Gå til innhold

Hiper HPU-4B580 eller Thermaltake Silent Purepower


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hiper580 er genial med sine pluggbare ledninger internt og er en stille strømforsyning med god ytelse.

Min tok dessverre kvelden etter 4 måneders døgnkontinuerlig bruk. Hvorfor vet jeg ikke, PC'n er koblet via en online-UPS. Har nå en reserve liggende på hyllen tilfelle det samme skjer igjen, da jeg er avhengig av en PC som virker "24/7".

Lenke til kommentar
Jeg vil også anbefale deg Hiper 580 W. Ikke hatt noen problemer, og jeg kan ikke høre noe bråk fra den.

Den kommer også i en søt liten "verktøsykasse" :-)

6096593[/snapback]

 

Jeg har akkurat kjøpt en Hiper 580, men kan ikke si "kan ikke høre noe bråk fra den". Den har jo tross alt to vifter, 80 og 120 mm. Har for noen dager siden merket en pulserende vibrasjon/lyd. Hva kan forårsake dette?

Lenke til kommentar

Har selv Hiper og er ikke fornøyd. Dvs, alt funker vel og bra koblings og funksjonsmessig men jeg syntes den bråker altfor mye. Har en kompis som har samme og hans bråker også altfor mye.

 

Nå ser jeg at mange er veldig fornøyd med sine Hiper psuer, så jeg vet ikke om det jeg og min kompis har mottatt kan være noe feilvare - men i såfall er jo det rart.

 

Hvis noen der ute har moddet en Hiper så er jeg veldig interessert i en liten instruksjon i hvordan jeg kan få den mer lydløs!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

jeg tok ut en 80mm vifte av en gammel psu og så jeg kunne sette i en ny, var 3 pins.

 

er det sånn på hiperen?

hvis det er lyd fra hiperen så må det være 80mm vifta, og jeg går utfra den kan lett skiftes ut, noen som har skiftet den ut?

 

fåt strøm i meg flere ganger av å ta bort i hiperen, muligens det er ledningen som følgte med, skrudde av hovedbryter ventet 2 min så tar jeg ut ledningen og jordfeilbryteren går. litt strøm i meg, har fått mye av bare å ta på baksiden av hiperen.

 

uansett tror det er total lyden jeg hører mest fra pcen, 9 vifter alt i alt. susing, knitring, vibrasjon etc.

 

er det sånn at en psu bruker mer strøm fordi den har mer watt? så lenge en unnlater å bruke mer strøm, dvs, at noe av strømmen går opp i varme, istedenfor forbruk og derfor bruker mer strøm, viftene spinner fortere og lager mer ulyd, etc.

http://www.hardware.no/nyheter/kabinett/sm..._fra_antec/8943

 

 

spare in 25% av forbruket. grunnen til jeg spør.

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...