Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva er konsekvensene på trimming av moped ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spørs hvem som stopper deg. Selv har jeg blitt stoppet flere ganger med trimmet moped uten de største konsekvensene. Visning av mopeden, avskiltning og 4200 kroner i bot er vel det man kan vente seg hvis man møter på... ehhm.. en som gjør jobben sin :D

Endret av ModdeRusk
Lenke til kommentar

Bare å være ydmyk når man blir stoppet. Si deg enig i alt onkel blå sier, uten å virke som en rævsleiker. Den ene gangen jeg ble stoppet skulle jeg egentlig få rundt 7k i bot til sammen, men jeg fikk bare for slitt bakdekk :p Snakk om flaks..

 

Var nesten så han gjorde om pådet da..

 

Onkel: *Gi boten til* Værsågod

 

Meg: ååå, tuuusen takk..

 

Dreit meg nesten ut der..

Lenke til kommentar

Nå har jeg vel fått svar på det. "I ei pressemelding sier Eikefjord at blir man stanset med en trimmet moped i dag, risikerer man både avskilting og forenklet forelegg på 4.200 kroner, samt inndragning av førerkort eller mopedførerbevis og utsettelse på førerkort på bil."

Endret av zigg_
Lenke til kommentar

Etter det jeg har hørt så får du utsettelse på billappen om du har kjørt ifra politiet eller gjort noe alvorlig. Man får også utsettelse om det er 3. gangen du blir tatt.

 

Ellers er det avskilting, 4300,- i bot + at du må betale noen hundrelapper for å få skiltet på igjen.

 

Føler ikke så mange blir tatt for trim. Har selv bare hatt trimmede mopeder. Om man skulle være så uheldig å få politiet etter seg, så klarer man alltid fint å komme seg unna.

Lenke til kommentar
4200 kr i bot for trim. Evt. avskiltning. Hvis moped/scooteren er blodtrimmet og du blir tatt for å kjøre stygt - kan du få utsettelse på bil-lappen.

 

Mvh Sondre... SVAR PÅ MINE TRÅDER ;D

6078663[/snapback]

Jeg hadde selv blodtrimmet moped, og man får ikke utsettelse av den grunn. Samme straff for uplombert som full trim.

Lenke til kommentar
4200 kr i bot for trim. Evt. avskiltning. Hvis moped/scooteren er blodtrimmet og du blir tatt for å kjøre stygt - kan du få utsettelse på bil-lappen.

 

Mvh Sondre... SVAR PÅ MINE TRÅDER ;D

6078663[/snapback]

Jeg hadde selv blodtrimmet moped, og man får ikke utsettelse av den grunn. Samme straff for uplombert som full trim.

6079067[/snapback]

 

Ja, det spiller ingen rolle om man har investert 5k eller bare kjøpt effektanlegg..

Trim er trim :p

Lenke til kommentar

Har nok blitt tatt for den ja..sure f.. po...

to mnd før jeg tok bil-lappen

4200 i bot,de tar skiltet ditt.men det kan du hente gratis innen 2 uker men da må du bevise at mopeden er i ordentlig stand først.dvs lapp fra biltilsynet el godkjent verksted.

Men ingen utsettelse hvis du ikke gjør noe galskap da..

Lenke til kommentar

Du kan selvfølgelig bli tatt av politiet og miste lapen og alt det der! Her jeg bor er alle mopedene og scoterene trimmet. Og ingen er blitt tatt! Men samme kan det være.

 

Når det gjelder litt mer tekniske ting, er det jo forskjellig fra om du trimmer en scoter eller en moped. Men ettersom du skrev moped, skal jeg si kort om de størstefølgene.

 

Om du trimmer en moped er dette det som KAN skje:

  • Mopeden kan gå fortere(Noe som trolig er målet ditt)
  • Du kan miste en del akslerasjonsevne og mopeden blir daukjørt!
  • Den kan bråke betydelig mer!
  • Den vil trolig gå fortere i stykker!
  • Ting vil bli fortere slitt

Dette skjer naturligvis ikke på ALLE mopeder som blir trimmet. Men vil allikevel råde deg til å la være. Om du synes det går får tregt, burde du gjort som meg å tatt lappen på lett MC. Men selvfølgelig; Ddet er ditt valg!

Lenke til kommentar
Du kan selvfølgelig bli tatt av politiet og miste lapen og alt det der! Her jeg bor er alle mopedene og scoterene trimmet. Og ingen er blitt tatt! Men samme kan det være.

 

Når det gjelder litt mer tekniske ting, er det jo forskjellig fra om du trimmer en scoter eller en moped. Men ettersom du skrev moped, skal jeg si kort om de størstefølgene.

 

Om du trimmer en moped er dette det som KAN skje:


  •  
     
  • Mopeden kan gå fortere(Noe som trolig er målet ditt)
     
     
  • Du kan miste en del akslerasjonsevne og mopeden blir daukjørt!
     
     
  • Den kan bråke betydelig mer!
     
     
  • Den vil trolig gå fortere i stykker!
     
     
  • Ting vil bli fortere slitt
     
     

Dette skjer naturligvis ikke på ALLE mopeder som blir trimmet. Men vil allikevel råde deg til å la være. Om du synes det går får tregt, burde du gjort som meg å tatt lappen på lett MC. Men selvfølgelig; Ddet er ditt valg!

6099490[/snapback]

 

Hva med å vite hva man snakker om?

Hvordan i alle dager skal en moped med trim bli daukjørt? Da er det sjaføren det står på i allefall.

Miste aksellerasjonsevne? Det er jo akselerasjon man faktisk får når man setter på trim..

Det er når man IKKE har trim at mopeden blir daukjørt, det er på grunn av kraftige plomberinger i svanehalsen.

 

Har selv trim for 10 lapper.. Så tror jeg har litt mer erfaring på det området enn deg.

Lettsykkel er for de som har mye penger, lappen koster 15k og en grei sykkel 25-35k

 

Men til trådstarter; Det værste som kan skje er avskilting og 4200 i bot.

Resten er bare skremselspropaganda..

Endret av Hi-Fi Lasse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...