentar
Som det blir sagt over, kjøpt 1900XT og ikke XTX. XT kan clockes opp til hastigheten til XTX og når du kjører XTX med et masterkort så blir hastigheten det samme som hos XT

6359535[/snapback]

Skjønner det, men er ikke interresert i å clocke. Har mindre peil på det si det sånn.

Lenke til kommentar

Det er fortsatt ikke vits i å kjøpe X1900XTX, ytelsesforskjellenen som skiller disse kortene er minimal og det er til tider tilfeldigheter som avgjør hvilket av kortene som yter best, jeg har t.o.m. sett at X1900XT har ytt bedre enn X1900XTX. Den maksimale forskjellen jeg har sett i tester er vel 2 fps. Og som sagt tidligere så vil Hastighetene automatisk stille seg ned til X1900XT hastigheter hvis du kjører crossfire.

Lenke til kommentar
Finn roen et par uker til, nå er det ikke lenge til Conroe kommer. Det er jo sommer, så kom deg ut å gjør noe fornuftig så går tiden litt fortere  ;)

6360283[/snapback]

Vet da det, men da må jeg vente enda lengere til asus kommer med tilsvarende hovedkort med støtte for den prosessoren og det gidder jeg ikke. Crossfire altså. Asus har lansert noen kort men de er ikke på markedet enda og støtter kun enkel PCI-Express.

Har nok å gjøre og får fint med ferie i år. Tiden går sakte for det når du har ventet i over 1 år på kjøp.

Endret av UUnreal
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

HovedkortAsus P5WDG2-WS hovedkort S775 2345

Prosessor Intel Pentium D 950 3.4GHz/800 MHz/2X2MB 2850

Harddisk Western Digital Raptor 150GB S-ATA 2395

Kabinett Thermaltake Soprano Sort 725 15979

Strømforsyning OCZ GameXStream strømforsyning 700W 1595

Ram Kingston HyperX 2GB 800MHz DDR II DIMM 2660

Lydkort Creative SB X-Fi Elite Pro PCI lydkort 2850 17530

Trådløst 3Com trådløst nettverkskort USB 2.0 395

Operativsystem Microsoft Windows XP PROFFESIONAL OEM 1225

Skjerm NEC 20" LCD MultiSync 20WGX2 Gaming 5095 19323

Skjermkort Hightech Excalibur Radeon X1900XTX 512MB 4995

DVD brenner Plextor DVD-brenner PX-760A/T3 Retail 850

DVD rom Plextor DVD-spiller IDE 16x/50x Sort 250 15297

Diskett stasjon Sony Floppy 3.5¨ 1.44MB FDD SORT 125

Tastatur Logitech Media Elite Keyboard Sort Bulk 225

Mus Logitech G5 Laser Gaming Mouse 450

Mitt endelige oppsett. :)

Pris: 29830

Alt skal bestilles førstkommende mandag.

Takker alle for inspill i denne saken. :w00t:

Endret av UUnreal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...