Star Fox Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Jeg prøver å koble sammen en laptop og en stasjonær pc, men den eneste beskjeden jeg får er: begrensen eller ingen forbindelse. Merk at jeg bruke krysset kabel. Lenke til kommentar
hifiman Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 (endret) Begge pc`en kjører vel ikke dchp ? det vil si at begge to sender ut ip til hverandre automatisk. PC1 for eks stasjonær må ha dchp mens pc2 må stastiske ip. alt kan gjøres enkelt visst du kjører windows xp på begge maskinene, ved at du på begge pc`ene kjører en veiviser (husker dessverre ikke hva den heter) på nettverkstilkoblinger... lykke til Endret 7. mai 2006 av hifiman Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 8. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2006 Dette hjalp meg ikke mye, step by step veiledning. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 http://www.online.no/kundeservice/veiledni...otta-ip-xp.html Se nederst på siden og sett ipadresse til 192.168.1.2 og 192.168.1.3 på de to maskinene. Nettverksmaske setter du til 255.255.255.0 på begge. Du må også sette begge maskinene i samme arbeidsgruppe... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Hvis du har antivirus programmer med brannmur kan det være lurt å slå disse av. Det har løst problemet for mange. Bare husk å ta de på når du er ferdig med eventuel lasting/synkronisering med begge PC'ene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå