Rjn Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Hei, For ikke så lenge siden fikk jeg meg et nytt hovedkort. Kjøpte også et nytt kabinett, men brukte det gamle skjermkortet, lydkortet osv. Skjermkortet er ganske nytt også, og det fungerte helt fint i den gamle maskinen. Men helt siden første gangen jeg startet den nye maskinen hadde jeg problemer med at skjermen aldri slo seg på når jeg startet pcen. Dette har jeg løst ved å ta pcen av igjen, trekke ut strømmen og sette den inn igjen. Når jeg spiller WoW i fullscreen får jeg artifacts med en gang. Umulig å lese tekst, mange streker som flytter seg over alt. Får ikke dette problemet når jeg kjører spillet i vindu. Har klart meg med disse problemene en stund, men den siste tiden begynte pcen å fryse etter å ha stått på en stund, og eneste mulighet var å restarte. Dette har forverret seg, og nå tar det bare 1-5 minutter før pcen fryser. Har prøvd å installere nye drivere til skjermkortet, har nyeste directx installert. Strømforsyningen er på 400W, så det burde ikke være noe problem. Har også prøvd å rense skjermkortet for støv, uten noe hell. Kan det være problemer med selve skjermkortet? Litt mer info om pcen: Operativsystem: Windows XP Pro SP2 Skjermkort: Leadtek WinFast A6600 TD 256mb Vet ikke hvilken annen info som er nødvendig, men bare si fra om jeg har utelatt noe viktig. Takker for all hjelp Lenke til kommentar
enl Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Helt sikkert skjermkortet som sliter tungt. Hvis du har mulighet, prøv med et annet skjermkort og se om det hjelper. Artifacts oppstår gjerne hvis man har vært litt for iverig med klokking av skjermkortet, men det antar jeg du ikke har gjort? Det andre tilfellet er defekt skjermkort. btw. Velkommen til forumet Lenke til kommentar
Rjn Skrevet 7. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2006 Helt sikkert skjermkortet som sliter tungt. Hvis du har mulighet, prøv med et annet skjermkort og se om det hjelper. Artifacts oppstår gjerne hvis man har vært litt for iverig med klokking av skjermkortet, men det antar jeg du ikke har gjort? Det andre tilfellet er defekt skjermkort. btw. Velkommen til forumet 6058550[/snapback] Takk for det Har ikke drevet med klokking av skjermkort nei. Kan godt hende det har tatt skade på noen måte da jeg flyttet det over i den nye maskinen. Jeg har vel det gamle skjermkortet liggende her en plass. Skal prøve med det og gi tilbakemelding om hvordan det går =) Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Hei! Sjekk om hovedkortet har nok strømledninger. Noen hovedkort skal ha en strømkabel ved siden av der skjermkortet står, sjekk om du trenger det. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå