Gå til innhold

Spillpc fra netshop kjøpt og bygget og nå solgt for 5200 kr. Den kostet 27642.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Til den prisen kunne du helt klart fått en PC som hadde ytt enda bedre i spill, men som cybirg sier så er gjort gjort og spist spist.

6588820[/snapback]

Jeg vet, men da måttet jeg vente enda lengere og det var ikke aktuelt nå. :)

Skal jo oppgradere før eller siden uansett, men da har jeg i det minste en bra base å bygge videre. Må definitivt ikke ut med så mye da når det skjer.

Kommer nye komponenter og teknologier hele tiden. Ikkeno hast. :thumbup:

Lenke til kommentar

Sitter her stum og med åpen munn. Skjønner ikke helt hvorfor du sløser bort så mye penger når du ikke spiller. Å kjøpe en CPU til 8k, alene, og et hovedkort til nesten 2500, og et lydkort til 1500 er sløsing deluxe.

Skal sette opp en rimelig bra pc til 30k til deg, jeg.

1. CPU: AMD Athlon 64 X2 5000+ 2,6 Ghz BOXED

Socket AM2 Dual-Core=2750 kr på netshop.no

2. Hovedkort: Asus M2N-SLI DX S-AM2 nForce 570-SLI ATX

2xPCI-E/Lyd/2xGbLAN/1394/SATA Raid=1295 kr på netshop.no

3. Ram: 2x OCZ 2048MB Dual Channel Platinum Edition

PC-4000 2x1024MB (3-3-2-8) 500Mhz EB=4100 kr på netshop.no

4. Harddisk: Seagate 400GB S-ATA NCQ 7200RPM

NL35 SERIES 16MB cache=1945 kr på netshop.no

5. DVD Rom: Plextor DVD-spiller IDE 16x/50x Hvit

PX-130A/T3BP bulk=250 kr på netshop.no

6. DVD Brenner: Plextor DVD-brenner PX-760A/T3 Retail

18x/10x/16x Hvit/Sort m/Nero Express 6SE=850 kr på netshop.no

7. Kabinett: Lian Li Miditower, Aluminium, Sølv,

PC7ASCANDWIN u/powersupply=995 på netshop.no

8. Strømforsyning: Enermax Liberty 500W strømforsyning

ATX/BTX 12cm vifte,Dual PCI-E/SLI=995 kr på netshop.no

9. Floppy: Sony ekstern USB diskettstasjon sort

Floppydisk 1,44MB=250 kr på netshop.no

10. Skjermkort: 2x Club3D Radeon X1900XT 512MB PCIe 16x

Dual DVI, TV-ut, VIVO, CF-ready=6590 kr på netshop.no

11. Skjerm: NEC 20,1" LCD MultiSync 2080UXi-BK

1600x1200, 16ms, 700:1, DVI,TCO99, svart=6975 kr på netshop.no

Tilsammen: 26995 kr på netshop.no

Jeg har satt opp en pc som er ganske så grei. Jeg la på en USB Diskettstasjon istede for intern. 1 disk bare, det er synes jeg personlig er litt lite, men, men.

Lykke til. iallefall.

Lenke til kommentar
Sitter her stum og med åpen munn. Skjønner ikke helt hvorfor du sløser bort så mye penger når du ikke spiller. Å kjøpe en CPU til 8k, alene, og et hovedkort til nesten 2500, og et lydkort til 1500 er sløsing deluxe.

Skal sette opp en rimelig bra pc til 30k til deg, jeg.

1. CPU: AMD Athlon 64 X2 5000+ 2,6 Ghz BOXED

Socket AM2 Dual-Core=2750 kr på netshop.no

2. Hovedkort: Asus M2N-SLI DX S-AM2 nForce 570-SLI ATX

2xPCI-E/Lyd/2xGbLAN/1394/SATA Raid=1295 kr på netshop.no

3. Ram: 2x OCZ 2048MB Dual Channel Platinum Edition

PC-4000 2x1024MB (3-3-2-8) 500Mhz EB=4100 kr på netshop.no

4. Harddisk: Seagate 400GB S-ATA NCQ 7200RPM

NL35 SERIES 16MB cache=1945 kr på netshop.no

5. DVD Rom: Plextor DVD-spiller IDE 16x/50x Hvit

PX-130A/T3BP bulk=250 kr på netshop.no

6. DVD Brenner: Plextor DVD-brenner PX-760A/T3 Retail

18x/10x/16x Hvit/Sort m/Nero Express 6SE=850 kr på netshop.no

7. Kabinett: Lian Li Miditower, Aluminium, Sølv,

PC7ASCANDWIN u/powersupply=995 på netshop.no

8. Strømforsyning: Enermax Liberty 500W strømforsyning

ATX/BTX 12cm vifte,Dual PCI-E/SLI=995 kr på netshop.no

9. Floppy: Sony ekstern USB diskettstasjon sort

Floppydisk 1,44MB=250 kr på netshop.no

10. Skjermkort: 2x Club3D Radeon X1900XT 512MB PCIe 16x

Dual DVI, TV-ut, VIVO, CF-ready=6590 kr på netshop.no

11. Skjerm: NEC 20,1" LCD MultiSync 2080UXi-BK

1600x1200, 16ms, 700:1, DVI,TCO99, svart=6975 kr på netshop.no

Tilsammen: 26995 kr på netshop.no

Jeg har satt opp en pc som er ganske så grei. Jeg la på en USB Diskettstasjon istede for intern. 1 disk bare, det er synes jeg personlig er litt lite, men, men.

Lykke til. iallefall.

6589217[/snapback]

CPU`en min kostet ikke 8 k. Den kostet litt over 2 tusen kroner.

Dessuten har jeg råd og du er alt for seint ute. Nytter ikke å komme med forslag nå når alt er bestilt på lager og sendes ut senere i dag. Folk er forskjellige og prioriterer forskjellig. Sånn er det bare. :)

Hvorfor tror du at ikke jeg spiller? Det er en av grunnene til at jeg spanderer på meg ett bra lydkort blandt annet. Men vil ha litt muligheter enn det derfor det dyre kortet jeg valgte.

Endret av UUnreal
Lenke til kommentar
Det der kaller jeg whaste of money ass :p Hvorfor ikke bare kjøpt AMD :p

6589534[/snapback]

Se tidligere i posten så har du forklaring på hvorfor.

Alt kan oppgraderes siden så waste er det ikke. Men du kunne spart meg for morsommhetene. Begynner å få nok av sånne som deg nå. :nei:

Lenke til kommentar

Gratulerer med ny pc :thumbup:

Jeg ser du har valgt en ganske greit Intel prosessor. Noe du nok vil kunne se fordelen av når Intel lanserer Kentsfield. Da er det lett å bytte om du trenger MYE mer ytelse.

Btw. Kunne du gitt en mini review av den strømforsyningen når du får satt alt sammen? Den virker veldig bra. Men det står mellom den og Mist 600Watt.

Lenke til kommentar

Jeg får også gratulere UUnreal med ny PC. Han holder vel på å mekke i dette øyeblikk :)

Legger merke til at det er mange som foreslår AMD. Fakta er fakta, AMD er best på pris vs ytelse, og har vært det siden tidenes morgen. Når man har spart i to år, og vente i ett år med å bygge seg PC, og skal i tillegg bruke adskillige summer på det, så velger man fra øverste hylle - om man vil det. Jeg er nesten " :love: " for Lian Li, men Thermaltake(sp?) er ikke dårlig. Husker jeg vurderer de to opp mot hverandre da jeg bygde min PC i sin tid.

PCI lydkort er en selvfølge. I alle fall i mitt tiltelle, Abit IC7-Max3 hvor lydkortet aldri var i form. Kanskje bios-flashing hadde gjort det bedre, men jeg er redd for bios-oppdateringer.

Bra at dere fikk han til å gå over til 20", istedenfor 19". Beste byttinga han har gjort.

..og hva skal man med diskettstasjon? Åja, det stemmer, bios-oppdatering.

Radeon? Er ikke ATI? Er de blitt noe flinkere på drivere? Og skulle det feile PCen dine noe, oppdatér driverne dine. Eller reinstaller Windows, du har jo nå orginalversjon :)

Men, det var det jeg skulle si. Er det ikke litt surt at man følte seg nødt til å handle inn nå, enn å vente få usle uker?

AMD-fansen herjer nå, men det ser ut som at det snur.

Lenke til kommentar

Gratulerer med ny PC! :love:

Jeg ser at flere har påpeket at det var et dumt valg å gå for Intel Pentium D i stedet for å vente på Intel Conroe/gå for AMD.

Det er sant, men det er absolutt en kraftig PC du har der.

Bytt ut med en Intel Conroe E6600, eller kraftigere, og det blir en virkelig kraftpakke.

Lenke til kommentar
Gratulerer med ny PC! :love:

Jeg ser at flere har påpeket at det var et dumt valg å gå for Intel Pentium  D i stedet for å vente på Intel Conroe/gå for AMD.

Det er sant, men det er absolutt en kraftig PC du har der.

Bytt ut med en Intel Conroe E6600, eller kraftigere, og det blir en virkelig kraftpakke.

6590982[/snapback]

Det er noe av det jeg tenker på på sikt. Har blåst ut nok penger for øyeblikket.

Endret av UUnreal
Lenke til kommentar
Gratulerer med ny pc  :thumbup:

Jeg ser du har valgt en ganske greit Intel prosessor. Noe du nok vil kunne se fordelen av når Intel lanserer Kentsfield. Da er det lett å bytte om du trenger MYE mer ytelse.

Btw. Kunne du gitt en mini review av den strømforsyningen når du får satt alt sammen? Den virker veldig bra. Men det står mellom den og Mist 600Watt.

6590302[/snapback]

Alt er satt sammen nå, men har ikke tatt meg tid til å innstallere alt av drivere og sånt enda. Det er noe som jeg kommer til å ta etter jobb i dag.

Men angående strømforsyning:

Den er stillegående og har de nødvendige kontaktene +++.

Alle kablene på strømforsyningen er skjermet så det er lettere å montere.

Angående skjerming så mener jeg den ekstra plasten som er på utsiden med huller på. Har også koblet til 5 vifter via strømforsnyningen.

Varm er den heller ikke etter det jeg har kjent så langt. Så så langt er jeg fornøyd.

Skal sjekke litt mer etter jobb angående hvor mye strøm systemet mitt trekker i forhold til det den leverer. Det er jo ganske relevant sånn sett.

Er det mere du lurer på angående strømforsyning?

Endret av UUnreal
Lenke til kommentar

Jepp. Jeg lurer også på om det er LED i den viften som sitter i strømforsyningen? Jeg er ikke mest keen på å ha disco inne i pcen. Også litt kjedelig siden jeg skal sove i samme rom som pcen er i. Og da er det greit å ha så lite lys som mulig fra den.

Lenke til kommentar
Jepp. Jeg lurer også på om det er LED i den viften som sitter i strømforsyningen? Jeg er ikke mest keen på å ha disco inne i pcen. Også litt kjedelig siden jeg skal sove i samme rom som pcen er i. Og da er det greit å ha så lite lys som mulig fra den.

6594280[/snapback]

Det er led i den ja. Blått lys bak på strømforsyning. Sjenerer meg minimalt. Sover også i ramme rom som pc.

Det blinker ikke det er ett lys som lyser konstant blått hele tiden. Blått er mer behagelig å ha som lys. Andre farger er mer sjenerende.

Endret av UUnreal
Lenke til kommentar

Ble enig med Uunreal å poste min score og utstyr for å sammeligne :)

Asus A8N-Sli Deluxe

AMD Athlon 64 X2 4600+ 2.4 Ghz

Socket 939 2x512KB cache Dual-Core

2xCorsair TWINX1024-3200XLPRO DDR 1024MB Kit 2x512MB (2Gbyte RAM)

HIS Ati Radeon X1900XTX 512MByte

2xRaptor 74Gbyte 10.00 RPM Raid 0

Cooler Master Stacker

Creative Sound Blaser 4 Pro

Nec MultiSync 1770NX 17" LCD

Sony Diskettstasjon

---

3dmark 06 - SM 2.0 score = 2012

3dmark 06 - HDR/SMR 3 = 2105

3dmark 06 - CPU score = 1837 (5954)

3dmark 05 = Score 9037

3dmark 01 = Score 25691

Endret av spetter
Lenke til kommentar
Her er resultatene av de første testene. Har ikke tatt så mange av dem før. Er det godt eller dårlig? :)

6598135[/snapback]

Til prisen av pcen? Dårlig! 3dmark 06 scoren var ikke sååå gæren, men 3dmark 05 scorer du veldig lavt på. Du blir nødt til å overklokke cpuen :)

EDIT: spett: Du scorer uvanlig dårlig på 3dmark 05. Jeg fikk over 9300 poeng med hele mitt system som det er nå(helt uklokket), bare med x1800xt

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...