Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Sliter litt med et mattestykke her, akkurat for øyeblikket. Grunnen til at jeg bruker bilder er at jeg fant ut at dette rett og slett var lettere enn å prøve å forstå meg på word sin matte-greie! Hehe.. Det jeg håper noen kan hjelpe meg med er hvordan man integrerer formelen r. Forresten så er øvre grense = pi/2 og nedre grense = 0 Mvh. Lenke til kommentar
espkul Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Prøv å still det på www.realisten.com Lenke til kommentar
kloffsk Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Er jo bare å sette inn for r og integrere. Trikse er jo å vite hvordan man integrer sin^2 x, men det er jo igrunn ikke noe problem, hvis du tar en titt i formelsamlinga di! Evt så funker Integrals.com, og som espkul nevnte over tror jeg realisten.com er et fint sted å stille slike spørsmål. De har TeX-støtte ! Lenke til kommentar
Knast Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 jeg lurer også på noen integraler. går 2mx men benytter meg av denne tråden allikevel.. vil gjerne ha løsningsforslag.. g(x)=rot(3(x^2)+x) h(x)=2ln x^3 k(x)=3+(e^x / (1+e^x) ) Lenke til kommentar
havfal Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 (endret) h'(x)=(u'v)+(v'u) rekker ikke regne nå, de to andre er også ganske greie, husk å gange med u' når du har u(x) Endret 5. juni 2006 av Imposter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå