TheEdge Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 Jeg besja på leggen i går da jeg skulle rydde litt i det partisjonsvirrvarret som det etterhvert har blitt på mine fire disker. Ikke så viktig hvordan eller hvorfor dette skjedde, men problemet er: Jeg slettet en del filer på c:(aktivpartisjon) som win2k(installert på d:) trenger for å boote. SÅ nå får jeg ikke boota pc'en(ntloader missing). Jeg trenger da et (diskettstørrelse) dosprogram som kan restore filer på fat32 partisjonen(c:), ved å boote med bootdisk. C: er tilgjenegelig når jeg booter med winme bootdisk, og jeg har ikke kopiert noen filer til c etter at jeg slettet. Så det bør være mulig å få de frem igjen. Noen som vet om et slikt program??? The Edge Lenke til kommentar
kokkelimonke Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 Vet ikke om UNDELETE fortsatt er en kommando som Microsoft legger ved jeg? :smile: Var hvertfall det før i ræva. Lenke til kommentar
sof Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 boot på win2000 plata og bruk repair - automatic funksjonen. Tror det skal løse win2000 boot problemet ditt iallefall... Lenke til kommentar
TheEdge Skrevet 4. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-04 11:06, skrev sof:boot på win2000 plata og bruk repair - automatic funksjonen. Tror det skal løse win2000 boot problemet ditt iallefall... Jeg prøvde det.. Men den fordømte 2000 plata jeg har er med i en pakke fra Næringsakademiet og av en eller annen grunn ikke bootbar.. Registry filene er sannsynligvis også blant de filene som ble sletta, så jeg er avhengig av å få restora filene.. Kokkelimonke: vet ikke om undelete i dos greier å hente opp igjen filer som er slettet fra Win2K, men skal prøve det for sikkerhetsskyld... The Edge Lenke til kommentar
kokkelimonke Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-04 12:41, skrev TheEdge: Quote: Den 2002-10-04 11:06, skrev sof: boot på win2000 plata og bruk repair - automatic funksjonen. Tror det skal løse win2000 boot problemet ditt iallefall... Jeg prøvde det.. Men den fordømte 2000 plata jeg har er med i en pakke fra Næringsakademiet og av en eller annen grunn ikke bootbar.. Registry filene er sannsynligvis også blant de filene som ble sletta, så jeg er avhengig av å få restora filene.. Kokkelimonke: vet ikke om undelete i dos greier å hente opp igjen filer som er slettet fra Win2K, men skal prøve det for sikkerhetsskyld... The Edge Gå inn på http://www.bootdisk.com og hent ned en bootdisk til Win2k.. så booter du med den og kjører recovery-greiene på 2000-CDen.. en mulighet hvertfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå