multimann33 Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 (endret) Det sies at det IKKE er lov til å ha stripe/klistermerke i frontrute. Slik som på min bil. Noen som er enig at det er bare tull? Den stripen hjelper jo bare til for å skygge for sola eventuelt, og så klart utsendet på bilen. Hadde nesten blitt samme som å ikke få lov til å bruke solskjermene i bilen da? Men det er sikkert i forhold til fotobokser ? Endret 7. mai 2006 av kennense Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Det stemmer at det ikke er lov. Den hindrer utsyn, samt innsyn. Tull? Tja, kommer litt an på situasjonen og hvem som kjører. Er vedkommende 150cm høy, så har den lite for seg, men er man 200cm kan man gjemme seg bak slikt. Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Er det ikke sånn at man kan ha intill 15cm stripe a? Mente det var lovlig jeg Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Alt klister foran B-rutene er vel i teorien ulovlig. Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Hmmm, kanksje. Er ikke helt sikker. Men man får jo biler der denne stripen er fabrikksotet. Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Alt som kommer originalt på bilen fra fabrikk er godkjent da bilen er typegodkjent i Norge med dette utstyret. Alt, og jeg understreker _alt_ annet foran b-stolpen er ikke lov. Veldig mange har det, og ikke mange blir tatt/straffet for deg. Men det er i utgangspunktet ikke lov. Lenke til kommentar
multimann33 Skrevet 8. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2006 Ja, det var en periode det var lov med kun 10 cm tykk stripe. Men det har visst blitt helt slutt på...Jeg selv, syns den er veldig grei å ha der, pga sola Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Er lov og sote så langt ned som solskjermene går. Er ikke slik loven står, men sånn all politi jeg har vært bort har håndhevet den. Lenke til kommentar
eab Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 All politi jeg har vært borti har håndhevet loven slik loven er. Ingen påklistra "greier" foran b-stolpen. Teoretisk sett er jo NAF-merker, "bli blodgiver"-merker, klistermerke om oljeksift osv forbudt det også Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 De jeg har møtt har slått ned solskjermen og sett om sotingen har vært under. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Er lov og sote så langt ned som solskjermene går. Er ikke slik loven står, men sånn all politi jeg har vært bort har håndhevet den. 6063730[/snapback] Det var jo en pen motsigelse.. "Det er lov, men loven sier det ikke er lov" Hva de du har snakket med sier, har lite å si så lenge det er loven som teller, ikke hva en person i Norges land med litt for mye makt og litt for lite kunnskap på området sier.. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 For å si det på en annen måte, jeg veit om en politimann som har benyttet seg av svart arbeid, det er ikke lov av den grunn? Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Nå sa jeg bare hvordan de enkelte politimenn har tolket loven, har aldri sagt det var rett. Loven er jo som kjent veldig svart/hvit, ikke så veldig rart at noen politimenn har vett til og la seg bøye av litt. Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 (endret) Jeg sier bare kjør til man blir stoppa :!: Det skjer ikke noe mer enn at man får beskjed om å fjerne det EDIT: 1. gangen ihvertfall, blir man tatt med det igjen kan det vel sikkert bli forelegg ellernoe. Endret 10. mai 2006 av Clerion Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 eg sier bare kjør til man blir stoppa Det skjer ikke noe mer enn at man får beskjed om å fjerne det det er sant.. i pappa's yngre dager hadde han en stripe på vinduet (han var nok ikke hardcore råner.. men folk hadde mye rart på bilene på 80'tallet gitt ) han kom til kontroll, og fyrn bare tok tak og dro den av Lenke til kommentar
nikk0 Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Er kanskje litt o.t., men hvor får jeg tak i slike striper? Skal ha ei i bilens orginale grønnfarge.. Bilen er den i signaturen... Lenke til kommentar
multimann33 Skrevet 10. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2006 Da kan du høre med de forskjellige bilrekvisita forhandlerne, som f.eks bilxtra, mekonomen etc. Eller så må nok ta kontakt med noen som lager reklameartikler tror jeg, lage et merke fra bunn av etter eget ønske... Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Selv om loven tolkes på mange måter, har sannheten bare én side. Sjekk gjerne i Krav til kjøretøy/Kjøretøyforskriften. Det tillates ikke påsprøytet eller påklebet film på frontruta eller sidevinduene foran. Sidevinduene bak kan du lakkere om du vil, men du skal kunne se blålys gjennom bakruta. Søker du på dette, finner du sikkert der jeg limte inn den aktuelle loven. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 men du skal kunne se blålys gjennom bakruta hva med kassebiler o.l som ikke har bakrute ? Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Det gjelder selvfølgelig bare for biler som et typegodkjent med utsikt gjennom bakruta. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå