corge Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 (endret) Når jeg slår på maskinen kommer det ikke bilde og ikke noe respons fra LEDs på keyboard. Alle devicene (HDD, CD drive, osv.) spinner dog opp. Power-LED blinker kontinuerlig som om den er i suspend-mode etter jeg slår på, ganske merkelig. Har sett i manualen men finner ikke noe som sier at dette er en error-code. Hva betyr det at power-LED blinker? Det er forsåvidt et Asus A7N266 hovedkort. Løsning (edit): Om noen skulle være interessert var feilen ødelagt PSU - byttet PSU, da fungerer det fint. Oppdaget at den ødelagte PSUen fungerer fint så lenge ingen devicer (annet enn mainboardet) er koblet til, inni PSUen fant jeg noen sprengte kondensatorer. Endret 8. mai 2006 av corge Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Hei! Det kan virke som noe er feil tilkoblet inne i pcen. Sjekk over alle komponenter og koblinger. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
corge Skrevet 8. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2006 Hei! Det kan virke som noe er feil tilkoblet inne i pcen. Sjekk over alle komponenter og koblinger. Hilsen, efikkan. 6059630[/snapback] Har åpnet den og sjekket inni, ingenting er feilkoblet, jeg slo maskinen av (den har kjørt fint i kanskje to år før dette), lot den stå av en dag, og når jeg slår på nå så skjer dette. Jeg tok forresten feil, disker og vifter, osv. slår seg ikke på, de slår seg på i ca. 1-2 sekunder, da lyser power-LED fast, så slår alt seg av (inkludert CPU-vifte og PSU-vifte) og power-LED begynner å blinke. Lenke til kommentar
corge Skrevet 8. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2006 Om noen skulle være interessert var feilen ødelagt PSU - byttet PSU, da fungerer det fint. Oppdaget at den ødelagte PSUen fungerer fint så lenge ingen devicer (annet enn mainboardet) er koblet til, inni PSUen fant jeg noen sprengte kondensatorer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå