Clerion Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 (endret) Har kikka litt rundt på Chrysler Neon, de er utrolig billige? Hvorfor? Er det crapbiler eller? Eks: Chrysler Neon 1997modell, gått 170000, masse utstyr, inkl årsavgift 30lapper? 2 liters 133hestersmotor frister merker jeg ganske snertne biler også. Men hvorfor er de så sjukt billige? Masse avgifter? Link til bilen. Eller et enda bedre eksempel:Chrysler Neon Endret 7. mai 2006 av Clerion Lenke til kommentar
Vetlite Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Det er ikke den mest velbygde bilen som er laga, og så har de et dårlig rykte på spesielt voyager. Girkassetrøbbel og bremsetrøbbel gikk igjen på disse.(voyager) Dårlige rykter er vond og vende, spesielt på bil fronten. Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 7. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2006 Okei Kunne ikke helt skjønne at dette var perfekte biler til den prisen nei Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Dyre deler og utsatt for rust. Dessuten er setene dårlige (synes jeg). Ellers er den grei, og går godt. Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 (endret) Pluss at det er en relativt billig bil i nypris.. Bare se på interiøret, det er jo noe av det simpleste du får! Og som Sluffy sier, så er det mange som selger billige biler, men utrolig overprisa deler..! (Min oppfatning, da..) Også mangler den litt usteende, da.. Endret 7. mai 2006 av Mammuten Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 7. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2006 Jeg syns utseendet er greit nok egentlig, men etter det jeg har hørt nuh blir det nok ingen Chrysler på meg :!: Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Bare vær klar over at det faktisk er individuelle forskjeller mellom de forskjellige Chryslermodellene, akkurat som med andre bilmerker. Når det gjelder Neon så er bilen en ganske billig sak, og det vitner kvaliteten om også. Men det er en bil med relativt heftig motor, så det er jo alltids mulig å ha mye moro med den. Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 7. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2006 Bare vær klar over at det faktisk er individuelle forskjeller mellom de forskjellige Chryslermodellene, akkurat som med andre bilmerker. Når det gjelder Neon så er bilen en ganske billig sak, og det vitner kvaliteten om også. Men det er en bil med relativt heftig motor, så det er jo alltids mulig å ha mye moro med den. 6058071[/snapback] Joa, men ikke med automatkasse og fwd :!: Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Veldig enkelt å svare på hvorfor denne selges billig, den er lagt billig og er rett og slett en skikkelig møkkabil... Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Tja... Chrysler er vel _kurante_ biler, ikke noe mer... Problemet er at de har copyright og patenter på SAMTLIGE deler i bilene sine, det betyr at verkstedarbeid og deler = SVINDYRT siden det ikke finnes "uorginale" deler å oppdrive sånn uten videre. Lenke til kommentar
kverna Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 og, siden det ikke er veldig populære biler presses prisene nedover for å få solgt de. Pris & etterspørsel Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Chrysler har mye dritt, det kan jeg skrive under på. Vi hadde en Voyager SE for en tid tilbake, den hadde vi mye bråk med. Veldig kranglete. Men den hadde god plass. Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Det eneste negative jeg har hørt om Chrysler er Voyager, har hørt om flere som har hatt problemer med denne. Jeg lurer også fælt på dette med Neon, Stratus også forsåvidt. Disse kom ganske bra ut i NAF's bruktbiltest i 2003 Ellers ville jeg kanskje lagt litt vekt på oysfaerg's utsagn her, da det virker som et av de med mer belegg for påstanden en endel andre, uten å nevne nick. Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 (endret) Voyager og Neon er to heeelt forskjellige biler Neon har fått bra i tester, og det er en populær ungdomsbil overseas. Helt grei nok liksom, og får du den med 133 hester, så går den helt greit, men jeg mistenker at de sluttet å lage den før 1997. (gikk over til en mye dauere motor). http://en.wikipedia.org/wiki/Chrysler_Neon_engine Tror den nye møkkamotoren har 100hk (No europeisk drit ellerno fysjom). Endret 7. mai 2006 av frakk2000 Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 (endret) Og det bør nevnes at deler nødvendigvis ikke er så veldig dyrt, siden det finnes 3. parts leverandører. Er man villig til å handle fra amerikanske nettbutikker, så er det enda mye billigere. Jeg HAR Chrysler... så jeg VET (jeg kjøper mye deler ) Endret 8. mai 2006 av TomasK Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Hadde lite problemer med min 95`Neon. God bil å kjøre, men dyre deler her hjemme, det er sant. Det som var med de litt nyere 97`? 2 literene var at de ble strupet ned til 100 hk. Dette kunne lett trimmes omm til 133 igjen via en chip. Lenke til kommentar
Timberman Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Chrysler er sofistikerte biler, faktisk så sofistikert at det er umulig å fikse... Har selv en 2.5 LX, med full pakke, og det er en tragedie.... Har kosta så mange lapper at jeg har slutta å telle.... Og ennå står den i bakgården, uten cruisekontroll, ingen turteller, gearkasse med ny innmat 4 ganger på ett år, og nå er det liker før den ryker igjen.... Åja, MÅ bruke Chryslers egen autogearolje til ca 1000 pr skift.... Har du god råd og en fantastisk tålmodighet, kan dette være en bil for deg, egentlig helt fantastisk å kjøre, vidunderlig på vinterføre og sånt, men..... Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Har aldrig sett på større møkka tråd Okey.. ta dere en titt på feil stattesikken på Neon.. http://forbruker.no/bil/bruktbil/article1137566.ece http://www.dinside.no/php/art.php?id=92868 Så kan dere ta dere en titt på hva slags andre biler fra den års tiden dere får med så kraftige motorer.. Må jeg nevne at Bmw har vært med å bygget motoren i Chrysler Neon og at de vurderte å bruke den i 320? Så kan dere prøve en Neon, å jeg lover dere.. dere må lete lenge etter bil med bedre kjøre egenskaper Ikke noe av det verksted arbeidet jeg har gjordt på min bil er nevne verdig dyrere en hos andre bil merker... Chrysler er status merke som har sammlet mye respect gjenom tidene..! Lenke til kommentar
kremt Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 (endret) Chrysler har muligens fått et noe ufortjent dårlig rykte grunnet en del problemer med Voyager? Endret 8. juli 2006 av kremt Lenke til kommentar
Beinet1 Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Stemmer det, Jeg snakket med en av karene på merkeverkstedet og de mente på at det var 95-96 voyagerne som hadde ødelagt mye av ryktet for chrysler i norge pga mye motorproblemer og automatkasser som bare varte maks 150000km. Stratus og neon har en helt annen motor og skal ikke ha særlig flere svakheter enn andre biler sålenge en holder seg unna automatkassene deres. Jeg har kjørt stratus 2.0l manuell i 3 år (nå 170000km), og har ikke erfart mer feil med denne enn andre biler. Typiske slitedeler som bremser og hjullagre må en forvente å bytte ut på en bil av denne alder, og det gjelder de fleste merker. Ellers så er det en kjempebil hvor en får mye for pengene og de ser dessuten bra ut. Det eneste negativer er delepriser og tilgangen på uorginale deler. orginaldeler til disse koster sykt, men det er mulig å få tak i deler til greie priser fra endel firma som importerer amerikanske bilderer (feks aarnes A/S). Jeg har handlet litt deler på Ebay, og her får du mye til ganske greie priser. Betalte netopp 375kr for et sett keramiske bremseklosser fremme (bedre enn orginalt) inkludert frakt og de låg i postkassen halvannen uke etter at jeg bestilte dem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå