bfisk Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Henrik2k: FYI er "chips" i USA det vi omtaler som potetgull. Så når folk spør "you want chips and a drink with that", så ja, så er det faktisk potetgull. Mange steder serverer små poser potetgull samme med maten, i stedet for pommes frites, som blir omtalt som "fries". Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Er det så utrolig uvanlig å gjøre dette da? Har selv gjort det mange ganger, og det smaker ganske bra... Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Er det så utrolig uvanlig å gjøre dette da? Har selv gjort det mange ganger, og det smaker ganske bra... 6060184[/snapback] Ganske bra? Hver for seg er disse matproduktene bedre enn "ganske bra". Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Er det så utrolig uvanlig å gjøre dette da? Har selv gjort det mange ganger, og det smaker ganske bra... 6060184[/snapback] Ganske bra? Hver for seg er disse matproduktene bedre enn "ganske bra". 6060195[/snapback] I dine øyne, kanskje... Jeg for min del syns chipsen smaker bedre, men milkshaken smaker best "plain". Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Jeg har jobba på Mcdonalds i over 6år (slutta der rundt 2000), men da jeg jobba der så dyppet jeg chipsen i både shake og is...for å være helt ærlig...Chipsen smaker rett og slett best hvis man dypper den i is, salt smak isammen med noe som er godt og kaldt, samt søtt...digg.... Kan egentlig ikke forklares må bare prøves... Frankie Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Jeg har jobba på Mcdonalds i over 6år (slutta der rundt 2000), men da jeg jobba der så dyppet jeg chipsen i både shake og is...for å være helt ærlig...Chipsen smaker rett og slett best hvis man dypper den i is, salt smak isammen med noe som er godt og kaldt, samt søtt...digg.... Kan egentlig ikke forklares må bare prøves... Frankie 6060219[/snapback] Støtte! Takk! Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Henrik2k: FYI er "chips" i USA det vi omtaler som potetgull. Så når folk spør "you want chips and a drink with that", så ja, så er det faktisk potetgull. Mange steder serverer små poser potetgull samme med maten, i stedet for pommes frites, som blir omtalt som "fries". 6060123[/snapback] Ja og nei.....Man har da også "fish and chips" som igjen er fries om du vil...man har også "potato chips" som også er potetgull... Kommer litt ann på hvem man snakker med hvor Frankie Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Omgomgomg, i Frankrike serverer de majones til chipsen. Hva skjer med verden!?! 6058780[/snapback] Henger du ikke med....du får også majones til "fries'en" her i norge da, ble jo introdusert mens jeg jobba på McD tilbake i 1994.... Man tar en pakke majones og blander i to pakket ketchup og en pose med pepper...så dyper man fries'en....Digg Frankie Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Ja og nei.....Man har da også "fish and chips" som igjen er fries om du vil...man har også "potato chips" som også er potetgull... Kommer litt ann på hvem man snakker med hvor Frankie 6060234[/snapback] Men fish&chips er England, Fries er USA... Chips - England, Fries - USA. skjønner? Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Henger du ikke med....du får også majones til "fries'en" her i norge da, ble jo introdusert mens jeg jobba på McD tilbake i 1994.... Man tar en pakke majones og blander i to pakket ketchup og en pose med pepper...så dyper man fries'en....Digg Frankie 6060246[/snapback] Den oppskriften minner om Thousand Island-oppskriften? Noen som bruker det på chips her også... Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 (endret) Lol...Tror det blir for sent for meg...Anyway, vi snakker ihvertfall om pommes frites (Norge) Innlegg # 1200 Frankie Endret 7. mai 2006 av frank_jarle Lenke til kommentar
Axes Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Hørtes godt og seigt ut, jeg liker sånt. Hvor får man tak i? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Omgomgomg, i Frankrike serverer de majones til chipsen. Hva skjer med verden!?! 6058780[/snapback] i nederland også..... Tor faktisk jeg prøvde dette en gang (i jordbærmilkshake) og smaken var slettes ikke verst Lenke til kommentar
Rizzo Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Jeg dypper i majones. Alltid. Kjøper det på siden (spør). Anbefales! Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 (endret) Tusen takk, nå fikk jeg jævlig lyst til å teste dette :/ Det heter foresten Pommes Frites her i norge. Edit: Tusen takk, ikke tusen tak Endret 8. mai 2006 av Lord-Myrrah Lenke til kommentar
Anette_ Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Omgomgomg, i Frankrike serverer de majones til chipsen. Hva skjer med verden!?! 6058780[/snapback] Henger du ikke med....du får også majones til "fries'en" her i norge da, ble jo introdusert mens jeg jobba på McD tilbake i 1994.... Man tar en pakke majones og blander i to pakket ketchup og en pose med pepper...så dyper man fries'en....Digg Frankie 6060246[/snapback] Nei, nei, nei. Du tar et beger med ketchup og heller i en pose salt og en halv med pepper, evt to med salt og en med pepper ettersom hvor mye ketchup det er snakk om. Så dypper du. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861 Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 det heter FREEDOM FRIES! ...ånei, forresten. Lenke til kommentar
Solid Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Bor i USA og har aldri hørt om dette... 6058755[/snapback] Fordi det ikke er et "fenomen", men bare noe enkeltmennesker gjør. 6058770[/snapback] Nei alle amerikanere er dooommme idtoter ogg er elke. Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Omgomgomg, i Frankrike serverer de majones til chipsen. Hva skjer med verden!?! 6058780[/snapback] Henger du ikke med....du får også majones til "fries'en" her i norge da, ble jo introdusert mens jeg jobba på McD tilbake i 1994.... Man tar en pakke majones og blander i to pakket ketchup og en pose med pepper...så dyper man fries'en....Digg Frankie 6060246[/snapback] Man KAN få det, ja, men i Frankrike så er det vanlig å få med majones. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå