Gå til innhold

Erfaringer med Zalman ZM80-HP ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Kjøpte for noen dager siden en ZM80A-HP, og så langt er det ingen problemer å spore. Jeg har et ti4200 skjermkort som ikke er overklokket. Monteringen var litt plundrete, men det følger med en bra manual som forklarer det meste. Kjøleren blir ganske varm, temperaturen i kabinettet har steget med ett par grader.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-02 11:16, skrev Buzz76:

Hvordan kan temp i kabinett bli høyere? Skjermkortet utvikler jo like mye varme uansett kjøling...

Jo, det er selvfølgelig fordi jeg har opphevet en grunnlegende lov innenfor termofysikken =) Neida, men jeg kan tenke meg en av 2 grunner:

1. Skjermkortet hadde en vifte som var vinklet og transporterte mer av varmen mot et viftegitter i sidedøren i Chieftec-kabinettet.

2. Kan godt hende at jeg har rotet med temperaturmålinger, siden jeg har byttet litt om plassering av vifter i det siste.

Sistnevnte forklaring er mest sannsynlig.

[edit: trykkleif]

aka. careznot

/* FreeBSD: The Power To Serve http://www.freebsd.org */

[ Denne Melding var redigert av: Zenit på 2002-12-03 00:57 ]

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Er det noen som har kjennskap til denne kjøleren for skjermkort opp tom Geforce 4 (4600). Gir kjøleren nok kjøling uten vifte?

Takknemlig for svar.

Jeg har montert en slik på skjermkortet mitt og der ville jeg ikke latt dne kjøre uten vifte :p men er ikke kraftig vifte du trenger akkurat, bare litt luftstrøm overkortet fungerer som bare det

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg har en slik en (til GF4) på mitt OC'a GF4 ti4200 (290/650MHz) og det funker megafett! Hadde en TT GF4-kopperkjøler før, men denne kjøler en god del bedre, med en så og si lydløs 80mm Papst vifte som blåser inn "gjennom" kjøleren.

http://home.no/exdeath/pictures/data/case/...ew/Image008.jpg

Kjøleren er SCHVÆÆR! Er ikke sikkert det er plass til den i alle kabinett/HK. Får nesten ikke inn kablen til HD pga. denne. Hehe.

De 4 RAM-ribbene som fulgte med TT GF4-kjøleren får utrolig nok plass under Zalman kjøleren. Tilogmed på baksiden. :D

Kan også anbefale å planslipe Zalman-kjøleren. Den var ganske.. ehh.. uplan (?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...