Nedward Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 (endret) Jeg har lenge lurt på om man kan erklere sin egen eiendom til en selvstendig (eller uselvstendig) stat. Med tankte på at man eier sin egen eiendom har man ikke da rett til å forvalte sine egene natur resusser selv, på den måten man vil? Kan man ikke da lage egene lover?. Alle statene som eksister i dag stammer jo relativt langt tilbake i tid da, alle disse statene er erobret av konger, keisere, presidenter osv. Enn hvis jeg skulle finne på å kjøpe opp en større del av Norge. La oss si 1/3. Da burde jeg få forvalte resussene i dette området slik jeg vil, og ikke slik vår rød/grønne regjering vil. Eller blir en slik handling sett på som et forsøk på et statskupp? Endret 7. mai 2006 av Dj_eLmO Lenke til kommentar
McLuddis Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 for å lage en stat, må du nok ha en større folkemengde med deg. Hvis du skal gjøre det alene må du regne med at storebror vil putte deg inn i et rom med polstrede vegger Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Elmo, jeg har puslet med ideen selv. Spesielt etter vi fikk den siste regjeringen. Lenke til kommentar
SwedishMatch Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Bergen ut av Norge isåfall! Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Bergen ut av Norge isåfall! 6060034[/snapback] Tja, vi har jo fjernet dere som fylke, så hvorfor ikke bli kvitt dere helt? Lenke til kommentar
pwnde Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Er det egentlig mulig å kjøpe land til en egen stat fra Staten Norge™? Dersom man bygger en kunstig øy i internasjonalt farvann, kan man lage en egen stat der? Dersom man legger nok arbeid i det kan man sikkert bli selvforsynt med mat. Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Hehe, bort med Bergen Men hva med å f.eks. okkupere en øy langs kysten og kalle det et øyrike? Dersom hele øybefolkningen vil det, kan det jo gå... Og så sette kraftig ned skatter så alle de rike bosetter seg der, så blir det høye skatteinntekter! Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Var det ikke en kar som kjøpte opp et enormt område i en nasjonalpark midt oppå fjellet? Kan jo danne en stat der..hehe Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Hehe, bort med Bergen Men hva med å f.eks. okkupere en øy langs kysten og kalle det et øyrike? Dersom hele øybefolkningen vil det, kan det jo gå... Og så sette kraftig ned skatter så alle de rike bosetter seg der, så blir det høye skatteinntekter! 6060067[/snapback] De fleste øyene/øygruppene tilhører en annen stat... hvis noen tar noen norske øyer og danner en egen stat, blir det en løsrivelse. Dette vil neppe slå godt an hos norske myndigheter. Det som er kjipt da er at norske myndigheter har litt kraftigere skyts enn løsriverne.. sannsynligvis hvertfall. Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 La oss si at vi tar Utsira eller noe... Ingen ressurser, få innbyggere. Tror dere Oslo gidder å ta affære? Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Tror egentlig Utsira koster mer på statsbudsjettet enn det er innbringende... (no offense, utsira-folk).. så kanskje de hadde latt det gå. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 (endret) La oss si at vi tar Utsira eller noe... Ingen ressurser, få innbyggere. Tror dere Oslo gidder å ta affære? 6060096[/snapback] Eller Vestlandet beholder sine olje/kraftressurser tilbake og tar dubbelt betalt av Oslofolk ? Endret 7. mai 2006 av jarmo Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 DA hadde det blitt krig... Og jeg tror ikke Vestlandet hadde vunnet, for å si det sånn... Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Den nye staten hadde ikke vært medlem av NATO, så selv om dere hadde klart å løsrive dere, og fått Norges tropper på deres side, ville NATO-land ha fordømt gjerningen, og invadert på flekken. Lenke til kommentar
Sevald Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Dersom du har stor nok hær går vel egentleg alt. Men eg trur kanskje du får satse på å bli eineherskar i ei stat som alt eksisterer, trur nesten det er minst like lett. Eg velg "Den føderale staten Micronesia". Og nei, dette er ikkje eit tulle land. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Dersom du har stor nok hær går vel egentleg alt. Men eg trur kanskje du får satse på å bli eineherskar i ei stat som alt eksisterer, trur nesten det er minst like lett. Eg velg "Den føderale staten Micronesia". Og nei, dette er ikkje eit tulle land. 6060161[/snapback] Er det ikke der franskmennene har sluppet så mange atombomber de siste årene? Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Den nye staten hadde ikke vært medlem av NATO, så selv om dere hadde klart å løsrive dere, og fått Norges tropper på deres side, ville NATO-land ha fordømt gjerningen, og invadert på flekken. 6060155[/snapback] Er Norge positive, gidder ikke NATO å gjøre noe... NATO følger vel medlemslandenes ønsker, og ikke en egen NATO-lov. Lenke til kommentar
Even. Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Del norge nord for Oslo. Russland kan få den nordlige delen og prøvesprenge atombomber _____________ Du må vel først kjøpe et større område, for så å avtale med regjeringen at du vil gjøre det selvstendig. Finnes nok av billige stillehavsøyer som landene sikkert er glad for å tjene noen slanter på. Eneste er jo at du trenger: politi brannvesen skoler barnehager skolefritidsordning, sykehus gamlehjem butikker pensjonsordninger galehus verksteder veier havner busser tannleger folk til å merke veiene veivesen strømnett vann-reservoarer millitær frisører et språk (eller så kan du bare låne et fra et annet land) telefonnett gsm-sendere tv-kanaler radio-kanaler post-vesen banker bensinstasjoner slakteri grønnsaksmarker inntekter og også folk som gidder å gi opp sin trygge tilværelse i et land med noen hundre års erfaring til fordel for et nytt n00b-land. Lenke til kommentar
Knast Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Hehe, bort med Bergen Men hva med å f.eks. okkupere en øy langs kysten og kalle det et øyrike? Dersom hele øybefolkningen vil det, kan det jo gå... Og så sette kraftig ned skatter så alle de rike bosetter seg der, så blir det høye skatteinntekter! 6060067[/snapback] hva med arbeidsplasser og sånn? kraftverk? man må ta hensyn til andre stater, og for å leie kraft må man ha en god avtale med den andre part som uten problemer kan sette på avgifter.. angående arbeidsplass så er jeg ikke sikker på hvordan det er å bli lønnet av en stat som ikke pålegger deg skatter og avgifter:P hva med å glemme tanken med en gang? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå