Gå til innhold

Spillpc fra netshop kjøpt og bygget og nå solgt for 5200 kr. Den kostet 27642.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
:dribble: Heftig pc!

Personlig synes jeg ikke Thermaltake-kabinettet er så fint. Lian Li er min favoritt. (Lian Li-kabinetter på netshop.no: Midi tower / Maxi tower.)

PS: Den pcen blir skikkelig bråkete :p

6059710[/snapback]

Jeg er helt enig med deg. Hvorfor skal folk alltid velge kabinetter med neonlys, discokule og juletre? Lian-Li ser så utrolig mye bedre ut en Thermaltake kabinetter. Hadde vært flau over å ha et kabinett som ser ut som en bil fra Fast and the Furious.

Lenke til kommentar
:dribble: Heftig pc!

Personlig synes jeg ikke Thermaltake-kabinettet er så fint. Lian Li er min favoritt. (Lian Li-kabinetter på netshop.no: Midi tower / Maxi tower.)

PS: Den pcen blir skikkelig bråkete :p

6059710[/snapback]

Jeg er helt enig med deg. Hvorfor skal folk alltid velge kabinetter med neonlys, discokule og juletre? Lian-Li ser så utrolig mye bedre ut en Thermaltake kabinetter. Hadde vært flau over å ha et kabinett som ser ut som en bil fra Fast and the Furious.

6445948[/snapback]

Mitt blir thermaltake og det er stilrent. ;)

bns.jpg

Så den fast and furios beskrivelsen din passer desverre ikke på dette kabinettet.

Finns bra alternativer til Lian-Li det er bare å innse.

Endret av UUnreal
Lenke til kommentar
Da var alt bestillt, men tar vel 2-3 uker til jeg får den og får bygget den.  :(

Men nå går det bare framover.  :w00t:

6451195[/snapback]

Kjøpte du det som er i første post eller har du gjort endringer ?

Ved eventuelle endringer er det fint om du oppdaterer første post.. gidder ikke lese igjennom hele tråden.. :o)

Lenke til kommentar

HovedkortAsus P5WDG2-WS hovedkort S775 2345

Prosessor Intel Pentium D 950 3.4GHz/800 MHz/2X2MB 2850

Harddisk Western Digital Raptor 150GB S-ATA 2395

Kabinett Thermaltake Soprano Sort 725 15979

Strømforsyning OCZ GameXStream strømforsyning 700W 1595

Ram Kingston HyperX 2GB 800MHz DDR II DIMM 2660

Lydkort Creative SB X-Fi Elite Pro PCI lydkort 2850 17530

Trådløst 3Com trådløst nettverkskort USB 2.0 395

Operativsystem Microsoft Windows XP PROFFESIONAL OEM 1225

Skjerm NEC 20" LCD MultiSync 20WGX2 Gaming 5095 19323

Skjermkort Hightech Excalibur Radeon X1900XTX 512MB 4995

DVD brenner Plextor DVD-brenner PX-760A/T3 Retail 850

DVD rom Plextor DVD-spiller IDE 16x/50x Sort 250 15297

Diskett stasjon Sony Floppy 3.5¨ 1.44MB FDD SORT 125

Tastatur Logitech Media Elite Keyboard Sort Bulk 225

Mus Logitech G5 Laser Gaming Mouse 450

Mitt endelige oppsett. :)

Pris: 29830

Endret av UUnreal
Lenke til kommentar
Gå for en Athlon X2 og istedenfor Logitech G5 kjøp Mx518. Den eneste forskjellen på G5 er at du kan regulere vekten og hva skal du med det? :)

6452278[/snapback]

Som jeg har sagt tidligere på posten. Så blir det ikke AMD denne gangen. Alt er bestillt også så for sent å gjøre STORE endringer nå. Venter i godt over ett år og gidder ikke vente lengere.

Musen er ikke dyr så har ikke så mye å si. Har tilsvarende MX518 fra før, men vil opp en divisjon. Vekter eller ikke.

Endret av UUnreal
Lenke til kommentar
Hadde du ventet litt over en måned lengre så kunne du hatt en Conroe.

6453821[/snapback]

Du er ikke den første som sier det. Greit om du leser hele posten før du kommenterer.

Så jeg slipper å høre det samme om og om igjen.

Skal jeg ha conroe så må jeg ha nytt hovedkort og da må jeg vente enda lengere. Gidder ikke.

Lenke til kommentar
Lykke til med ny pc, på høsten får du mer fps i spill med en pc til 10k.

6453980[/snapback]

Det kommer nye datakomponenter hele tiden ikke sant? Så må oppgradere før eller siden uansett så ser virkerlig ikke problemet. Da har jeg i det minste en bra base å bygge alt videre på.

Men må du være usaklig for det? Du kan virkelig ikke bare respektere det valget jeg har tatt.

Dessuten kan jeg ha crossfire med 2* 512 mb skjermkort og hovedkortet støtter 8 gigabyte minne. 2 gig er standard nå etter det jeg vet så da har jeg mye å gå på.

Kun 1 skjermkort nå som har 1 gig minne altså er jeg forrut for min tid med oppgradering.

Folk er forskjellige og det er greit, men begynner å bli lei maset. Hvorfor gjør du ikke ditt, hvorfor gjør du ikke datt. Gjort er gjort og spist er spist. Bare godta det.

Vet om alt det nye som kommer, men vil ikke vente lenger som jeg har nevnt snart 10 ganger. Men får jeg noe forståelse for det? neida....

Neste som skal si noe nå tenk før du sier det. Er så lei av å høre det samme gang på gang.... PS: les posten!

Endret av UUnreal
Lenke til kommentar

Jeg HAR lest gjennom hele posten og konkluderer med at du er uenig med 95% av blandt de som har mest peiling på pc her i landet.

Vil du kaste bort pengene på dyre Intel CPUer som ikke har sjans mot AMD CPUer som koster halvparten i spill fordi du ikke liker AMD fordi du har en gammel AMD cpu i maskinen din nå, GJERNE FOR MEG.

Vi er her for å gi råd og du er her for å motta råd, hvis du ikke klarer å svare ordentlig til forslagene her kan du egentlig bare slutte. Alle er uenige eller delvis uenige med CPU, lydkort, hovedkort, kabinett, og PSU. Hvorfor velge det når vi alle vet du kan få bedre ytelse for pengene ved å velge noe annet?

Lenke til kommentar
Jeg HAR lest gjennom hele posten og konkluderer med at du er uenig med 95% av blandt de som har mest peiling på pc her i landet.

Vil du kaste bort pengene på dyre Intel CPUer som ikke har sjans mot AMD CPUer som koster halvparten i spill fordi du ikke liker AMD fordi du har en gammel AMD cpu i maskinen din nå, GJERNE FOR MEG.

Vi er her for å gi råd og du er her for å motta råd, hvis du ikke klarer å svare ordentlig til forslagene her kan du egentlig bare slutte. Alle er uenige eller delvis uenige med CPU, lydkort, hovedkort, kabinett, og PSU. Hvorfor velge det når vi alle vet du kan få bedre ytelse for pengene ved å velge noe annet?

6454071[/snapback]

1.Folk har lov til å være uenige ja. Ser ikke problemet. Det er vel det forumet er til for sant? Utveksle meninger og høre på andre. Men skal man da godta alt automatisk? er det ikke lov å være kritisk? Ikke alle følger flokken vet du.

2. Jeg sier igjen at jeg har ventet leeeeeeeeeeeeeenge og gidder ikke mer. Oppgraderinger kan jeg gjøre siden uansett så nei ser virkelig ikke det problemet ditt med mas etter AMD. Prossessorer vil alltid komme å gå!!

3. Skulle jeg valgt AMD måtte jeg gjøre større endringer, byttet hovedkort o.s.v.

AMD har ikke kommet med tilsvarende med crossfire som på hovedkortet mitt altså måttet jeg ha ventet enda lengere. Refererer til punkt nr 2.

Er det virkelig så vanskelig og forstå? Du klarer virkelig ikke å sette deg inn i mine synspunkter i det hele tatt?

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd å se på postene dine gjennom hele tråden. Hver gang en foreslår noe er det 3-4 stykker som er enige og sier de ville kjøpt akkurat det samme, så kommer du med et nytt forslag, alle sier du burde holde deg unna men du velger det uansett. Dette går igjen i hele tråden.

Nei, jeg klarer ikke sette meg inn i dine synspunkter.

Lenke til kommentar
Jeg har prøvd å se på postene dine gjennom hele tråden. Hver gang en foreslår noe er det 3-4 stykker som er enige og sier de ville kjøpt akkurat det samme, så kommer du med et nytt forslag, alle sier du burde holde deg unna men du velger det uansett. Dette går igjen i hele tråden.

Nei, jeg klarer ikke sette meg inn i dine synspunkter.

6454121[/snapback]

Folk er forskjellige som sagt. Dermed velger de forskjellige ting. At andre ikke bare kan godta det man velger til slutt som endelig valg så syntes jeg det er rart.

Da har vel forumbrukerene tydelighvis en del å lære da. Når man ikke kan respektere andre sitt endelige valg. Det blir smålig igjen....

Du hører jo heller ikke på at jeg ikke gidder å vente lengere som jeg har nevnt for n`te gang. Det er jo også ganske relevant til saken min igjen. Altså har du lest den, men har du tatt de viktige poengene? nei.

Jeg nevner at jeg kan oppgradere senere. Det jeg får til svar er null forståelse.

Jeg nevner at jeg ikke vil vente lengere med å kjøpe pc. Hvor mange på forumet har skjønt det til nå på denne posten? ett fåtall....

Skal jeg ha AMD jammen da må jeg vente enda lengere!

Så hva er poenget da når brukerne ikke hører på meg igjen? Er jo liksom det som er hele poenget med ett forum.

Begynner seriøst å bli frustert nå, men venter ikke at man skal ha noe forståelse for det. Er vel for mye forlangt ikke sant?

Endret av UUnreal
Lenke til kommentar

Ok ok, fyren har allerede kjøpt PCen da er det lite vits å komme med innspill som vil gi han følelsen av at kjøpet ikke var optimalt.

Alle vil etter avgjørelsen er tatt, forsvare sine handlinger, dermed er det ingen vits å diskutere videre.

Det er klart at jeg og sikkert andre ville ha gjort andre disponeringer av 30 000 kr, men la trådstarter være fornøyd med det han har gjort når det ikke kan reverseres. God sommer!

Lenke til kommentar
Ok ok, fyren har allerede kjøpt PCen da er det lite vits å komme med innspill som vil gi han følelsen av at kjøpet ikke var optimalt.

Alle vil etter avgjørelsen er tatt, forsvare sine handlinger, dermed er det ingen vits å diskutere videre.

Det er klart at jeg og sikkert andre ville ha gjort andre disponeringer av 30 000 kr, men la trådstarter være fornøyd med det han har gjort når det ikke kan reverseres. God sommer!

6454253[/snapback]

Sier bare en ting. Takk :)

PS. Når systemet er oppe å gå så skal jeg teste det i div benchmarkser så dere får se hvordan det yter.

Endret av UUnreal
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Siste oppdatering. Måtte bytte skjermkort på pc siden leverandør til netshop var gått tom for hightech løsningen. Går nå for ett tilsvarende kort som jeg har bare at det er club3d istedenfor.

Club3D Radeon X1900XTX 512MB PCIe 16x

Dual DVI, TV-ut, VIVO, CF-ready

http://www.netshoposlo.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=29927

Delene blir levert i dag og pc`en blir bygget utover kvelden. Så endelig er all ventingen over. :w00t:

Total kostnad:

27 642,66

Så sparte ca. 1000 kr på bytte av skjermkort.

post-31535-1154344644_thumb.jpg

Endret av UUnreal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...