just_me Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 er ytelsen hvert pengene mellom AMD Athlon 64 FX-57 2.8GHz Socket 939, 1MB og AMD Athlon 64 FX-60 2.6GHz Socket 939, 2MB Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 er ytelsen hvert pengene mellom AMD Athlon 64 FX-57 2.8GHz Socket 939, 1MB og AMD Athlon 64 FX-60 2.6GHz Socket 939, 2MB 6057110[/snapback] Ingen av de CPUene er verdt pengene de koster hvis du ser 1 - 2 månder frem i tid. Da vil du få en CPU som yter vesentlig bedre til under halvparten av prisen. Spar pengene dine til Conroe. Lenke til kommentar
just_me Skrevet 7. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2006 er ytelsen hvert pengene mellom AMD Athlon 64 FX-57 2.8GHz Socket 939, 1MB og AMD Athlon 64 FX-60 2.6GHz Socket 939, 2MB 6057110[/snapback] Ingen av de CPUene er verdt pengene de koster hvis du ser 1 - 2 månder frem i tid. Da vil du få en CPU som yter vesentlig bedre til under halvparten av prisen. Spar pengene dine til Conroe. 6057181[/snapback] når kommer den? Lenke til kommentar
Skavhaug Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 er ytelsen hvert pengene mellom AMD Athlon 64 FX-57 2.8GHz Socket 939, 1MB og AMD Athlon 64 FX-60 2.6GHz Socket 939, 2MB 6057110[/snapback] Ingen av de CPUene er verdt pengene de koster hvis du ser 1 - 2 månder frem i tid. Da vil du få en CPU som yter vesentlig bedre til under halvparten av prisen. Spar pengene dine til Conroe. 6057181[/snapback] Spørsmålet hans var hva som ville yte best av Fx-60 og Fx-57 ikke om han burde kjøpe de eller ei Men siden Fx-60 er dualcore så er vel den best, den er mer fremtidretta enn FX-57 Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 FX-60, gå for den sidan det er DC Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Hei! Spar dere for Conroe-pratet, vi vet ikke ennå om hvilken av Conroe og AM2 som blir best, og det er heller ikke relevant. Hvilken som er best av FX-57 og FX-60? Vel, det spørs hva du skal bruke den til. Om du skal bruke masse programvare som støtter dobbelkjerne, så vil FX-60 klart yte best. Men om du skal kjøre programvare som ikke støtter dobbelkjeren(som de fleste spill i dag), så vil FX-57 yte best. Dessuten så utgjør ikke dobbelkjerne noen stor forskjell i spill som støtter det, siden det er skjermkortet som er begrensningen. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
just_me Skrevet 7. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2006 Hei! Spar dere for Conroe-pratet, vi vet ikke ennå om hvilken av Conroe og AM2 som blir best, og det er heller ikke relevant. Hvilken som er best av FX-57 og FX-60? Vel, det spørs hva du skal bruke den til. Om du skal bruke masse programvare som støtter dobbelkjerne, så vil FX-60 klart yte best. Men om du skal kjøre programvare som ikke støtter dobbelkjeren(som de fleste spill i dag), så vil FX-57 yte best. Dessuten så utgjør ikke dobbelkjerne noen stor forskjell i spill som støtter det, siden det er skjermkortet som er begrensningen. Hilsen, efikkan. 6057483[/snapback] takk efikkan du virker særiøs i forhold til alle andre som bare tanker at alt som kommer senere er bedere takker Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Hei! Spar dere for Conroe-pratet, vi vet ikke ennå om hvilken av Conroe og AM2 som blir best, og det er heller ikke relevant. Hvilken som er best av FX-57 og FX-60? Vel, det spørs hva du skal bruke den til. Om du skal bruke masse programvare som støtter dobbelkjerne, så vil FX-60 klart yte best. Men om du skal kjøre programvare som ikke støtter dobbelkjeren(som de fleste spill i dag), så vil FX-57 yte best. Dessuten så utgjør ikke dobbelkjerne noen stor forskjell i spill som støtter det, siden det er skjermkortet som er begrensningen. Hilsen, efikkan. 6057483[/snapback] Nevnte ikkenoe om AM2. Jeg har ingenting håndfast om AM2 så den uttaler jeg meg ikke om. Men jeg kan uttale meg om Conroe, og prisen på den. Hvis du vil anbefale han å kjøpe en CPU som koster opp mot 10 000 kroner 2 månder før lanseringen av en cpu som yter en god del bedre og koster under halvparten, så må du skjerpe deg. Et kjøp av FX-57 og FX-60 i dag er sløs av penger. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 (endret) Hei! Spar dere for Conroe-pratet, vi vet ikke ennå om hvilken av Conroe og AM2 som blir best, og det er heller ikke relevant. <snip-greit-svar> 6057483[/snapback] Conroe er en CPU-serie.. AM2 er en sokkel.. Det er høyst relevant å opplyse trådstarter at det kan være "feil ting" å kjøpe en CPU til bortimot 10k når den høyst sannsynlig vil være dårligere enn en CPU til under halve prisen. Dersom det må stå AMD på pakke/CPU så er svaret ditt helt greit og korrekt. I motsatt tilfelle bør en mulig uvitende sjel få vite at det kommer nye CPU'er.. først fra Intel.. seinere fra AMD som vil yte bedre enn de to nevnte kandidater.. ikke minst pris tatt i betraktning. FX57, FX60 kjøper du fordi du har råd til det.. eller som en "grunnsten" i rekordforsøk i 3DMarknn (for eksempel). PS og Edit: Her er en sammenlikning mellom Yonah og FX60.. Yonah er i utgangspunktet en "laptop-CPU" som yter dårligere enn både Merom (S479) og Conroe (LGA775). Endret 7. mai 2006 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
marsboer Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 (endret) Jeg har selv FX-60 og den kan uten noe om og men kjøres på 2,8 ghz og dermed har du dual FX-57 og slipper kompromisser. Men selv på default clock vil du merke mye mer til den ekstra core'n enn du vil merke noe til 200 ekstra mhz. Windows opplevelsen er en helt annen med dual core enn med single, uansett hva du bruker pcen til. Du merker det kanskje ikke med en gang, men når du har hatt dual core en stund og så prøver en pc med single core vil du ha følelsen av at alt går tregt og at du har tid til å hente en kaffekopp uansett hva du skal drive med. Endret 7. mai 2006 av marsboer Lenke til kommentar
just_me Skrevet 7. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2006 Hei! Spar dere for Conroe-pratet, vi vet ikke ennå om hvilken av Conroe og AM2 som blir best, og det er heller ikke relevant. <snip-greit-svar> 6057483[/snapback] Conroe er en CPU-serie.. AM2 er en sokkel.. Det er høyst relevant å opplyse trådstarter at det kan være "feil ting" å kjøpe en CPU til bortimot 10k når den høyst sannsynlig vil være dårligere enn en CPU til under halve prisen. Dersom det må stå AMD på pakke/CPU så er svaret ditt helt greit og korrekt. I motsatt tilfelle bør en mulig uvitende sjel få vite at det kommer nye CPU'er.. først fra Intel.. seinere fra AMD som vil yte bedre enn de to nevnte kandidater.. ikke minst pris tatt i betraktning. FX57, FX60 kjøper du fordi du har råd til det.. eller som en "grunnsten" i rekordforsøk i 3DMarknn (for eksempel). 6058481[/snapback] jeg skal ha en bra pc som skal greie alt av "vanelige" progremmer, spill osv.. men til en "billig" penge (CPU ikke over 8 lapper) hvilken prosessor skal jeg velge som er å få tak i nå Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 OK.. da blir standardsvaret mitt en X2 3800+. Den er det beste du kan få med tanke på høy ytelse til en lav(nok) pris.. Jeg forutstetter klokking. Har du 8k til rådighet.. så er jo FX60 et klart valg.. siden du anser det som "billig" Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 jeg skal ha en bra pc som skal greie alt av "vanelige" progremmer, spill osv.. men til en "billig" penge (CPU ikke over 8 lapper) hvilken prosessor skal jeg velge som er å få tak i nå 6058628[/snapback] Da tror jeg nok at 4800+ er et mye bedre kjøp enn FX60, da denne koster "bare" 5500.- Men har du så mye penger så er det vel bare å smelle til med en FX60, selv om den er meget overpriset. Lenke til kommentar
just_me Skrevet 7. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2006 jeg skal ha en bra pc som skal greie alt av "vanelige" progremmer, spill osv.. men til en "billig" penge (CPU ikke over 8 lapper) hvilken prosessor skal jeg velge som er å få tak i nå 6058628[/snapback] Da tror jeg nok at 4800+ er et mye bedre kjøp enn FX60, da denne koster "bare" 5500.- Men har du så mye penger så er det vel bare å smelle til med en FX60, selv om den er meget overpriset. 6058707[/snapback] okay takk for gode innspill Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Jeg har selv FX-60 og den kan uten noe om og men kjøres på 2,8 ghz og dermed har du dual FX-57 og slipper kompromisser. Men selv på default clock vil du merke mye mer til den ekstra core'n enn du vil merke noe til 200 ekstra mhz. Windows opplevelsen er en helt annen med dual core enn med single, uansett hva du bruker pcen til. Du merker det kanskje ikke med en gang, men når du har hatt dual core en stund og så prøver en pc med single core vil du ha følelsen av at alt går tregt og at du har tid til å hente en kaffekopp uansett hva du skal drive med. 6058587[/snapback] Heilt einig med deg der! Har sjølv ein D 930 og min kompis har 630(singelcore). Ser forskjell med ein gong! Alt virka skikkeleg treigt! Så det blir ein del meir krft med dual core Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 er ytelsen hvert pengene mellom AMD Athlon 64 FX-57 2.8GHz Socket 939, 1MB og AMD Athlon 64 FX-60 2.6GHz Socket 939, 2MB 6057110[/snapback] Ingen av de CPUene er verdt pengene de koster hvis du ser 1 - 2 månder frem i tid. Da vil du få en CPU som yter vesentlig bedre til under halvparten av prisen. Spar pengene dine til Conroe. 6057181[/snapback] hvorfor ser man den standardreplikken din OVERALT her? greit at du er intel-fan, men slutt å gi direkte gale råd! "cpu som yter vesentlig bedre til under halvparten av prisen" - hva veit du om det? 14 år og synes intel er best fordi det er det man selv har... skal ikke være greit da! Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 hvis du har råd så kjøper du deg en fx-60 er en dødsfet cpu. men er du intresert i og klokke litt er det andre cpuer og anbefale som yter like bra når du tuner litt. som opteron 165,170,144 og 146 der de 2 første er dobbelkjerne. mye penger og spare slik, og sparte penger kan brukes til mye anna gøy Lenke til kommentar
just_me Skrevet 7. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2006 hvis du har råd så kjøper du deg en fx-60 er en dødsfet cpu. men er du intresert i og klokke litt er det andre cpuer og anbefale som yter like bra når du tuner litt. som opteron 165,170,144 og 146 der de 2 første er dobbelkjerne. mye penger og spare slik, og sparte penger kan brukes til mye anna gøy 6059025[/snapback] hva kan men sameligne denne med om man klokker den litt: AMD Opteron 170, 2.0GHz, Socket 939, 2MB?? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 det kommer helt ann på hva du overklokker den til Opteron yter i praksis helt likt Athlon64 på samme klokkfrekvens og cachemengde. Så da er det bare å ta for seg lista over 2MB X2 cpu'er og FX-60, sjekke mhz rating og se hvor på lista din opty 170 havner, alt etter hvor mye du klarer å klokke den. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 en 170 når mellom 2,5 og 2,8 ghz. på 2,6ghz er den mere eller mindre identisk med en fx-60 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå