Tore Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 (endret) Fenomenet kommer ganske så skjelden, men når det kommer så kommer det på flere etter hverandre... Dette er et 100% ubehandlet crop fra bilde tatt for 30minutter siden... Skal jeg kontakte nettbutikken.? Info : S2 IS , passerer straks 6700bilder , kjøpt november.2005, ellers funker det som gull... (og slik skal det såklart være, tatt 5min etterpå, annet motiv...) Endret 7. mai 2006 av Scorpioen84 Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Du bør nok kontakte butikken ja. Er redd kameraet bør inn på service før ting blir verre. Venter du for lenge, kan det hevdes at du ikke holdt kravet om å melde fra om feil innen rimelig tid. Lenke til kommentar
Tore Skrevet 7. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2006 (endret) Takk for svar. Har sendt mail til nettbutikken nå, men det er vel bare å sende tilbake, ingen bilder skal godtas at bli slik.? Noen formening om hva det kan være.? 6700bilder skal det vel tåle.? Finnes ikke noe grense på slikt i henhold til garanti..? Endret 7. mai 2006 av Scorpioen84 Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Vil tippe at bildesensoren eller koblingen mellom den og resten av kameraet er delvis defekt... eller "dårlig kontakt" for å bruke et viden kjent ord En slik feil dekkes uansett av fem års reklamasjonsrett. 6700 bilder er ingen "alder" for et kamera, selv kompaktkamera. Lenke til kommentar
Tore Skrevet 8. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2006 (endret) Jeg fikk til svar at jeg måtte kontakte Canon direkte... Fikk også svar på mail fra canon om at de ikke hadde sett en slik feil før, og de måtte ta det inn... Så da blir jeg kamera løs, sikkert til over 17.Mai +++..... Endret 8. mai 2006 av Scorpioen84 Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 (endret) Fikk du svar fra butikken om at du måtte kontakte Canon direkte? Det er bullshit... butikken står ansvarlig ovenfor deg, og skal om kunden ønsker det behandle garanti og reklamasjonssaker. Det kan imidlertid gå raskere om du selv sender kamera direkte til verkstedet, men det er tryggere å gå gjennom butikken i tilfelle verkstedet nekter å la det gå på reklamasjon. I slikt tilfelle er det for deg lettere å ha en dialog med butikken. Hvilken butikk var dette foresten? Tror det kan være interessant å få vite for alle her inne. Endret 8. mai 2006 av Afseth Lenke til kommentar
Tore Skrevet 8. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2006 komplett http://www.komplett.no/k/k.asp?action=cust...pic=retur-canon Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Du har allikevel full rett til å sende saken gjennom Komplett. Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Fikk du svar fra butikken om at du måtte kontakte Canon direkte? Det er bullshit... butikken står ansvarlig ovenfor deg, og skal om kunden ønsker det behandle garanti og reklamasjonssaker. Har også vært borti dette med å måtte kontakte produsenten direkte, noe som kan være litt "ubehagelig" hvis de ikke har en norsk avdeling. Har du en link til loven som sier at butikken er ansvarlig i slike tilfeller? De blir vanligvis mere hjelpsom når man viser dem loven. Lenke til kommentar
Tore Skrevet 8. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2006 Det er en selvfølge at butikken har ansvaret for garantien på vare kjøpt hos de... Men de mener at (og det er vel egentlig sant?) at reperasjonen går raskere om kunden sender produktet direkte til verkstedet, siden kameraet uansett MÅ dit, og kunden har direkte dialog med verkstedet...... Men, nei, jeg liker det ikke.. Men camera & videoteknikk som jeg kontaktet virket veldig imøtekommende da, så det var ikke vanskelig i mitt tilfelle... Men brormin skulle kontakte haman kardon (ca?) og måtte prøve å snakke med ei DANSK dame på tlf, de skjønte ikke hverandre og endte med irritasjon og uløst sak, så det er en uting når de ikke har norsk avdeling, (skulle også trodd det ikke skulle være lov men.?) Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Har du en link til loven som sier at butikken er ansvarlig i slike tilfeller?Har ikke noen link til loven (har sett link et sted før, men finner den ikke igjen nå), men jeg jobber selv i en fotobutikk, og skulle jeg diktet opp lover og regler, så ville jeg vel diktet opp noe som var til butikkens fordel? Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 (endret) Har du en link til loven som sier at butikken er ansvarlig i slike tilfeller?Har ikke noen link til loven (har sett link et sted før, men finner den ikke igjen nå), men jeg jobber selv i en fotobutikk, og skulle jeg diktet opp lover og regler, så ville jeg vel diktet opp noe som var til butikkens fordel? 6070738[/snapback] Selvsagt ikke, men som nevnt blir de (butikkansatte) som hevder at de ikke har noe med retur å gjøre, mere medgjørlige når man viser dem loven svart på hvitt. PS Har nettopp vist huseieren min husleieloven og han ble myk som smør... Endret 9. mai 2006 av Oceanborn Lenke til kommentar
Oljens Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 (endret) Har du en link til loven som sier at butikken er ansvarlig i slike tilfeller?Har ikke noen link til loven (har sett link et sted før, men finner den ikke igjen nå), men jeg jobber selv i en fotobutikk, og skulle jeg diktet opp lover og regler, så ville jeg vel diktet opp noe som var til butikkens fordel? 6070738[/snapback] Her er en link til loven: http://www.lovdata.no/all/nl-20020621-034.html Da er det bare å lese å bli klok. Endret 9. mai 2006 av Oljens Lenke til kommentar
Tore Skrevet 9. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2006 (endret) § 27. Reklamasjon Dersom det foreligger en mangel ved tingen, må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget eller burde ha oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Denne fristen for å reklamere kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen. Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok tingen. Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Dette gjelder ikke så langt selgeren ved garanti eller annen avtale har påtatt seg ansvar for mangler i lengre tid. Fristene etter første og annet punktum gjelder heller ikke dersom det foreligger en mangel etter § 15 annet ledd bokstav g. Reklamasjon kan i stedet fremsettes overfor den som etter avtale med selgeren har påtatt seg å avhjelpe mangler. Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende. Dette gjelder ikke dersom selgeren har opptrådt grovt uaktsomt eller for øvrig i strid med redelighet og god tro. Edit: Innlegg 800... Endret 9. mai 2006 av Scorpioen84 Lenke til kommentar
Tore Skrevet 29. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2006 Da er kameraet kommet tilbake... Posten klarte å bruke 10 dager på å frakte pakken en vei... :S I arbeidsraporten står det : Skiftet defekt objektv. Oppjustering. Noen som kan forklare hva de egentlig har gjort...? Jeg viste ikke at objektivet var defekt.. hva er oppjustering... Kameraet virker kjappere på fokus og oppfører seg litt anderledes, så tipper jeg har fått oppdatert programvare... Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Objektivet, eller en del knyttet til dette, kan ha hatt en slags skjevhet i forhold til bildesensoren. Ellers er et digitalkamera delt opp i få, store deler. Er en liten del i nærheten av objektivet defekt, må hele objektivdelen byttes ut. Kan rett og slett være at de for letthets skyld da skriver at objektivet er byttet ut. Oppjustering er å stille inn den nye delen i forhold til de gamle delene, slik at alt stemmer i forhold til hverandre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå