cyclo Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Og man kan lære seg hvordan det hele fungerer før man i det hele tatt begynner med et stort serverprosjekt. Dessuten har ikke alle sammen hverken linje nok eller ekstra maskin til slikt bruk 8883128[/snapback] Hehe. Klart det Det med å kjøre egen server var bare en personlig kommentar. Resten av innleget mitt siktet til gratishost vs ikkegratishost. Ser nå at jeg kanskje var litt uklar på det punktet. Det jeg mente var at om man er avhengig av at siden ikke forsvinner, oppetid, stabilitet, mm. så er det ikke lurt å velge en gratishost eller en veldig billig host. Da bør man betale for en "orntlig" tjeneste. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Og man kan lære seg hvordan det hele fungerer før man i det hele tatt begynner med et stort serverprosjekt. Dessuten har ikke alle sammen hverken linje nok eller ekstra maskin til slikt bruk 8883128[/snapback] Hehe. Klart det Det med å kjøre egen server var bare en personlig kommentar. Resten av innleget mitt siktet til gratishost vs ikkegratishost. Ser nå at jeg kanskje var litt uklar på det punktet. Det jeg mente var at om man er avhengig av at siden ikke forsvinner, oppetid, stabilitet, mm. så er det ikke lurt å velge en gratishost eller en veldig billig host. Da bør man betale for en "orntlig" tjeneste. 8883233[/snapback] Det er jo klart Forresten. Bruker du ftp eller overfører du over nettverk når du har en lokal server? Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Tja. Enten jobber jeg direkte på serveren, eller så bruker jeg sftp. Men det hender jeg bruker samba (overføre via netverket) også. Men som sagt jobber jeg ganske ofte direkte på serveren, enten fysisk eller via vnc. Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Det må da vere fleire webhoster/webhotell. Den eg bruker er Frac.dk, som eg ikkje synest er so veldig god sidan sida ikkje er oppe heile tida, noko som gjer at eg ikkje har tilgang til FTP-serveren og får derfor ikkje lasta opp filer. Det er eit problem for meg sidan eg "tester litt" med sida mi, og derfor treng å laste opp fila/filene på FTP-serveren ganske ofte for å sjekke om det er feil i HTMLen og/eller CSSen og viss det er feil, må eg redigere fila og laste den opp på nytt. Frac.dk FTP login. Plass - 25MB php - GD lib 2,0. SSI CSS .htaccess 10MB MySQL Database (1 database (?) trur eg) Ingen reklamer på hjemmesiden POP3, IMAP E-Mail adresse med spam- og virusfiltre (Kopiert frå Frac.dk) Etter det eg har høyrt, er opetida er 45%, men eg er ikkje sikker. Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Du kan prøve AwardSpace.com. Og en ting til, det er en gratis host. Du kan ikke regne med 100 % oppetid Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 hotserv.dk har jeg brukt ganske lenge nå. De har hatt noe nedetid som skylltes uheldigheter. Tross dette er jeg kjempefornøyd. Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Vil bare si at hotserv.dk er nedlagt, og frac.dk's server tok fyr, så er det noen her som vet om andre gode webservere som støtter php og mysql. Må være gratis Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 (endret) Jeg driver en gratis webhosting tjeneste selv.. Connect Untouchable Web Hosting Plass: 250MB Båndbredde: 6GB (kan oppgrades) MySQL Databaser: 3 (kan oppgraderes) Subdomener: 5 Reklame: Nei FTP støtte: ja Cpanel: ja phpmyadmin: ja Sendmail: nei (kan aktiveres) Link Endret 17. november 2007 av Lokii Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Jeg driver en gratis webhosting tjeneste selv.. Connect Untouchable Web Hosting Plass: 250MB Båndbredde: 6GB (kan oppgrades) MySQL Databaser: 3 (kan oppgraderes) Subdomener: 5 Reklame: Nei FTP støtte: ja Cpanel: ja phpmyadmin: ja Sendmail: nei (kan aktiveres) Link Stilig. Hvor mange servere har dere totalt til webhostinga? Lenke til kommentar
Danny Boy Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Hva med å hoste selv? Noen som vet hvordan man gjør det? Altså slik at du bruker din egen data som server. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 http://www.110mb.com/ Lenke til kommentar
Danny Boy Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Jeg fant ut hvordan man setter opp egen server på din egen maskin; http://www.apachefriends.org/en/xampp.html Lenke til kommentar
ssf Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Litt usikker på om webhost er det jeg tror det er, siden gmail ikke er nevnt? Man kan jo bruke gmailen som lagringsplass (=webhost??) ved enten addon i fx eller gmail shell extension.. Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Litt usikker på om webhost er det jeg tror det er, siden gmail ikke er nevnt?Man kan jo bruke gmailen som lagringsplass (=webhost??) ved enten addon i fx eller gmail shell extension.. gmail er ikke web host, gmail = mail , ja du kan save ting der. det er ingen som surfer på backup space :-9 Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Bruker 110mb.com, funker fett! Lenke til kommentar
chrikar Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Skulle hatt et sted hvor jeg kunne delt noen filmklipp vi lager selv, avi filer ~100mb pr stk, noen ideer? De skal ikke ligge der lenge, ukes tid så en ny Lenke til kommentar
Mez Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 (endret) Hei, er det interesse for slike gratistjenester - altså hvor basistjenesten er gratis? F.eks 1gb plass, x-gb trafikk, php og egen virtualhost og div. Men skal man ha mer må man betale for det. Jeg spør på forespørsel for en gruppe som vurderer å lansere en sånn tjeneste basert på open source software. Endret 27. november 2008 av Mez Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Har startet en ny webhosting tjeneste. Dette får du gratis: 250 MB disk space Vista Panel Web mail 6 GB Monthly transfer PHP Flags manager POP email accounts 3 MySQL databases Automatic installer (29 scripts) Password protected folders 5 Add-on domains FTP account Php MyAdmin 5 Sub domains File manager (browser upload) Ingen tvungen reklame på dine sider http://www.c-utb.com Lenke til kommentar
navbeacon Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Slenger inn min her også jeg 2 GB plass 20 GB båndbredde/måned PHP 5.2 MySQL 5.1 FTP-tilgang Webbasert kontrollpanel http://navhost.com Lenke til kommentar
iJoakim Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Jeg må nok si meg enig, visst du er så opptatt ang. sikkerhet burde du ikke dele alt for personlig info. Men om du spørr meg burde du ikke akkurat henvede deg til internett om du prøver og leve personlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå