westa Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 Er det noen som har kjennskap til denne kjøleren for skjermkort opp tom Geforce 4 (4600). Gir kjøleren nok kjøling uten vifte? Takknemlig for svar. Lenke til kommentar
LittOmAlt Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 jeg hadde tenkt å kjøpe denne, men mitt Radeon 8500 DV kort har ikke gjennomgående hull.... så derfor bør du sjekke om du har hull til skruen din (eller to hull:-) Sjekk: http://www.zalman.co.kr/english/product/zm80-hp.htm men, jeg svarte jo ikke på spørsmålet ditt... Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Kjøpte for noen dager siden en ZM80A-HP, og så langt er det ingen problemer å spore. Jeg har et ti4200 skjermkort som ikke er overklokket. Monteringen var litt plundrete, men det følger med en bra manual som forklarer det meste. Kjøleren blir ganske varm, temperaturen i kabinettet har steget med ett par grader. Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Quote: Den 2002-12-02 09:10, skrev Zenit:Kjøleren blir ganske varm, temperaturen i kabinettet har steget med ett par grader. Hvordan kan temp i kabinett bli høyere? Skjermkortet utvikler jo like mye varme uansett kjøling... Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Quote: Den 2002-12-02 11:16, skrev Buzz76:Hvordan kan temp i kabinett bli høyere? Skjermkortet utvikler jo like mye varme uansett kjøling... Jo, det er selvfølgelig fordi jeg har opphevet en grunnlegende lov innenfor termofysikken =) Neida, men jeg kan tenke meg en av 2 grunner: 1. Skjermkortet hadde en vifte som var vinklet og transporterte mer av varmen mot et viftegitter i sidedøren i Chieftec-kabinettet. 2. Kan godt hende at jeg har rotet med temperaturmålinger, siden jeg har byttet litt om plassering av vifter i det siste. Sistnevnte forklaring er mest sannsynlig. [edit: trykkleif] _________________ aka. careznot /* FreeBSD: The Power To Serve http://www.freebsd.org */ [ Denne Melding var redigert av: Zenit på 2002-12-03 00:57 ] Lenke til kommentar
darkfury Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Er det noen som har kjennskap til denne kjøleren for skjermkort opp tom Geforce 4 (4600). Gir kjøleren nok kjøling uten vifte? Takknemlig for svar. Jeg har montert en slik på skjermkortet mitt og der ville jeg ikke latt dne kjøre uten vifte men er ikke kraftig vifte du trenger akkurat, bare litt luftstrøm overkortet fungerer som bare det Lenke til kommentar
paalel Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Har montert den på GF3Ti200 og er meget fornøyd. Omtrent samme temperatur som før (kjører nå uten vifte og med kabinettvifter normalt slått av) Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Jeg har en slik en (til GF4) på mitt OC'a GF4 ti4200 (290/650MHz) og det funker megafett! Hadde en TT GF4-kopperkjøler før, men denne kjøler en god del bedre, med en så og si lydløs 80mm Papst vifte som blåser inn "gjennom" kjøleren. http://home.no/exdeath/pictures/data/case/...ew/Image008.jpg Kjøleren er SCHVÆÆR! Er ikke sikkert det er plass til den i alle kabinett/HK. Får nesten ikke inn kablen til HD pga. denne. Hehe. De 4 RAM-ribbene som fulgte med TT GF4-kjøleren får utrolig nok plass under Zalman kjøleren. Tilogmed på baksiden. Kan også anbefale å planslipe Zalman-kjøleren. Den var ganske.. ehh.. uplan (?) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå