Gundi Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Jeg skal kjøpe meg nytt hovedkort, men vet ikke hva jeg skal velge. Jeg ønsker å kjøpe et som er fremtidsrettet og med best mulig støtte for annen hardware. Pris er et ikke-tema... Takker for alle forslag Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Du trenger vel mer enn et hovedkort?! Å kjøpe noe fremtidsrettet i dataverdenen er vel praktisk talt ikke mulig. Da ting forandrer seg for fort. Allerede om noen uker kommer antagelig AM2 og Intels conroe! Om du tar utgangspunkt i eksisterende og tilgjengelige teknologier vil et kort med Nvidia Nforce 4 chipset være et godt valg, hvorav siste er Nforce 4 SLi 32x. koster fra ca 1500 kr. Disse kortene har også innebygd mye fungsjonalitet. Fortell litt mer om behov/bruksområde? Evt komponenter du har osv. Budsjett? Les faq til kategorien! Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Gå ut i sola og kos deg mens du venter på at AM2 hovedkortene kommer eller de til Intels nye sokkel. Lenke til kommentar
Gundi Skrevet 7. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2006 Du trenger vel mer enn et hovedkort?!Å kjøpe noe fremtidsrettet i dataverdenen er vel praktisk talt ikke mulig. Da ting forandrer seg for fort. Allerede om noen uker kommer antagelig AM2 og Intels conroe! Om du tar utgangspunkt i eksisterende og tilgjengelige teknologier vil et kort med Nvidia Nforce 4 chipset være et godt valg, hvorav siste er Nforce 4 SLi 32x. koster fra ca 1500 kr. Disse kortene har også innebygd mye fungsjonalitet. Fortell litt mer om behov/bruksområde? Evt komponenter du har osv. Budsjett? Les faq til kategorien! 6058158[/snapback] Klart jeg skal ha mer enn hovedkortet. Tanken er at jeg skal vente med å kjøpe dyrt CPU og minne, men ha muligheten til å kjøpe saftigere saker senere. Har socket 754, og der har oppgraderingsmulighetene begynnt å begrense seg. Rådet blir altså å vente på AM2? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå